Ο Εντουάρ
Μανέ το 1863 παρουσίασε στο Σαλόνι Απορριφθέντων του Παρισιού το έργο. Η
απεικόνιση της γυμνής γυναίκας χωρίς τον για την εποχή, συγκαλυμμένο τρόπο που
αρμόζει στη σκηνή, έγινε αφορμή για να απορριφθεί ο πίνακας από το επίσημο
Σαλόνι. Ο πίνακας έγινε δεκτός
εντυπωσιάζοντας κάποιους θετικά αλλά και με μεγάλες αρνητικές αντιδράσεις των
φιλότεχνων.
Βρίσκεται
στο Μουσείο Ορσέ.
Παρόμοια
σκηνή του έργου υπάρχει σε παλαιότερη χαλκογραφία του Marcantonio Raimondi που
είχε βασιστεί σε ένα σχέδιο του Ραφαήλ :
Η απόφαση του Πάρη μετά Ραφαήλ (1516)
Λεπτομέρεια χαλκογραφίας
Τα χρόνια
πέρασαν αλλά η σκηνή της δημιουργίας του Μανέ είναι ζωντανή και στις ημέρες
μας,μιας και έχει το μαγικό ραβδάκι να
προκαλεί αρκετούς να παίξουν μαζί της.
Γλυπτό Κατοβίτσε Πολωνία
Γλυπτό του John Seward Johnson σε ένα πάρκο στο
Χάμιλτον - Νιου Τζέρσεϊ της Αμερικής
Λεπτομέρεια
Λεπτομέρεια
Γλυπτό από την Αγγλίδα Althea Wynne στο South
West
Γλυπτό του Αμερικάνου John De Andrea (1982)
Πρόγευμα στη χλόη
Antony Caro (1989)
Στοκχόλμη-
Σουηδία
Ελαιογραφία του Cesar Santos
Πικάσο 1960
Πικάσο (1970)
Λιθογραφία του Paul Wunderlish 1977
Λιθογραφία του Paul Wunderlish 1977
Λιθογραφία του Paul Wunderlish 1977
Jean Jacques Surian
(1978)
Richard Colescott
(1979)
Γεύμα στο γρασίδι - Αφιέρωμα στο γαλλικό
ιμπρεσιονισμό
Των Ρώσων Vladimir Dubosasky και Alexander
Vinogradov
Από αριστερά ο Μονέ, Γκογκέν, βαν Γκογκ, Πισαρό και ο Μανέ
Από δεξιά Ντεγκά, Τουλούζ Λοτρέκ, Ρενουάρ, Σεζάν
Μια παρωδία
Μελέτη μετά "Πρόγευμα στη χλόη"
Ο
φωτογραφικός φακός, το σκηνοθετικό οίστρο με τρία - τέσσερα μοντέλα ή και
χωρίς, με τα γραφικά στον υπολογιστή, με τα σκίτσα ή ότι μέσο έκφρασης υπάρχει,
μιας και το θέμα υπάρχει το παιχνίδι συνεχίζεται.
Ακόμα και
η παρωδία κρατά το έργο ζωντανό στο χρόνο
Πηγή:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου