ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017

O Γκωγκέν συναντά τον φίλο του Βαν Γκογκ και ζωγραφίζουν «το πέσιμο των φύλλων»

Το Πέσιμο των Φύλλων, ή Πεσμένα Φθινοπωρινά Φύλλα είναι ένα ζευγάρι πίνακες του Ολλανδού ζωγράφου Βίνσεντ βαν Γκογκ που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων μηνών του 1888 όταν ο φίλος του καλλιτέχνη Πωλ Γκωγκέν έμεινε μαζί του στο Κίτρινο Σπίτι στην Αρλ, Γαλλία.


Les Alyscamps

Μετά από μήνες αλληλογραφίας, ο Πωλ Γκωγκέν συναντά τον Βαν Γκογκ στην Αρλ τον Οκτώβρη του 1888. Και οι δύο είχαν την πρόθεση να απεικονίσουν ένα “μη ρεαλιστικό τοπίο”. Οι πίνακες είναι τα πρώτα έργα του, που ο Βαν Γκογκ και ο Γκωγκέν ζωγράφισαν μετά την άφιξη του Γκωγκέν.
 

Πεσμένα Φθινοπωρινά Φύλλα (F487) – Βίνσεντ βαν Γκογκ – 1888


Πεσμένα Φθινοπωρινά Φύλλα (F486) – Βίνσεντ βαν Γκογκ – 1888

Ο Βαν Γκογκ και ο Γκωγκέν επισκέφθηκαν την αρχαία Ρωμαϊκή νεκρόπολη Les Alyscamps, η οποία είχε χτιστεί από τους Ρωμαίους έξω από τα τείχη της πόλης. Με το πέρασμα των χρόνων το μέρος καταλήφθηκε από εργοστάσια και τον σιδηρόδρομο. Η πόλη μεταφέρθηκε πέρα της σαρκοφάγου σε μια μακρύ σοκάκι με παγκάκια και λεύκες στη σειρά, που οδηγούσε σε μια ρωμανική εκκλησία που έγινε γνωστό ως Allée des Tombeaux. Γρήγορα έγινε διαδρομή για ερωτευμένους και εορταζόταν σε όλη τη Γαλλία.

Κατά τη διάρκεια μιας περιόδου κακοκαιρίας ο Βαν Γκογκ εργάστηκε σε ένα δεύτερο ζευγάρι των έργων “Les Alyscamps» που έγιναν στο στούντιο. Απεικόνιζαν ένα πλεονεκτικό σημείο πάνω από τη διαδρομή και μέσα από τις λεύκες. Το κίτρινο-πορτοκαλί των φύλλων έρχεται σε αντίθεση με τους μπλε-μοβ κορμούς των λεύκων. Αυτός ο πίνακας που έγινε λίγο μετά την άφιξή του Γκωγκέν στην Αρλ, ήταν μοναδικός στο σύνολο έργων του Βαν Γκογκ και αντιπροσωπευτικός των καλλιτεχνικών επιτευγμάτων δύο καλλιτεχνών που εργάζονται μαζί. Για τον Εμίλ Μπερνάρντ ο Βαν Γκογκ περιέγραψε τη συνεργατική διαδικασία ως μια συγκέντρωση σκέψεων και τεχνικών, όπου ο κάθε καλλιτέχνης δημιουργεί το δικό του μοναδικό έργο που είναι διαφορετικό, αλλά συμπληρώνει ο ένας τον άλλο. Ο Βαν Γκογκ πίστευε ότι το ζευγάρι του από τους πίνακες ζωγραφικής “Πεσμένα Φθινοπωρινά Φύλλα” ήταν ακριβώς μια τέτοια συλλογική προσπάθεια που επηρεάστηκε τόσο από τις δικές του ιδέες, όσο και από εκείνες του Γκωγκέν και του Μπερνάρντ.


Άλλοι πίνακες Les Alyscamps του Βαν Γκογκ

Ο Βαν Γκογκ έφτιαξε ακόμα ένα ζευγάρι πίνακες Les Alyscamps.

Les Alyscamps (F569) - Βίνσεντ βαν Γκογκ - 1888


Les Alyscamps (F568) - Βίνσεντ βαν Γκογκ - 1888


Πίνακες του Γκωγκέν

Οι πίνακές του Les Alyscamps, ζωγραφίστηκαν την ίδια μέρα όπως και του Βαν Γκογκ, ο Γκωγκέν επέλεξε ένα διαφορετικό πλεονεκτικότερο σημείο από τον Βαν Γκογκ και απέκλεισε οποιαδήποτε αναφορά στις αρχαίες σαρκοφάγους.

Πωλ Γκωγκέν, Allée des Alyscamps 1888



Πωλ Γκωγκέν, Les Alyscamps 1888


Πηγή: wikipedia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...