ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 4 Μαΐου 2022

Τριάντα εικαστικοί εκθέτουν στο Πολεμικό Μουσείο


Σε μια έκθεση-απόδοση τιμής στους Φιλέλληνες

Μια εικαστική έκθεση-απόδοση τιμής στους Φιλέλληνες εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου στο Πολεμικό Μουσείο της Αθήνας. Τριάντα Έλληνες καλλιτέχνες με έργα τους αναφέρονται στην συμβολή των Φιλελλήνων στον απελευθερωτικό αγώνα του 1821.

Η έκθεση με τίτλο «ΜΕMORIAL, με αφορμή ένα μνημείο για τους Φιλέλληνες», σχεδιάστηκε ως επίλογος μια σειράς αφιερωμάτων και εκθέσεων πάνω στην Εθνική Παλιγγενεσία. Παράλληλα όμως, η έκθεση λειτουργεί και ως αναστοχασμός πάνω στην έννοια του Χρέους προς όσους συμπορεύθηκαν με τους Έλληνες στον δύσκολο αγώνα, ως μια έκθεση που τιμά τη Μνήμη.

Σκοπός της, λέει η εικαστικός Ράνια Καπελιάρη που είχε την ιδέα και οργάνωσε την έκθεση, είναι «να δοθεί στους μυημένους σε ιστορικά θέματα η ευκαιρία να δουν “με τα μάτια της τέχνης” και στους φίλους των εικαστικών να αντλήσουν ιστορικές γνώσεις». Για το κοινό, η έκθεση αυτή προτείνεται σαν μια διπλή απόλαυση για τέχνη και γνώση και για τους καλλιτέχνες, μια διαδικασία συμμετοχής στην ιστορική μνημόνευση και απόδοση τιμής.

Η ομάδα των εικαστικών που μετέχει στην έκθεση αποτελείται και από ώριμους αλλά και νεότερους δημιουργούς, ζωγράφους, γλύπτες, χαράκτες, οι οποίοι αφού μελέτησαν αρχειακό υλικό και ιστορικά στοιχεία επέλεξαν το θέμα που περιγράφει καλύτερα την έννοια της «θυσίας». Δρόμοι και μνημεία στο όνομα αυτών των Φιλελλήνων, στις περιοχές κυρίως των μαχών που συμμετείχαν, ήταν άραγε αρκετή απόδοση τιμής; (Ν. Κληρονόμος, Ρ. Καπελιάρη, Α. Χατζή)

Γιάννης Αδαμάκης, «Κarl Krazeisen, Γερμανός Φιλέλληνας».

Πολλά από τα έργα αναφέρονται στις εξέχουσες προσωπικότητες κάποιων γνωστών φιλελλήνων (Κ. Μαρκόπουλος, Μ. Πεταλάς, Γ. Αδαμάκης, Β. Τσαλαματά, Σ. Λουμάκης, Γ. Αϊτινίδης), άλλα περιγράφουν πολεμικές επιχειρήσεις (Ρ. Καπελιάρη, Γ. Κοκκίνη, Τ. Δρογώση), άλλα μνημονεύουν λιγότερο γνωστούς φιλέλληνες και αναφέρονται γενικά στη Μνήμη (Α. Παναγόπουλος), και άλλα προσεγγίζουν εννοιολογικά τον Αγώνα με αναφορές σε σύμβολα και ιδέες, όπως η Ελευθερία, η Θυσία και η Αθανασία (Σ. Φώτης, Μ. Μανωλοπούλου, Μ. Γενιτσαρίου, Λ. Εγγλέζου, Α. Πετρίδης, Α. Λόη, Φ. Μουζακίτη).

Τέλος υπάρχουν και έργα που συνδέουν το φιλελληνικό κίνημα με αντιλήψεις που αναδεικνύουν την Αρχαία Ελλάδα σαν πολιτιστικό πρότυπο (Δ. Δαββέτας, Α. Δαούτη). Η έκθεση συμπληρώνεται με ένα έργο του Σπυρίδωνος Βικάτου, ενός εκπροσώπου της «Σχολής του Μονάχου», ενός σπουδαίου Ακαδημαϊστή ζωγράφου του περασμένου αιώνα, που μας χαρίζει ένα πορτρέτο του Ρήγα Φερραίου.

Η έκθεση στο Πολεμικό Μουσείο (Β. Σοφίας και Ριζάρη 2) θα είναι ανοιχτή κάθε μέρα από τις 09.00 έως τις 19.00, μέχρι τις 12 Μαΐου.

Αρχική εικόνα: Ράνια Καπελιάρη, «Ο Φαβιέρος στην πολιορκία της Ακρόπολης».

 ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ.

https://www.archaiologia.gr/blog/2022/05/04/%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b1-%ce%b5%ce%b9%ce%ba%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%af-%ce%b5%ce%ba%ce%b8%ce%ad%cf%84%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b5/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...