ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2019

Όλη η αλήθεια για την Αγία Σοφία από έναν Τούρκο δημοσιογράφο…


του: Burak Bekdil
O Βεχμπί Καρά είναι ένας ακόμα Τούρκος ισλαμιστής αρθρογράφος που γράφει στην φιλοκυβερνητική Γενί Σαφάκ. Σε άρθρο του έγραψε: «Οι πιστοί (οι μουσουλμάνοι) βλέπουν την Αγιά Σοφιά ως σύμβολο της κυριαρχίας του Ισλάμ. Είναι μια αιμορραγούσα πληγή (επειδή είναι μουσείο αι όχι τζαμί). Η μετατροπή της σε τζαμί θα αποτελέσει μια νέα Άλωση της Πόλης. Όσο παραμένει μουσείο η κατάκτηση των Σταυροφόρων παραμένει»…

Η έλλειψη γνώσης είναι εμφανής και μεταξύ των τζιχαντιστών χειριστών της πένας και ότι τον πολυβόλων. Θα είχε το ίδιο ενδιαφέρον αν ένα φυτό μάθαινε ποτέ να γράφει και να διαβάζει. Η εκκλησία της Αγίας Σοφίας της Τραπεζούντας που κτίστηκε από τον Μανουήλ Α’ Μεγαλοκομνηνό το 1238-63 μετατράπηκε σε τζαμί από τον σουλτάνο Μωάμεθ Β το 1461. Οι αγιογραφίες της καλύφθηκαν με σοβά. Το 1964 έγινε μουσείο και το 2013 και πάλι τζαμί.

Οι φανατικοί παραπονέθηκαν πως «οι πιστοί υποχρεώθηκαν να προσευχηθούν ενώπιον χριστιανικών εικόνων και ζήτησαν να αρθεί η απαγόρευση ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ τέτοιων «αντικειμένων» στα τζαμιά τους». Κανείς τους δεν ενδιαφέρεται για το γιατί τα «χριστιανικά αντικείμενα» βρέθηκαν στο «τζαμί».

Ο ομώνυμη εκκλησία της Κωνσταντινούπολης κτίστηκε το 537 και υπήρξε ο μεγαλύτερος ορθόδοξος καθεδρικός ναός και έδρα του πατριάρχη Κωνσταντινούπολης, με εξαίρεση την περίοδο της Λατινοκρατίας (1204-1261).

Το 1453 ο Μωάμεθ, ο επιλεγόμενος «πορθητής», διέταξε τη μετατροπή της σε τζαμί. Οι καμπάνες, οι άγιες τράπεζες, τα εικονοστάσια της, τα ιερά της σκεύη, τα άγια λείψανα, όλα απομακρύνθηκαν από τον ιερό ναό. Τα ψηφιδωτά που εικόνιζαν τον Χριστό, την Παναγία και τους αγίους, καλύφθηκαν με σοβά ή απομακρύνθηκαν και ισλαμικά σύμβολα σχεδιάστηκαν.

Το 1935 η Αγιά Σοφιά μετατράπηκε σε μουσείο. Από τότε οι Τούρκοι ισλαμιστές ασκούν πιέσεις για την εκ νέου μετατροπή της σε τζαμί. Γιατί όμως οι Τούρκοι που διαθέτουν, αναλογικά τα περισσότερα για τον πληθυσμό τους, τζαμιά στον μουσουλμανικό κόσμο επιμένουν για ένα κτίσμα που ήταν εκκλησία για περίπου 15 αιώνες;

Ακούστε λοιπόν «κατακτητές»… «Και όμως γυρίζει!». Μπορεί να νομίζεται ακόμα πως η Γη είναι επίπεδη, μερικοί από σας μπορεί να νομίζουν πως η Αγιά Σοφιά κτίστηκε ως τζαμί και πρέπει να ξαναγίνει τζαμί.

Όμως η Αγιά Σοφιά κτίστηκε πάνω από ένα αιώνα πριν την εμφάνιση του Ισλάμ. Δηλαδή φτιάχτηκε όταν δεν υπήρχε Ισλάμ, όπως ακριβώς η Ιερουσαλήμ ήταν πρωτεύουσα του Εβραϊκού Βασιλείου πάνω από 16 αιώνες πριν τη γέννηση του Ισλάμ.

Δεν μπορείτε λοιπόν να λέτε πως η Ιερουσαλήμ είναι ιερή σας πόλη. Τυχεροί οι Κινέζοι που δεν διεκδικείται και το Πεκίνο ως ιερή μουσουλμανική πόλη ή μάλλον εσείς είστε τυχεροί που δεν το διεκδικείται και δεν πολεμάτε για αυτό…

Και είναι τουλάχιστον αστείο να προσβάλλεστε όταν κάποιος ονομάζει την «ιερή σας Ινσταμπούλ» με το πραγματικό της όνομα, Κωνσταντινούπολη. Είναι τουρκική πόλη και δεν μπορεί να φέρει το ελληνικό της όνομα; Αλήθεια; Και από πού προέρχεται το τουρκικό της όνομα; Συγνώμη που το θυμίζω αλλά προέρχεται από το ελληνικό «εις την Πόλην»!

Και ξανά συγνώμη αλλά και η πρωτεύουσά σας η Άγκυρα έχει ελληνικό όνομα προερχόμενο από τη λέξη άγκυρα. Μήπως θέλετε να μάθετε και από ποια πόλη ο αγαπημένος σας πρόεδρος Ερντογάν κατάγεται; Από το Ριζέ, δηλαδή το Ριζαίο, γνωστό ως Ριζούντα του Πόντου. Μπορείτε να βρείτε από ποια γλώσσα προέρχεται το όνομα αυτό;

Πηγή: Meforum.org
Πηγή: Defence-point

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...