ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022

Μια Αφροδίτη του Τιτσιάνο, κρυμμένη εδώ και δύο αιώνες, σε δημοπρασία


Το έργο του Τιτσιάνο «Η Αφροδίτη και ο Άδωνις», 16ος αιώνας

Κρυμμένο από τον κόσμο τους τελευταίους δύο αιώνες το αριστούργημα του Τιτσιάνο «Η Αφροδίτη και ο Άδωνις» βγαίνει τον Δεκέμβριο σε δημοπρασία, προκαλώντας την κινητοποίηση των φιλότεχνων, αφού οι πίνακές του αυτής της σειράς θεωρούνται τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της καριέρας του.

Το έργο, που κάποτε θεωρούνταν υπερβολικά ασελγές, αναμένεται να φθάσει στα 13,5 εκατομμύρια ευρώ στην πώληση του οίκου Sotheby’s στο Λονδίνο. Αποτελεί έτσι τον πιο σημαντικό πίνακα του καλλιτέχνη που θα προσφερθεί σε δημοπρασία αυτόν τον αιώνα, φέρνοντας μαζί του και νέες πληροφορίες για τη μακρά ιστορία του.

Ο πίνακας του διάσημου ζωγράφου του 16ου αιώνα ήταν ένας από τη σειρά που απεικονίζει την τραγική ιστορία της Αφροδίτης και του Άδωνι, εμπνευσμένη από τις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου. Γι’ αυτό και οι πίνακες είναι γνωστοί ως «poesie» ή «πίνακες ποιημάτων», ενώ δημιουργήθηκαν σε διάστημα 11 ετών.

Έξι εκδοχές του είχαν παραγγελθεί από τον Φίλιππο των Αψβούργων, μετέπειτα βασιλιά Φίλιππο Β’ της Ισπανίας, αλλά ορισμένοι, συμπεριλαμβανομένου του ισπανού πρεσβευτή στη Βενετία, θεωρούσαν ότι ήταν εξαιρετικά τολμηροί, προσβάλλοντας τα ήθη. Η ολόγυμνη Αφροδίτη που αγκαλιάζει τον Άδωνι, σίγουρα δεν ήταν συνηθισμένο θέαμα.

Η ανάρτηση του πίνακα για την δημοπρασία

 

Η θεά και ο Άδωνις

Σήμερα, σώζονται δώδεκα παραλλαγές του έργου, με περισσότερες από τις μισές να φυλάσσονται σε μεγάλες δημόσιες συλλογές: Η έκδοση του Φιλίππου Β’ βρίσκεται στο Πράδο της Μαδρίτης, στο Μουσείο Πολ Γκετί στο Λος Άντζελες, στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, στην Εθνική Πινακοθήκη της Τέχνης, στην Ουάσιγκτον και το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης.

Ο συγκεκριμένος πίνακας της δημοπρασίας ανήκει σε ιδιώτη ενώ στην πορεία του χρόνου μεταξύ των ιδιοκτητών του ήταν ο πρίγκιπας Ευγένιος της Σαβοΐας, στρατιωτικός διοικητής και πολιτικός της αυτοκρατορικής Αυστρίας, και ο Μπένζαμιν Γουέστ, ο οποίος είχε συμμετάσχει στην ίδρυση της Βασιλικής Ακαδημίας το 1768. Επίσης, όπως αναφέρει εκπρόσωπος των Sotheby’s η έρευνα που έγινε με την επανεμφάνιση του πίνακα πέρυσι, συνέβαλλε στην αποκάλυψη όλης της τέχνης του ζωγράφου στην εκτέλεση του έργου.

Η ερμηνεία που δίνει ο Τιτσιάνο στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου δείχνει τη θεά Αφροδίτη να αποχωρίζεται από τον Άδωνι, έναν νεαρό άνδρα εξαιρετικής ομορφιάς, τον οποίο είχε ερωτευτεί με πάθος, μετά από κατά λάθος τρύπημα, με ένα από τα βέλη, που έστειλε ο Έρως. Καθώς ο Άδωνις φεύγει για κυνήγι η Αφροδίτη τον προειδοποιεί να μην πλησιάσει επικίνδυνα θηρία και τον εκλιπαρεί να μείνει κοντά της.

Στην σκηνή που απεικονίζει ο Τιτσιάνο απομακρύνεται από την αγκαλιά της, αδιαφορώντας της για την προειδοποίηση και έτσι το ζευγάρι χωρίζει. Σύντομα όμως ο Άδωνις τραυματίζεται θανάσιμα από έναν κάπρο και η Αφροδίτη, που φθάνει από τον Όλυμπο με το άρμα της τον βρίσκει να αιμορραγεί μέχρι θανάτου.

Πηγή: Μ. Θερμού, MonoNews

http://anaskafi.blogspot.com/2022/10/blog-post_44.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...