ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 10 Ιουλίου 2022

Ανακάλυψη: Ελληνικές τοιχογραφίες στο παλάτι του Αλβέρτου του Μονακό

 


Η Αίθουσα του Θρόνου

Οι δώδεκα άθλοι του Ηρακλή. Η απαγωγή της Ευρώπης από τον Δία. Κι ένας Οδυσσέας ακριβώς στην Αίθουσα του Θρόνου! Όλη ελληνική μυθολογία στα …ταβάνια και τους τοίχους του παλατιού του Μονακό!

Μια σειρά από τοιχογραφίες, που ήταν κρυμμένες για αιώνες ανακαλύφθηκαν πρόσφατα κατά τις εργασίες συντήρησης και αναστήλωσης, που έγιναν στο πριγκιπικό παλάτι, προκαλώντας θαυμασμό, έκπληξη αλλά και ερωτηματικά.

Γιατί τις είχαν καλύψει; Άγνωστο. Παρ΄ όλα αυτά έμειναν ανέγγιχτες και τώρα πλέον, με το άνοιγμα του παλατιού στο κοινό, μετά από χρόνια, μπορούν να τις δουν όλοι.

Η πρώτη εκτίμηση των συντηρητών και ιστορικών είναι, ότι τις είχαν ζωγραφίσει γενουάτες καλλιτέχνες κατά τον 16ο αιώνα. Κάτι στο οποίο συνηγορεί και το ζωγραφικό  ύφος των έργων αλλά και το ασβεστοκονίαμα που χρησιμοποιήθηκε, όπως ανιχνεύτηκε μέσω μιας πολυφασματικής ανάλυσης.

 

Η Στοά του Ηρακλή στο Παλάτι του Μονακό.

Για την επικεφαλής συντηρήτρια-αναστηλώτρια Τζούλια Γκρέινερ έτσι, το Παλάτι του Μονακό της οικογένειας Γκριμάλντι τοποθετείται σε ένα νέο ιστορικό πλαίσιο τέχνης, καθώς θεωρείται πλέον ως αναγεννησιακό παλάτι. Επιπλέον η ανακάλυψη αυτή ήταν η αφορμή να δημιουργηθεί μία πολυεπιστημονική ομάδα, περίπου 40 ειδικών που έχουν εργαστεί σε αυτό το έργο τα τελευταία οκτώ χρόνια.

Η ανακάλυψη

Οι αναστηλωτές είχαν ξεκινήσει εργασίες ρουτίνας  για την επισκευή του κτιρίου το 2013, αλλά  αντιλήφθηκαν την ύπαρξη  νέων  καλλιτεχνικών θησαυρών που έπρεπε να αποκαλυφθούν δύο χρόνια αργότερα. Ήταν τη στιγμή που εξέταζαν την θολωτή οροφή μιας στεγασμένης αυλής, ζωγραφισμένης τον 19ο αιώνα, όταν από κάτω αναδύθηκαν εικόνες των δώδεκα άθλων του Ηρακλή.

Η διαδικασία καθαρισμού, που ακολούθησε,  αποκάλυψε εξαιρετικά δεξιοτεχνικές αποδόσεις αυτών των σκηνών, επίσης διάφορες  αλληγορικές φιγούρες και διακοσμητικά στοιχεία, που καταλαμβάνουν συνολική έκταση 600 τετραγωνικών μέτρων.

 

Η Αρπαγή της Ευρώπης από τον Δία σε οροφογραφία.



 
Ο Ηρακλής και τα βόδια του Γηρυόνη.



 
Ο Οδυσσέας στην Αίθουσα του Θρόνου.

Νωπογραφίες όμως έχουν έρθει στο φως και σε άλλα σημεία του παλατιού. Όπως όταν ένας ηλεκτρολόγος ανακάλυψε κατά λάθος στην οροφή μιας αίθουσας, ζωγραφισμένο ένα μενταγιόν με την μυθολογική απαγωγή της Ευρώπης από τον Δία. Έτσι η αίθουσα Salon Matignon, όπως ονομαζόταν πριν, πήρε τώρα την ονομασία Αίθουσα της Ευρώπης. Μόλις το 2020 εξάλλου, μια μεγάλης κλίμακας τοιχογραφία που απεικονίζει τον Οδυσσέα βρέθηκε στην Αίθουσα του Θρόνου.

Η ιστορία

Το παλάτι, επίσημη κατοικία του εκάστοτε Πρίγκιπα του Μονακό  χτίστηκε ως φρούριο το 1191 αλλά άρχισε να κατοικείται από την οικογένεια Γκριμάλντι με την μετατροπή του σε παλάτι, από το 1297 ως σήμερα βεβαίως. Σε αντίθεση με άλλες βασιλικές οικογένειες, όπως οι Αψβούργοι ή οι Ρομανόφ, οι Γκριμάλντι δεν είχαν σταθερή περιουσία ή τεράστια εδάφη, που ήταν απαραίτητα για να χτίζουν τακτικά νέα παλάτια.

Ο Αλβέρτος και η μητέρα του Γκρέις Κέλι το 1972.

Εξάλλου το Μονακό είναι το δεύτερο μικρότερο ανεξάρτητο κράτος στον κόσμο. Έτσι οι Γκριμάλντι  έμειναν στο ίδιο παλάτι για αιώνες, επεκτείνονταν αλλά και ενημερώνονταν για να συμβαδίζουν με τη μόδα κάθε εποχής, κάτι που εξηγεί  πιθανώς, γιατί οι τοιχογραφίες είχαν καλυφθεί.

Ο Αλβέρτος Β΄ γιος του Ρενιέ Γ΄ και της πανέμορφης σταρ Γκρέις Κέλι, είναι από το 2005 Πρίγκιπας του Μονακό, με μεγάλο ενδιαφέρον όπως λέγεται για περιβαλλοντικά ζητήματα και για τον πολιτισμό. Ελάχιστα όμως απασχολούν αυτά το κοινό, αφού η προσωπική του ζωή και ιδιαίτερα ο γάμος του δίνουν διαρκώς τροφή σε διεθνή κουτσομπολιά.

Το παλάτι πάντως θα είναι ανοιχτό ως τις 15 Οκτωβρίου, προκειμένου οι επισκέπτες να θαυμάσουν τις νέες τοιχογραφίες.

Πηγή: Μ. Θερμού, MonoNews

https://anaskafi.blogspot.com/2022/07/blog-post_93.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...