ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 11 Απριλίου 2017

Αλέκος Κυραρίνης: «24 Σκηνές της Αποκάλυψης»

Στην Evripides Art Gallery, Ηρακλείτου 10 και Σκουφά στο Κολωνάκι, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της έκθεσης «24 Σκηνές της Αποκάλυψης», του Αλέκου Κυραρίνη.



Ο μυστηριακός και υπερβατικός χαρακτήρας των έργων του Αλέκου Κυραρίνη αποτυπώνεται με τον ιδανικότερο τρόπο σε μια συλλεκτική έκδοση που απεικονίζει τις «24 Σκηνές της Αποκάλυψης», που σχεδιάστηκε από τον εικαστικό, Μάριο Τeriade Ελευθεριάδη, για λογαριασμό της Evripides Art Gallery και τυπώθηκε με τεχνική αρχειακής εκτύπωσης.

Ο Αλέκος Κυραρίνης με σεβασμό και ευθύνη στην παραδοσιακή θεματική απόδοση, εικονοποιεί τον ένθεο λόγο της Αποκάλυψης, αναπαριστώντας την ολοκληρωτική νίκη του καλού και την εξουδετέρωση του κακού, που αποτελεί και το κεντρικό θέμα του βιβλίου.

 Το καλό και το κακό μάχονται στα σχέδιά του, με την ίδια δύναμη που αναμετρώνται η ζωή και ο θάνατος, το φως με το σκοτάδι, η αμαρτία με τη συγχώρεση. Το βιβλίο της Αποκάλυψης, αποτέλεσε αντικείμενο σχολαστικής μελέτης από τον Αλέκο Κυραρίνη, ο οποίος εμπνεύστηκε από τα σύμβολα και τους συμβολισμούς και τα απέδωσε ακολουθώντας το αγιογραφικό πρότυπο, του ιερομονάχου και αγιογράφου Διονυσίου του εκ Φουρνά.


Ο Αλέκος Κυραρίνης είναι ένας επίμονος «ασκητής» της Τέχνης, όπως τον έχουν χαρακτηρίσει. Τα έργα του διακρίνονται για τον αρχετυπικό τους χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα περικλείουν την δύναμη της ελπίδας και της αναγέννησης, που πηγάζει από την βαθιά του πίστη για την ίδια την ζωή και τον Δημιουργό της.

Μέσα στις εικόνες του, τα μυστικά σύμβολα της Αποκάλυψης γίνονται σχέδια, αυτού του μηνύματος, που μετουσιώνεται σε έπος της χριστιανικής ελπίδας.

 Όπως επισημαίνει ο ίδιος ο καλλιτέχνης: «Στην πραγματικότητα έχω διαβάσει ένα μικρό μέρος από την Πατρολογία, όμως επίμονα έκανα ενδελεχείς αναγνώσεις της Αποκάλυψης του Ιωάννη. Το έκρινα αναγκαίο, ώστε να ενισχύσω το δέος που αισθάνομαι και την κατανόηση των εικονογραφικών προτύπων, που παρακολούθησα. Το βίωμα της ζωγραφικής τέχνης από την θρησκευτική συγκίνηση, διαχωρίζονται από τη στιγμή που ο δημιουργός τηρεί το ασφαλές δημιουργικό μέτρο της σιωπηρής νηφαλιότητας. Και κανόνας είναι η Ευθύνη».


 Αναφερόμενη στις «24 Σκηνές της Αποκάλυψης» του Αλέκου Κυραρίνη, η ιστορικός τέχνης Λουΐζα Καραπιδάκη επισημαίνει: «Οι θεματικές επιλογές του Αλέκου Κυραρίνη, από το 2004, φέρουν μια εικονογραφική και εννοιολογική συνάφεια στις απεικονίσεις της αναμέτρησης του «καλού» και του «κακού».   Αρχικά εμφανίζεται η θεματική με έντονη αφαιρετική διάθεση, ενώ στη συνέχεια, στις ενότητες Άγγελος κι ο Δράκος, Παθοκτονία, Φως-Ζωή παρουσιάζεται αναπαραστατικά και τελικά αποκρυσταλλώνεται στα 24 σχέδια της παρούσας έκθεσης με την εικονογράφηση της Αποκάλυψης του Ιωάννη, ενός κειμένου που αφορά κατεξοχήν σε αυτήν την αναμέτρηση. Πρόκειται για ένα τολμηρό εγχείρημα, αφού ο καλλιτέχνης έχει ανασυγκροτήσει τις συνθέσεις του με μια σύγχρονη εικαστική αισθητική, εμπλουτισμένη με τα χαρακτηριστικά της καλλιτεχνικής του ταυτότητας, αν και έχει διατηρήσει με απόλυτο σεβασμό τα «καθιερωμένα» εικονογραφικά προγράμματα. Είναι ένα έργο ζωής, ώριμο σχεδιαστικά και εκφραστικά, το οποίο κινείται με ευγλωττία στο μεταίχμιο μεταξύ καινοτομίας και παραδοσιακής θεματικής απόδοσης».

Το Βιβλίο της Αποκάλυψης έχει εμπνεύσει πολλούς εικαστικούς, συγγραφείς, ποιητές και μουσικούς.  Όπως άλλωστε έλεγε και ο Γιώργος Σεφέρης: «Η Αποκάλυψη δεν είναι κείμενο ενός καιρού και μιας γενεάς ανθρώπων, αλλά όλων των καιρών και όλων των γενεών».

Κατερίνα Χουζούρη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...