ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Ο κλασικός Χατζηδάκις

του Κώστα Γρηγορέα

Παίρνει πολλή συζήτηση το πώς χρησιμοποιείται πλέον η έννοια ‘κλασικό’ στην καθημερινότητά μας. Όπως πολλές ουσιαστικές έννοιες, στα χέρια των διαφημιστών και των εμπόρων έχει ξεθωριάσει, έχει γίνει ένα ακόμα σλόγκαν. Όμως πραγματικά, θα έπρεπε να τους τη χαρίσουμε; Δε νομίζω…
Και δε νομίζω, διότι είναι η πιο δυνατή λέξη για να εκφράσει με αμεσότητα τις αληθινές διαχρονικές αξίες.
Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ βάφτισαν «κλασικές» τις γλυκές αναμνήσεις και τα όμορφα ηλιοβασιλέματα. Καμία σχέση!
Κλασικό είναι αυτό που ζει ακόμα, όχι αυτό του οποίου γλυκόπικρα θρηνείς την απώλεια. Αυτό που σε σώζει από τη θλίψη της εφήμερης ύπαρξης κι όχι αυτό που σε βυθίζει σε αυτή.

Γι’ αυτό και ο Μάνος Χατζιδάκις είναι ο ορισμός του «κλασικού».
Διότι οι αισθητικές αξίες που υπηρέτησε, αλλά και επαναπροσδιόρισε ώστε να έρθουν πιο κοντά στη δική μας ψυχή, στέριωσαν και θα φωτίζουν πάντα την πορεία μας.

Διότι «των ερώτων μας οι πιο κρυφές στιγμές έχουν το άγγιγμα του» (όπως γράφει ο Νίκος Καλόγρηας, σε ένα τραγούδι-αφιέρωμα που είχαμε φτιάξει λίγο καιρό μετά την αναχώρηση του (τραγουδά η Αλίκη Καγιαλόγλου):



Διότι ο λόγος του εξακολουθεί, κυριολεκτικά, να μας διαφωτίζει: Ο ΝΕΟΝΑΖΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ του Μάνου Χατζιδάκι

………………
Θέλησα να γράψω λίγες κουβέντες για τα είκοσι χρόνια από την αναχώρηση του Μάνου. Το είχα ανάγκη, όμως συνειδητοποιώ πως δεν έχω λόγο να συνεχίσω να αναφέρω πράγματα αυτονόητα, τουλάχιστον για τους ανθρώπους στους οποίους απευθύνομαι. Έχω την αίσθηση πως θα ήταν καλύτερο να συνεχίσω να ‘μιλώ’ με την μουσική του, εκεί άλλωστε είμαι πιο καλλιγράφος, μιας και την λατρεύω.
Διαλέγω λοιπόν μια συλλογή 10 τραγουδιών από μια σχετικά πρόσφατη συναυλία μας με την εξαιρετική Σαβίνα Γιαννάτου, στο Πυθαγόρειο Αμφιθέατρο. Θα παραθέσω τους τίτλους των κομματιών, μαζί με την ημερομηνία της κυκλοφορίας τους, απλά για να υπογραμμίσω για μια ακόμα φορά την κλασικότητά τους.

1.   Φέρτε μου ένα μαντολίνο – στίχοι Μ. Χατζιδάκις (1961)

2.   Αγάπη που ’γινες δίκοπο μαχαίρι – στίχοι Μιχάλης Κακογιάννης (1955)

3.   Κέλομαί σε Γογγύλα – στίχοι Σαπφώ (1972)

4.   Ποιος είν’ τρελός από έρωτα – στίχοι Γιώργος Σαραντάρης (1972)

5.   Τα παιδιά κάτω στον κάμπο – στίχοι Μ. Χατζιδάκις (1974)

6.   Πορνογραφία – στίχοι Άρης Δαβαράκης (1982)

7.   Dedication – στίχοι Clifton Nivison (1970)

8.   Ο Κεμάλ – στίχοι Νίκος Γκάτσος (1970 & 1993 στα Ελληνικά)

9.   Περιμπανού – στίχοι Νίκος Γκάτσος (1970 & 1993 στα Ελληνικά)

10. Η μπαλάντα του Ούρι – στίχοι Νίκος Γκάτσος (1983)

(πατώντας το play, θα ακούσετε όλα τα τραγούδια με τη σειρά)



Πηγή





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...