ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024

Dali Cybernetics – The Immersive Experience


 Για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Ένα διαδραστικό ταξίδι στο… μυαλό μιας ιδιοφυίας ξεκινά στο τέλος Μαρτίου από την πόλη της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μία «καταβύθιση» στο σύμπαν του Σαλβαντόρ Νταλί μέσα από την έκθεση Dali Cybernetics – The Immersive Experience, που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

«Επειδή εγώ γίνομαι καμιά φορά ζωγράφος, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είμαι καλλιτέχνης. Το πραγματικό μου ενδιαφέρον είναι οι Κυβερνοεπιστήμες (Cybernetics), η Κβαντική Φυσική και η Βιολογία», είχε πει ο ίδιος ο Σαλβαντόρ Νταλί, φράση στην οποία βασίζεται η προσέγγιση της έκθεσης.


Άποψη της έκθεσης «Dali Cybernetics – The Immersive Experience». Πηγή εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα να μπαίνουμε σε έναν κόσμο που να είναι χτισμένος σε 360 μοίρες, σε όλο το φάσμα του οπτικού μας πεδίου και δίνει αυτήν την εμπειρία της καταβύθισης», δήλωσε στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου ο παραγωγός της έκθεσης Παύλος Μητσόπουλος, ενώ εξήγησε ότι πρόκειται για μία ισπανική παραγωγή, που έχει την έγκριση του Ινστιτούτου Νταλί.

Ο επισκέπτης με την είσοδό του στην έκθεση περιηγείται στα πιο διάσημα έργα του καλλιτέχνη, μέσα από μία εντελώς νέα οπτική, ενώ παρακολουθεί την πορεία των επιρροών του από τον υπερρεαλισμό και τον Φρόιντ, προς τις θετικές επιστήμες, τα μαθηματικά, την πληροφορική. Όλα αυτά ζωντανεύουν μπροστά, πίσω, πάνω, κάτω και γύρω του, σε ένα ειδικό δωμάτιο, ενώ μία αντίστοιχη εμπειρία βιώνει σε άλλο χώρο, φορώντας γυαλιά εικονικής πραγματικότητας.


Άποψη της έκθεσης «Dali Cybernetics – The Immersive Experience». Πηγή εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Ξεκινήσαμε από το καλοκαίρι του ‘23 την έρευνα για το χώρο που θα γίνει η έκθεση, αποφασίσαμε ως πρώτο σημείο τη Θεσσαλονίκη κι αυτό γιατί μας αρέσει πάρα πολύ η Αποθήκη Γ του Λιμανιού, ένα σημείο το οποίο όλοι οι Θεσσαλονικείς ξέρουν και μας αρέσει πολύ όλη η περιοχή εδώ με το παραλιακό μέτωπο», επισήμανε ο κ. Μητσόπουλος.

Αφού η ισπανική εταιρεία έδωσε την έγκριση για το χώρο –παρά τις αρχικές επιφυλάξεις της καθώς είναι πολύ διαφορετικός από αντίστοιχους που έχει φιλοξενηθεί στο παρελθόν σε Λονδίνο, Βαρκελώνη, Κοπεγχάγη, Βερολίνο κ.α.–, ανέλαβε ο αρχιτέκτονας Στράτος Χατζηιωαννίδης να προσαρμόσει την έκθεση σε αυτόν.

Έτσι λοιπόν ο επισκέπτης μπαίνοντας θα συναντήσει τον γνωστό καναπέ-χείλη του Νταλί, λίγο πιο κάτω θα δει σε έναν χώρο που θυμίζει σινεμά μια προβολή ενός εισαγωγικού ντοκιμαντέρ για τη ζωή του καλλιτέχνη, θα περπατήσει σε έναν διάδρομο όπου θα εναλλάσσονται εικόνες, μέχρι να μπει στην αίθουσα Immersive.

«Κύριο μέλημα της έκθεσης είναι το Immersive Box, το οποίο έχει διαστάσεις 17×6 μ. και φτάνει σχεδόν μέχρι την οροφή», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηιωαννίδης εξηγώντας ότι στήθηκε στο κέντρο του ισόγειου χώρου, γύρω από το μπαλκόνι του πάνω ορόφου. «Περιμετρικά του κεντρικού κουτιού δημιουργήσαμε μία οργανική ροή, όπου ο επισκέπτης με αυθόρμητο τρόπο προχωρά από τη μία ενότητα στην άλλη, μέσα από διαδρόμους περιήγησης που αφορούν τη ζωή και το έργο του καλλιτέχνη και σταθμούς της καριέρας του. Καταλήγει μέσα στο Immersive Room και έπειτα από μισή ώρα που διαρκεί αυτή η ενότητα, ανεβαίνει από την έξοδο του κουτιού στον πάνω όροφο», λέει.


Άποψη της έκθεσης «Dali Cybernetics – The Immersive Experience». Πηγή εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Εκεί φιλοξενείται η ενότητα Sketch and Post, όπου μπορεί να σχεδιάσει κάτι μόνος του και να το προβάλει πάνω σε οθόνες, ενώ στον ίδιο χώρο είναι στημένες 30 ειδικές καρέκλες, όπου κάθεται και φορά τα ειδικά VR γυαλιά που θα τον βάλουν στο «πλοίο των ονείρων του Σαλβαντόρ Νταλί». Ψηφιακές εκτυπώσεις έργων του καλλιτέχνη, καθώς και πολλά αποφθέγματά του θα τον… συστήσουν και θα αποκαλύψουν τις απόψεις του σχετικά με την τέχνη, την επιστήμη και την πίστη.

Η έκθεση θα λειτουργήσει υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης από τις 29 Μαρτίου έως τις 29 Ιουνίου, στην Αποθήκη Γ, στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ (Βαρβάρα Καζαντζίδου).

https://www.archaiologia.gr/blog/2024/03/06/dali-cybernetics-the-immersive-experience/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...