ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022

“Nature humaine – Humaine nature” ή αλλιώς πώς η Τέχνη αναπαριστά την αντίληψή μας για τον ζωντανό κόσμο

Η θεματική έκθεση που παρουσιάζεται στο Foundation Vincent Van Gogh, εξετάζει τις σχέσεις, στενές και συγκρουσιακές, που ενώνουν τους καλλιτέχνες με τον φυτικό ή/και ζωικό κόσμο

Κείμενο: ελc team

«Αρχίζω να αισθάνομαι όλο και περισσότερο την ολότητα της υπαίθρου στην οποία ζω», θα γράψει ο Vincent Van Gogh στον αδελφό του Theo από την Προβηγκία το 1899. Η φύση τον ηρεμεί, τον κάνει χαρούμενο, προσφέροντάς του δημιουργική διαύγεια. Και αυτή τη φύση τοποθετεί πρωταγωνίστρια σε πολλά από τα θέματά του. Με βάση τη φιλοδοξία του Βαν Γκογκ να αναπτύξει το έργο του σε άμεση σχέση με τον ζωντανό κόσμο, η θεματική έκθεση “Nature humaine – Humaine nature” εξετάζει τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι σημερινοί καλλιτέχνες υιοθετούν την έννοια της φύσης προκειμένου να αναπαραστήσουν τις ανακατατάξεις που συνδέονται με τις αντιλήψεις για τον ζωντανό κόσμο.

 

Vincent van Gogh, Trees , Paris, July 1887 Oil on canvas, 46.5 x 38 cm. Van Gogh Museum, Amsterdam (Vincent van Gogh Foundation)

Ξεκινώντας από το έργο του Van Gogh “Trees” (1887) και εστιάζοντας στον πολυεπίπεδο χαρακτήρα της λέξης «φύση», η έκθεση θα διερευνήσει επίσης πώς οι νέες τεχνολογίες, η επιστήμη και οι κοινωνικές επιστήμες έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε για τον έμβιο κόσμο. Τα έργα που εκτίθενται, από καλλιτέχνες όπως οι Valentin Carron (γεν. 1977), Otobong Nkanga (γεν. 1974), Shara Hughes (γεν. 1981) και Ed Atkins (γεν. 1982), θα γίνουν έτσι χώροι προσωπικού προβληματισμού και διερώτησης της κοινωνίας και του παρελθόντος. Η έκθεση θα εξετάσει επίσης τις σχέσεις, στενές και συγκρουσιακές, που ενώνουν τους καλλιτέχνες με τον φυτικό ή/και ζωικό κόσμο, όπως φαίνεται στο έργο των Luigi Zuccheri (1904-1974), Gilles Aillaud (1928-2005) και Daniel Steegmann Mangrané (γεν. 1977).

Gilles Aillaud, La Fosse , 1967 Oil on canvas, 200 × 250 cm (FNAC 29065) On deposit at the Museum of Fine Arts in Rennes National Center for Plastic Arts, Paris © Adagp, Paris, 2022 / Cnap Photo: Jean-Manuel Salingue – Rennes Museum of Fine Arts



 Luigi Zuccheri, Untitled , 1950-1955 Tempera on wood, 40 × 45 cm MMXX, Milan

Επιπλέον αναδεικνύει την πειραματική προσέγγιση που ακολουθούν ορισμένες καλλιτεχνικές πρακτικές απέναντι στα υλικά που μας περιβάλλουν. Για παράδειγμα, το έργο της Pamela Rosenkranz (γεν. 1979) αντλεί από την επιστημονική και ιατρική υλικότητα προκειμένου να υβριδοποιήσει τις πεποιθήσεις μας καθώς και τα καθημερινά μας αντικείμενα, ενώ ο Yuyan Wang (γεν. 1989) συγκεντρώνει στοιχειωτικές εικόνες που λαμβάνονται από το Διαδίκτυο προκειμένου να διατηρήσει τον θεατή σε μια παραλυτική ροή.

Ενώ ο Van Gogh εμπνεόταν βαθιά από την ουτοπία μιας αυθεντικής συνάντησης με το φυσικό περιβάλλον, οι σύγχρονοι καλλιτέχνες επικεντρώνονται στα περιβαλλοντικά και τεχνοεπιστημονικά ζητήματα που διαμορφώνουν τις κοινωνίες μας. Τελικά, αν ο όρος «φύση» είναι καρπός της ανθρώπινης σκέψης, τι συνιστά την «ανθρώπινη φύση»;

 

Shara Hughes, Put On A Happy Face , 2021 172.5 x 152.5 cm Courtesy: the artist and Galerie Eva Presenhuber © Shara Hughes Photo: Stan Narten, JSP Art Photography


Πληροφορίες για την έκθεση

Nature humaine – Humaine nature

Foundation Vincent Van Gogh, 11 Νοεμβρίου 2022 – 12 Απριλίου 2023

https://elculture.gr/nature-humaine-humaine-nature-i-allios-pos-i-techni-anaparista-tin-antilipsi-mas-gia-ton-zontano-kosmo/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...