ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021

Μετά τα αρχαία ελληνικά το Πρίνστον θα κόψει και την Βίβλο για ρατσισμό!


Λυκοκάπης Γιώργος

Πραγματικά δεν πίστευα στα μάτια μου όταν διάβασα την είδηση πως ένα από το κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου, το Πρίνστον αποφάσισε το εξοβελισμό των μαθημάτων των αρχαίων ελληνικών και των λατινικών, στα πλαίσια καταπολέμησης του «δομικού ρατσισμού», που κατά τους σύγχρονους “Ερυθροφρουρούς” της πολιτικής ορθότητας κυριαρχεί στις κλασικές σπουδές!

Η απόφαση του Πρίνστον θυμίζει κάτι από το “Έτος Μηδέν” που είχε κηρύξει ο διαβόητος Πολ Ποτ στην Καμπότζη, με τους υποστηρικτές της να μην έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν από τον εξτρεμισμό των Κόκκινων Χμερ. «Απορρίπτουμε τον ρατσισμό που κατέστησε το Τμήμα των Κλασικών στο Πρίνστον, τόσο αφιλόξενο σε εγχρώμους και διαβεβαιώνουμε τους πάντες ότι “Black Lives Matter”», διαβάζουμε σε χαρακτηριστική ανακοίνωση-μανιφέστο τους.

Ήταν τέτοιο το εύρος των αντιδράσεων που οδήγησε τον διευθυντή του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον Τζόσουα Μπίλινγκς να “ξεκαθαρίσει” πως η απόφαση θα κάνει το πεδίο των κλασικών σπουδών «πιο ανοιχτό», δηλώνοντας πως οι καθηγητές «θα ενθαρρύνουν» τους μαθητές να μάθουν τις αρχαίες γλώσσες με ορισμένα μη υποχρεωτικά μαθήματα (μάλλον περισσότερο για ξεκάρφωμα!).

Ο αμφιλεγόμενος κύριος Peralta

“Σταυροφόρος” της συγκεκριμένης εκστρατείας είναι ο έγχρωμος καθηγητής του Πρίνστον Dan-el Padilla Peralta, που μετανάστευσε στις ΗΠΑ από την Δομινικανή Δημοκρατία, ο οποίος παγίως υποστηρίζει ότι οι κλασικές σπουδές πρέπει να παραμερίσουν την αρχαιοελληνική και ρωμαϊκή αρχαιότητα ως «ρατσιστικές». Ο Peralta κάνει φέρνει ως παράδειγμα την χρήση αρχαίων συμβόλων από αμερικανικές ακροδεξιές ομάδες για να στηρίξει τον ισχυρισμό του.

Όμως αυτός που εργαλειοποιεί μία ιδεολογική διαμάχη που μαίνεται εδώ και χρόνια στο εσωτερικό των ΗΠΑ είναι ο ίδιος ο Peralta, ένας «ημιμαθής εκπρόσωπος της άγνοιας και της πολιτικής ορθότητας» κατά τους επικριτές του, που επισημαίνουν πως διορίστηκε καθηγητής, όχι λόγω των επιστημονικών του διατριβών, αλλά στα πλαίσια της πολιτικής των θετικών διακρίσεων.

«Δεν με ενδιαφέρει αν έχεις την θέση σου επειδή είσαι μαύρος», του είχε πει η ιστορικός και υποστηρίκτρια των Δημοκρατικών Μισέλ Γουίλιαμς στο θυελλώδες συνέδριο της Εταιρείας Κλασσικών Σπουδών το 2019, με τον Peralta να απαντά με τον ζήλο ιεροεξεταστή του Μεσαίωνα (που θα ζήλευε και ο τρομακτικός Φ. Μάρει Έϊμπραχαμ από το “Όνομα του Ρόδου”) «να τι λέω για το όραμα της κλασσικής αρχαιότητας που σκιαγραφήσατε. Ελπίζω ότι το πεδίο αυτό πεθαίνει και ότι πεθαίνει, όσο το δυνατόν γρηγορότερα».

Νέος ολοκληρωτισμός

Δυστυχώς δεν ζει πλέον ο Νέλσον Μαντέλα για να δώσει την κατάλληλη απάντηση στις ιδεοληπτικές υστερίες του Peralta και των ζηλωτών του. Ο Μαντέλα είχε συγκλονίσει τους συγκρατούμενους του υποδυόμενος την Αντιγόνη, σε παράσταση των φυλακών του νησιού Ρόμπεν που ήταν για χρόνια κρατούμενος, προκαλώντας την οργή των δεσμοφυλάκων του που κατάσχεσαν το “απαγορευμένο” έργο και οδήγησαν τον ίδιο στην απομόνωση.

Όμως το ζήτημα δεν έχει να κάνει με τις ιδεοληψίες ενός μεμονωμένου καθηγητή και ορισμένων υποστηρικτών του. Έχει να κάνει με έναν νέο ολοκληρωτισμό στον οποίο φαίνεται πως οι διοικήσεις των αμερικανικών πανεπιστημίων φοβούνται να αντιταχθούν. Προσωπικά φοβάμαι πραγματικά τι θα επακολουθήσει.

Ο πλήρης εξοβελισμός του Σαίξπηρ που έχει βρεθεί στο στόχαστρο των ζηλωτών της πολιτικής ορθότητας ότι «υμνεί την βία» στον Βασιλιά Ληρ και τον «αντισημιτισμό» στον Έμπορο της Βενετίας; Η Βίβλος και τα υπόλοιπα θρησκευτικά κείμενα επειδή προωθούν την «μισαλλοδοξία»; Η ακαδημαϊκή κοινότητα και η παγκόσμια διανόηση θα σταθεί άραγε στο ύψος των περιστάσεων, η θα δεχτούν να γίνουν όμηροι του νέου ολοκληρωτισμού που φέρνουν οι σύγχρονοι “Ερυθροφρουροί” της πολιτικής ορθότητας;

https://slpress.gr/idees/meta-ta-archaia-ellinika-to-prinston-tha-kopsei-kai-tin-vivlo-gia-ratsismo/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...