ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Ah, Orthodox!!


Του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

Τις προηγούμενες ημέρες αναρωτιόμουν, ποια μπορεί να είναι η ταυτότητα των σύγχρονων Ελλήνων στη συνείδηση των ξένων και ποια η θέση τους στην παγκόσμια πραγματικότητα; Όλα αυτά, φυσικά, με αφορμή την ενθρόνιση του νέου Πάπα Φραγκίσκου Α’, αλλά και τη δυσμενή πολυεπίπεδη κρίση που βιώνει ο Ελληνισμός σε Ελλάδα και Κύπρο. Κρίση, που εξαρχής έχω την άποψη, ότι είναι πρωτίστως και ουσιαστικώς ηθική και δευτερευόντως οικονομική.


Αυτόματα, σχεδόν, η σκέψη μου ανακάλεσε μια προσωπική εμπειρία από ένα περιστατικό, που μου συνέβη κάποτε στην Γαλλία, και το οποίο επιθυμώ να σας διηγηθώ εν συντομία, ανασύροντας από τη μνήμη μου τα βασικά σημεία της ιστορίας του.

Πριν από πολλά χρόνια, συνέβη να επισκεφτώ το Παρίσι. Όπως όλοι οι επισκέπτες της μεγάλης πόλης, επισκέφθηκα και εγώ τα πιο σημαντικά αξιοθέατα, ανάμεσα στα οποία ήταν, εκ των ων ουκ άνευ, και ο Καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων, η Notre Dame. Ομολογουμένως, επρόκειτο για ένα αξιοθαύμαστο αρχιτεκτονικό συγκρότημα, που με τις τεράστιες διαστάσεις και τον πλούσιο εξωτερικό και εσωτερικό του διάκοσμο, προκαλεί κάποιο δέος στον επισκέπτη.

Με ενδιαφέροντα καθαρά καλλιτεχνικά, περιδιάβηκα από άκρη σε άκρη το μεγάλο ναό, παρατηρώντας με προσοχή τα πολλά έργα τέχνης που τον διακοσμούν, έργα γλυπτικής, ζωγραφικής, βιτρό, ξυλόγλυπτα και μωσαϊκά.  Έχοντας την τύχη να κινούμαι αυτόνομα και δίχως χρονικούς περιορισμούς, αφού δεν ανήκα σε κάποιο από τα οργανωμένα γκρουπ των εκατοντάδων επισκεπτών του ναού, βρέθηκα να κοιτάζω απορροφημένος ορισμένα έργα, σε κάποιο από τα πολλά πλευρικά παρεκκλήσια.

Κάποια στιγμή, με πλησίασε διακριτικά ένας Λατίνος κληρικός, που επίσης περιδιάβαινε τον χώρο και ο οποίος με ρώτησε κάτι στα γαλλικά. Παρόλο που μιλάω τρεις ξένες γλώσσες, τα γαλλικά δεν περιλαμβάνονται σε αυτές, οπότε «παρλεβου Ινγκλέ», αρχίσαμε τον διάλογο μας στην αγγλική. Επρόκειτο για έναν αξιωματούχο της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, όπως τον αναγνώρισα από το κόκκινο χρώμα της ζώνης και του σκούφου που φορούσε. Ήταν Καρδινάλιος. Όπως μου είπε στη συνέχεια, είχε συμπεράνει πως ήμουν καλλιτέχνης από τον τρόπο που εξέταζα τα έργα.

Καταλαβαίνοντας πως δεν ήμουν Γάλλος, με ρώτησε την εθνικότητα μου. Είμαι Έλληνας, του απάντησα, με τον νεανικό και πατριωτικό μου αυθορμητισμό. Θυμάμαι καθαρά την έκφραση του προσώπου του, επειδή μου είχε κάνει εντύπωση, και ας έχουν περάσει τόσα χρόνια. Έδειξε να εκπλήσσεται, άνοιξε τα μάτια διάπλατα, σήκωσε τα φρύδια πάνω με κάποιον ευχάριστο θεατρινισμό και αντί άλλης απάντησης αναφώνησε ζωηρά: «Ah, Orthodox!!».

Δεν έχουν τόση σημασία, όλα όσα ενδιαφέροντα συζητήσαμε στα επόμενα 20’, για τον ναό και για την τέχνη, όσο αυτό που μόλις σας διηγήθηκα και με το οποίο κλείνω αυτή τη μικρή ιστορία. Σίγουρα είναι μια ανάμνηση, που την κράτησα ζωντανή, γιατί είχε κάτι να με διδάξει. Μου έδωσε να καταλάβω τον τρόπο, που οι δυτικοί αντιλαμβάνονται την ταυτότητα των Ελλήνων, σύγχρονων και παλαιών. Με έβαλε σε σκέψεις σε μια εποχή, που η σχέση μου με την Ορθοδοξία δεν ήταν ακόμη συνειδητή. Άθελα του με ευεργέτησε, καθώς η ταυτότητα που επιθυμούσα για τον εαυτό μου, άρχισε να ολοκληρώνεται στα κατοπινά χρόνια. Μου έδωσε ένα στίγμα, για να βρω την πορεία μου.

Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκε εκείνος, ακούγοντας την ελληνική καταγωγή μου, ήταν το Orthodox. Θα πει κάποιος, ότι είναι απολύτως φυσιολογικό και αναμενόμενο για έναν κληρικό, να σκεφτεται με όρους θρησκευτικούς. Βεβαίως και είναι, όμως το ζήτημα εδώ, μοιάζει να αποκτά μιαν άλλη σημασία, υπερέχουσα ακόμη και της πρώτης. Και αυτή είναι η παγιωμένη αίσθηση της ταυτοσημίας, που υπάρχει στον κόσμο της δύσης, ανάμεσα στις έννοιες Έλληνας και Ορθόδοξος. Διότι είναι σίγουρο, ότι αν έλεγε κάποιος σε ένα μέσο Γάλλο, την λέξη «Ορθόδοξος», το πρώτο πράγμα που θα σκεφτόταν, θα ήταν το Grec.

Απέναντι στην ταυτότητα του Έλληνα, λοιπόν, προέταξε εκείνος συμπληρωματικά και αυθόρμητα την θρησκευτική ταυτότητα του Ορθοδόξου. Και το έκανε διακινδυνεύοντας να κάνει λάθος, αφού θα μπορούσα να ήμουν ένας από τους δεκάδες χιλιάδες Έλληνες Καθολικούς-πράγμα πιο πιθανό για μια επίσκεψη στον καθολικό ναό- ή ακόμη και άθεος. ’Οχι, όμως! Ούτε με ρώτησε καν, τόσο βέβαιος ήταν! Η ταυτοσημία αυτή είχε χαραχθεί βαθιά στη συνείδηση του. Τόσο πολύ, που θεωρούσε αυτονόητο, πως κάθε ένας που δηλώνει Έλληνας, είναι ταυτόχρονα και Ορθόδοξος.

Φυσικά, μια τέτοια θέση, θα φαινόταν λογικά αυθαίρετη, αφού ξέρουμε ότι αυτό δεν αφορά στο 100% των Ελλήνων. Ωστόσο, η ταυτοσημία, έχει μικρή ανάγκη από την απολυτότητα των ποσοστών για να θεμελιωθεί, αφού καμία απολυτότητα δεν είναι εφικτή στο 100% των ποσοστών της. Το συμπέρασμα, όμως, με το οποίο θα ήθελα να κλείσω, φέρνει στο τέλος εκείνο που έγραψα στην αρχή.

Για την κρίση, που είναι πρωτίστως ηθική, πνευματική και πολιτισμική και για την ταυτότητα μας που είναι χαμένη, ανάμεσα στις πολλές και ετερόκλητες επικαλύψεις των προσωπείων, που έχουμε δεχθεί να μας φορέσει η Νέα Τάξη.



6 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Γεράσιμε,
    Έχουμε τη μεγίστη ευλογία να έχουμε τα κείμενα των Ευαγγελίων γραμμένα αρχικά στη γλώσσα μας.
    Αυτό καθώς και η διατήρηση της Ορθόδοξης Παράδοσής μας είναι πάντα αντικείμενα εκτίμησης και θαυμασμού από τους αληθινά μορφωμένους και πνευματικούς ανθρώπους της καθολικής εκκλησίας.
    Μια τέτοια υψηλή πνευματική προσωπικότητα με βαθιά κλασική παιδεία και θεολογική και φιλοπατερική κατάρτιση ήταν και ο προηγούμενος, μακαριστός σήμερα,Καρδινάλιος Παρισίων Lustigier. Ήταν εβραίος την καταγωγή και είχε ασπασθεί τον Χριστιανισμό στα χρόνια του Ναζισμού σε ηλικία 14 ετών,ορφανός από μητέρα που είχε χαθεί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης.
    Ως Αρχιεπίσκοπο Παρισίων,πριν από μερικά χρόνια, τον είχε επισκεφθεί ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο Lustigier του είχε εκφράσει τα φιλορθόδοξα και φιλελληνικά του αισθήματα.
    Όταν ο Πατριάρχης για να τον τιμήσει του χάρισε ένα βαρύτιμο Ευαγγέλιο,μαζί με τις θερμές ευχαριστίες του έλαβε από τον Καρδινάλιο Lustigier και την υπόσχεση κάθε Πάσχα,το Ευαγγέλιο της Αναστάσεως να αναγιγνώσκεται ΠΡΩΤΑ στα Ελληνικά,την γλώσσα της αρχικής συγγραφής, και έπειτα στα γαλλικά.
    Αυτό γίνεται έκτοτε κάθε χρόνο όπως και φέτος,πριν 3ημέρες. ΄Ένας καλλίφωνος έλληνας έκανε την Notre Dame να αντηχήσει από το ελληνόφωνο μήνυμα της Ανάστασης του Χριστού και τους χιλιάδες γάλλους καιξένους πιστούς να ψιθυρίζουν εκστασιασμένοι: grec orthodox !
    Ας συνειδητοποιήσουμε επιτέλους τι θησαυρούς κατέχουμε και τι χάνουμε με την πνευματική μας αβελτηρία !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε,

      Είναι πραγματικά μεγάλες οι ευλογίες μας. Για αυτό είναι και μεγάλες οι ευθύνες μας απέναντι σε μια τόσο βαρύτιμη παράδοση.Αυτό ήθελα να υπενθυμίσω με το άρθρο μου.

      Να είσαι καλά και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό!

      Διαγραφή
  2. Γεράσιμε, όσο ρόλο και να έπαιξε η μόρφωση και η ιδιοσυγκρασία του συγκεκριμένου καρδινάλιου, μια βασική παρατήρηση έχω να κάνω:

    Τραγική ειρωνεία ο «Ορθόδοξος», αφού η ονομασία «Γραικοί» δόθηκε την εποχή της κορύφωσης του σχίσματος (8ος αι, εποχή Καρλομάγνου), προκειμένου να δηλωθεί ότι οι σωστοί Χριστιανοί, δηλαδή οι «Ρωμαίοι», βρίσκονταν στην Δύση και όχι στην Ανατολή της Αυτοκρατορίας.

    Δεν αποκλείω, στο μυαλό του ο καρδινάλιος να ταύτιζε τον «ορθόδοξο» με τον «γραικό». Κατά τα άλλα, αν πρόλαβες να τον ρωτήσεις «πού είναι οι εικόνες σας;» θα θελα την απάντηση ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητό Καραβάκι,

      Σχετικά με την παρατήρηση σου για το συσχετισμό ανάμεσα στο "Ορθόδοξος" και στην ονομασία "Γραικοί", έχω να πω το εξής:

      1. Η ονομασία "Γραικοί" είναι κατά πολλούς αιώνες προγενέστερη του θρησκευτικού προσδιορισμού "Ορθόδοξος". Οι δυτικοί στο σύνολο τους υιοθέτησαν την ονομασία "Γραικοί" από τους Ρωμαίους, που μας ονόμαζαν έτσι προ χριστιανισμού, λόγω της ελληνικής φυλής των Γραικών(Graecae) που ζούσε στην δυτική Ελλάδα. Άρα η ονομασία Γραικοί είναι αληθώς ελληνική και δόθηκε σε διαφορετικό χρόνο και ανεξάρτητα από την λέξη Ορθόδοξος, αν και κάποια στιγμή μοιραία ταυτίστηκαν.

      2. Υπάρχει μια αλήθεια σε αυτό που λες σχετικά με τον Καρλομάγνο και το σχίσμα, αλλά με άλλο τρόπο. Ο Πάπας βρήκε στο πρόσωπο του Καρλομάγνου ένα μεγάλο σύμμαχο, και το αντίστροφο. Ωστόσο, ο Καρλομάγνος που εποφθαλμιούσε τον θρόνο της Ρώμης και την ρωμαϊκή κληρονομιά, προέβαλλε το όνομα "Γραικοί" για ευνόητους λόγους, ώστε αναφερόμενος στην αληθινή καταγωγή των βυζαντινών, να πλήξει την ιδιότητα τους ως "Ρωμαίων" και άρα ως νόμιμων κληρονόμων του Μ Κωνσταντίνου. Αυτή η "γραμμή" ακολουθήθηκε πιστά από όλους τους μεταγενέστερους Γερμανούς αυτοκράτορες, (π.χ Φρειδερίκος)που σε επιστολές τους αμφισβητούσαν το δικαίωμα του Αυτοκράτορα της Κων/πολης να αυτοαποκαλείται βασιλέυς των Ρωμαίων, αφού κατά αυτούς ήταν βασιλεύς Ελλήνων και Γραικών! Υπήρχε δηλαδή πολιτική και θρησκευτική σκοπιμότητα που δεν ήθελε "Ρωμαίους" στην ανατολή, αλλά μόνο στη δύση! Σε αυτό συμπορεύθηκαν Πάπας και Καρλομάγνος, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, εναντίον των βυζαντινών.

      Είναι σίγουρο ότι ο Καρδινάλιος ταύτιζε τις δύο έννοιες. Σχετικά με το «πού είναι οι εικόνες σας;» δεν κατάλαβα τι εννοείς . Αναφέρεσαι μήπως στην τεράστια επίδραση της βυζαντινής τέχνης στην χριστιανική εικονογραφία; Αν ναι, δεν τον είχα ρωτήσει κάτι τέτοιο..

      Να είσαι καλά φίλε μου

      Διαγραφή
    2. Σωστά τα λες για τις χρονολογίες Γεράσιμε. Ήθελα να τονίσω ότι ένας καθολικός επίσκοπος αυθόρμητα (ίσως) μπορεί να ονομάσει έναν σημερινό «Έλληνα» ως «ορθόδοξο», εννοώντας όχι ότι ντε και καλά θρησκεύεται, αλλά ότι έτσι προσδιορίζεται πολιτισμικώς απ’ αυτόν και έτσι διακρίνεται απ’ αυτόν. Δηλαδή, σαν να μην άλλαξε τίποτα εδώ και πολλούς αιώνες, αφού οι Φράγκοι προσπάθησαν πρώτοι να οικειοποιηθούν την Αυτοκρατορία, λέγοντας ότι οι «Ρωμαίοι» ήταν απλώς «Έλληνες», δηλαδή «Γραικοί». Δεν είναι μόνον σήμερα, που πολλοί μιλούν για 4ο Ράιχ (Αυτοκρατορία) να συνειδητοποιούμε ότι το 1ο Ράιχ έγινε από τους απογόνους του Καρλομάγνου. Είναι και το ότι ο τίτλος του Ρωμαίου Αυτοκράτορα κυκλοφορούσε από τους Φράγκους, στους Ισπανούς, στους Αυστριακούς, στους Γερμανούς, στην Ε.Ε.

      Αν σήμερα μιλήσεις στον μέσο Αμερικανό ή στην προτεσταντική βόρεια Ευρώπη για τον Χριστιανισμό ως ιστορικό στοιχείο ταυτότητας, ξέρει κανείς κάτι πέρα από τον Πάπα; Πόσοι ξέρουν ότι ουδέποτε υπήρξε «Βυζάντιο» και «Βυζαντινοί» με τον τρόπο που αναφέρεται σήμερα; Πόσοι συνειδητοποιούν ότι το «Βυζάντιο» ήταν μια ακόμα προσπάθεια να ξεκοπεί από την μνήμη η Νέα Ρώμη και το χιλιετές χριστιανικό κράτος της Κωνσταντινούπολης;

      Γι αυτό μίλησα για «εικόνες». Θα ρωτούσα τον καρδινάλιο πώς έγινε και η χριστιανική Δύση απέρριψε εξ αρχής την εικονογραφία, πώς νοείται η χριστιανική ζωή ως πλήρως αντίθετη από την αρχαία, αφού ακόμα και σ’ αυτό το θέμα οι Έλληνες συνέχισαν να απεικονίζουν το θείο, περιορίζοντας απλώς τις 3 διαστάσεις του αγάλματος σε 2.

      Όσο για το περίφημο θέμα του ποιος τελικά είναι «Ρωμαίος» και τι σημαίνει ο τίτλος, θα θυμηθούμε ότι οι Οθωμανοί κατέλυσαν την Ρώμη, οι υπόδουλοι συγκρότησαν το απ’ αυτούς ονομαζόμενο «Ρουμ Μιλέτ». Όταν άρχισε η περίοδος των επαναστάσεων του 1770 «ρωμηούς» ονόμαζαν συνήθως τους επαναστάτες, όταν όμως οι Τούρκοι εθνικοί συγκρότησαν κράτος αντίστοιχο με το δικό μας, μας ονόμασαν «Γιουνάν», δηλαδή «Ίωνες». Βγάζει κανείς κάποια άκρη;

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ φίλε,

      Αργώ, αλλά πάντα απαντώ.
      Συμφωνώ σε όλα. Υπάρχει μια πολιτική συμπαιγνία, όχι γενικά και αόριστα μια "συνωμοσιολογία", εναντίον της ορθόδοξης ανατολικής ελληνορωμαϊκής αυτοκρατορίας.Ακόμη και σήμερα εναντίον της μνήμης της και υπέρ του υποβιβασμού της.
      Ο όρος Βυζάντιο είναι κάλπικος νεολογισμός και εξυπηρετεί σκοπιμότητες. Δυστυχώς τον χρησιμοποιούμε όλοι.
      Για την Αγία Γερμανική Ρωμαϊκή αυτοκρατορία (Ράϊχ), είναι όπως τα λες. Ακόμη και σήμερα βιώνουμε την εξέλιξη των ίδιων πραγμάτων. Για αυτό το χθες, είναι ίδιο με το σήμερα. Στην ιστορία μερικοί αιώνες είναι σαν μια στιγμή μέσα στο χρόνο.
      Τέλος, σχετικά με τις εικόνες, αυτό δεν ισχύει για τους παπικούς, που ακολούθησαν την κοινή ελληνορωμαϊκή παράδοση της απεικόνιση; του θείου.
      Αυτό που λες, αφορά τους προτεστάντες και όλους τους κλάδους τους. Αυτοί είναι στην πραγματικότητα αιρέσεις ιουδαίζουσες, που αρνούνται την απεικόνιση όπως οι Ιουδαίοι. Δεν είναι τυχαίο, ότι οι βορειοευρωπαίοι απέχουν λίγο από τον Αρειανισμό. Το ίδιο συνέβη και στην περίοδο της εικονομαχίας, από ιουδαίζουσες επιρροές.
      Τελικά όμως η αρχαία ελληνική παράδοση νίκησε με την αναστήλωση των εικόνων. Ήταν μια τρομερά σημαντική νίκη για το μέλλον και την ελληνική ταυτότητα της Ορθοδοξίας.

      Υγίαινε φίλε μου

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...