ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2019

«Τροία: Μύθος και Πραγματικότητα»: Η νέα έκθεση στο Βρετανικό Μουσείο για την αλήθεια πίσω από τις μυθικές ιστορίες


Από την απαγωγή της Ελένης στην Τροία, μέχρι την εξαπάτηση των Τρώων με τον Δούρειο Ίππο και την πτώση της πόλης, ο θεατής μπορεί να ακολουθήσει τη γραμμή μεταξύ μύθου και πραγματικότητας

Κείμενο: ελc team

Η Ελένη πραγματικά υπήρχε; Μήπως η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο προκαλεί την καταστροφή μιας από τις μεγαλύτερες πόλεις όλων των εποχών; Και γιατί υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές εκδοχές της ιστορίας, από τον Όμηρο μέχρι τον Σαίξπηρ και το Χόλιγουντ; H έκθεση “Troy: myth and reality” του Βρετανικού Mουσείου μάς βυθίζει βαθιά στον μύθο και στην πραγματικότητα, φέρνοντας ζωντανά τους μαγευτικούς χαρακτήρες αυτού του αρχαίου πολιτισμού μέσα από γλυπτά, πίνακες ζωγραφικής, αγγεία και θραύσματα της λογοτεχνίας, αποδεικνύοντας ότι υπήρχε μια πραγματική Τροία και αποκάλυψε τη μοίρα της.

Ο θρύλος της Τροίας εξακολουθεί να είναι ισχυρός για περισσότερα από 3.000 χρόνια. Η ιστορία μιας μεγάλης πόλης, βυθισμένης σε έναν 10χρονο πόλεμο με αφορμή την απαγωγή της ωραιότερης γυναίκας στον κόσμο, είναι εξαιρετικά δραματική και τραγική. Η γοητεία που άσκησε η Τροία έθελξε τυχοδιώκτες και αρχαιολόγους στην αναζήτηση της χαμένης πόλης, η οποία σήμερα, όπως έχει αποδειχθεί ευρέως, θεωρείται ότι υπήρχε. Ήρωες, γυναίκες και θεοί έπαιξαν ρόλο σε αυτό τον πόλεμο. Οι μαγευτικοί χαρακτήρες τους αποτελούν πηγή έμπνευσης για την τέχνη και τους καλλιτέχνες σε όλα τα πεδία της.


William Simpson, Excavations at Hissarlik. Watercolour, 1877.

Η έκθεση του Βρετανικού Mουσείου εξετάζει παράλληλα με τα ευρήματα, τα συναρπαστικά αρχαιολογικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι υπήρχε μια πραγματική Τροία – και προσφέρει εντυπωσιακές πληροφορίες για την αλήθεια πίσω από τις μυθικές ιστορίες.

Από την απαγωγή της Ελένης στην Τροία, μέχρι την εξαπάτηση των Τρώων με τον Δούρειο Ίππο και την πτώση της πόλης, ο θεατής μπορεί να ακολουθήσει τη γραμμή μεταξύ μύθου και πραγματικότητας σε αυτή την εντυπωσιακή νέα έκθεση που θα διαρκέσει από τις 21 Νοεμβρίου 2019 έως τις 8 Μαρτίου 2020.


This Etruscan tomb-painting shows the Judgement of Paris. At the left, Paris awaits the three goddesses. Aphrodite, last of the three, lifts her dress to show off a flash of leg. On the right, Helen is approached by three women bringing jewellery and perfume.



Achilles and Hector face each other in combat. Achilles lunges forward while Hector falls back, his wounded chest exposed.



Wily Odysseus finds a way to hear the Sirens’ beautiful, all-knowing song, without being lured to his death on the dangerous cliffs below. He has his men tie him to the mast of the ship and then seal their own ears with wax so they can row on, immune to the bird women’s irresistible singing.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...