ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

Νεφερτίτη:Έρευνες για τον τάφο της διασημότερης βασίλισσας της Αιγύπτου

Ο τάφος του φαραώ Τουταγχαμών - σύμφωνα με σαρώσεις υψηλής ανάλυσης - περιλαμβάνει διόδους προς δύο «κρυφές» αίθουσες, στη μία από τις οποίες ο Βρετανός αρχαιολόγος Νίκολας Ριβς πιστεύει ότι είναι θαμμένη η βασίλισσα Νεφερτίτη.

Αν αποδεχτεί ότι κάποια από αυτές τις αίθουσες είναι η τελευταία κατοικία της διασημότερης βασίλισσας της αρχαίας Αιγύπτου, τότε θα πρόκειται για τη σημαντικότερη αρχαιολογική ανακάλυψη εδώ και πολλά χρόνια.


Ο Νίκολας Ριβς είπε σήμερα - σε συνέντευξη Τύπου  που παραχώρησε στο Κάιρο - ότι πιστεύει πως το μαυσωλείο του Τουταγχαμών αρχικά προοριζόταν για τη Νεφερτίτη. Οι αιγυπτιολόγοι θεωρούν ότι η βασίλισσα ήταν μητριά του έφηβου φαραώ και ότι συνεχίζει εδώ και 3.000 χρόνια τον αιώνιο ύπνο της, κρυμμένη πίσω από έναν τοίχο.


«Αν αληθεύει, τότε είμαστε αντιμέτωποι με μια ανακάλυψη που θα επισκιάσει την ανακάλυψη του ίδιου του Τουταγχαμών» είπε ο υπουργός Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου, Μαχμούντ αλ Νταμάτι, μιλώντας στους δημοσιογράφους. «Θα ήταν η σημαντικότερη ανακάλυψη του 21ου αιώνα», πρόσθεσε.

Η θερμική απεικόνιση και οι έρευνες με ραδιοανιχνευτές μπορούν να βοηθήσουν να καθοριστεί αν υπάρχουν όντως μυστικές αίθουσες πίσω από τον ταφικό θάλαμο του Τουταγχαμών αλλά και να δείξουν τι μπορεί να περιέχουν. Ο Νταμάτι είπε ότι οι έρευνες με ραδιοεντοπιστές στον χώρο μπορεί να ξεκινήσουν μέσα στους επόμενους 1-3 μήνες.

Ο Τουταγχαμών πέθανε γύρω στα 1.323 π.Χ. Ο ασύλητος τάφος του, με την περίφημη χρυσή νεκρική μάσκα, βρέθηκε στην Κοιλάδα των Βασιλέων το 1922 από τον Βρετανό αρχαιολόγο Χάουαρντ Κάρτερ. Οι ειδικοί ανέκαθεν προσπαθούσαν να καταλάβουν γιατί ο τάφος του ήταν μικρότερος από των άλλων φαραώ και γιατί το σχήμα του ταίριαζε περισσότερο με εκείνο των τάφων των βασιλισσών της αρχαίας Αιγύπτου.


Οι αιγυπτιολόγοι εκφράζουν αμφιβολίες για το πού ενταφιάστηκε η Νεφερτίτη όταν πέθανε. Για πολλά χρόνια πίστευαν ότι πέθανε κατά τη διάρκεια της βασιλείας του συζύγου της, κάτι που θα σήμαινε ότι η ταφή της έγινε στην Αμάρνα, εκεί δηλαδή όπου βρέθηκε η πασίγνωστη προτομή της το 1912. Πρόσφατα, όμως, οι περισσότεροι αρχαιολόγοι, συμπεριλαμβανομένου και του Ριβς, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι έζησε περισσότερο από τον Ακενατόν (ή Αμένοφις Δ΄) αλλά μετά τον θάνατό του άλλαξε το όνομά της σε Νεφερνεφερουατέν και ίσως να κυβέρνησε για μικρό διάστημα την Αίγυπτο.

Ο Νίκολας Ριβς πιστεύει ότι ο ένας από τους κρυφούς θαλάμους είναι ένας αποθηκευτικός χώρος ενώ ο άλλος ίσως να περιέχει τα λείψανα της βασίλισσας. Άλλοι αρχαιολόγοι πάντως κρατούν πολύ επιφυλακτική στάση γιατί οι αποδείξεις είναι ελάχιστες και γιατί πιστεύουν ότι η μούμια της Νεφερτίτης έχει βρεθεί από το 1898 και φυλάσσεται στο Αιγυπτιολογικό Μουσείο.


Η Νεφερτίτη (περίπου 1370 - 1330 π.Χ.) ήταν σύζυγος του φαραώ Ακενατών που το αρχικό του όνομα ήταν Αμενόφης Δ΄ και το άλλαξε προς τιμήν της λατρείας του Θεού Ατόν. Η Νεφερτίτη και ο σύζυγός της ήταν γνωστοί για το ότι εισήγαγαν το μονοθεϊσμό στην αιγυπτιακή θρησκεία. Πίστευαν μόνο στον θεό Ατόν (Άθωνα).

Το όνομά της σημαίνει «έφτασε η όμορφη» και οι επιστήμονες πιστεύουν πως καταγόταν από τη Μεσοποταμία. Έγινε ευρύτερα γνωστή εξαιτίας της προτομής - που βρίσκεται τώρα στο Neues Museum του Βερολίνου - η οποία είναι ένα από τα έργα τέχνης της αρχαίας Αιγύπτου με τα περισσότερα αντίγραφα. Ο ξαφνικός θάνατός της σε νεαρή ηλικία παραμένει άλυτο μυστήριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...