ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2022

Μοναδικές εικόνες από το θρυλικό γαλιόνι Σαν Χοσέ


Μετέφερε τον αμύθητο θησαυρό του Αντιβασιλέα του Περού

Ο στρατός της Κολομβίας έδωσε στη δημοσιότητα ανέκδοτες εικόνες του θρυλικού γαλιονιού Σαν Χοσέ, ενός από τα μεγαλύτερα πλοία της ισπανικής αρμάδας, το οποίο βυθίστηκε πριν από τρεις αιώνες, μαζί με τον αμύθητο θησαυρό που μετέφερε, στα ανοιχτά των ακτών της χώρας.

Το Πολεμικό Ναυτικό κατάφερε να φτάσει σε βάθος 950 μέτρων και να παρατηρήσει από κοντά το ναυάγιο, χάρη κυρίως σε ένα τηλεχειριζόμενο βαθυσκάφος. Από την επιχείρηση αυτή, υπό την επίβλεψη του υπουργείου Πολιτισμού, «επαληθεύτηκε ότι το γαλιόνι Σαν Χοσέ δεν έχει υποστεί καμία παρέμβαση λόγω ανθρώπινης δράσης», σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση.

Στις εικόνες διακρίνονται τα κανόνια του πλοίου, πορσελάνινα σκεύη, κεραμικά, γυάλινα μπουκάλια, αλλά και αντικείμενα που φαίνονται να είναι από χρυσό. Ένα τμήμα της πλώρης είναι καλυμμένο από άλγη και κοχύλια ενώ σώζεται και ο ξύλινος σκελετός του σκαριού.

«Χάρη στον τεχνολογικό εξοπλισμό και τη δουλειά του Πολεμικού Ναυτικού της Κολομβίας καταφέραμε να δούμε εικόνες του Σαν Χοσέ, πρωτοφανούς ακρίβειας, διατηρώντας ανέπαφη και προστατεύοντας, ενόψει μιας ανέλκυσης σε μεταγενέστερο χρόνο, αυτήν την κληρονομιά της ανθρωπότητας», είπε ο πρόεδρος Ιβάν Ντούκε.

Σύμφωνα με τις κολομβιανές αρχές, κατά τη διάρκεια της επιχείρησης εντοπίστηκαν άλλα δύο ναυάγια, σε κοντινή απόσταση. Πρόκειται για ένα γαλιόνι της αποικιοκρατικής περιόδου και μια γολέτα του 18ου αιώνα. Απομένουν να ερευνηθούν άλλες 13 ζώνες στα ανοιχτά της πόλης Καρταχένα όπου πιθανολογείται ότι υπάρχουν ναυάγια.

Το Σαν Χοσέ, που βυθίστηκε από τον βρετανικό στόλο στις 7 Ιουνίου 1708, περιέχει, σύμφωνα με τους ειδικούς, τουλάχιστον 200 τόνους χρυσού, ασημιού και σμαραγδιών. Στα τέλη του 2015, ενώ οι κυνηγοί θησαυρών αναζητούσαν επί δεκαετίες το ναυάγιο, ο τότε πρόεδρος της Κολομβίας Χουάν Μανουέλ Σάντος ανακοίνωσε ότι εντοπίστηκε το ακριβές σημείο της βύθισης του πλοίου, χάρη κυρίως στα μοναδικά κανόνια του που είναι διακοσμημένα με ανάγλυφα δελφίνια. Ο Σάντος παρουσίασε το ναυάγιο ως «τον πολυτιμότερο θησαυρό που έχει βρεθεί ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας» και πρότεινε να χρηματοδοτηθεί η ανέλκυση με ένα μέρος του φορτίου.

Όμως ο διάδοχός του, ο Ιβάν Ντούκε, απέρριψε την ανάμιξη ιδιωτών στη διάσωση του θησαυρού, τον οποίο θέλει να κρατήσει για την Κολομβία. Οι αρχές έχουν ανακοινώσει επίσης ότι σκοπεύουν να χρηματοδοτήσουν με αυτόν ένα μελλοντικό «μουσείο των ναυαγισμένων πλοίων».

Η Ισπανία και οι ιθαγενείς της Βολιβίας εξακολουθούν να διεκδικούν το φορτίο του Σαν Χοσέ, το οποίο μετέφερε τον θησαυρό του Αντιβασιλέα του Περού. Όμως η Κολομβία επιμένει πως ό,τι απέμεινε από το πλοίο και το πολύτιμο φορτίο είναι αποκλειστικά δική της ιδιοκτησία.

Λεζάντα φωτογραφίας: Ένα τμήμα της πλώρης του Σαν Χοσέ είναι καλυμμένο από άλγη και κοχύλια ενώ σώζεται και ο ξύλινος σκελετός του σκαριού (πηγή εικόνας: Presidencia de la República de Colombia).


Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο.

 

 ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - AFP (Φ.Γ.).

https://www.archaiologia.gr/blog/2022/06/09/%ce%bc%ce%bf%ce%bd%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b5%ce%b9%ce%ba%cf%8c%ce%bd%ce%b5%cf%82-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%bf-%ce%b8%cf%81%cf%85%ce%bb%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%b3%ce%b1%ce%bb%ce%b9/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...