ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023

50 χρόνια Pablo Picasso – Aφιέρωμα στη ζωή και το έργο του με μεγάλες διεθνείς εκθέσεις και προτάσεις βιβλίων γνωριμίας με τον Ισπανό καλλιτέχνη

«Αν υπάρχει ένας καλλιτέχνης που ορίζει τον 20ό αιώνα, που τον αντιπροσωπεύει με όλη τη σκληρότητα, τη βία, το πάθος, τις υπερβολές και τις αντιφάσεις του, αυτός είναι αναμφίβολα ο Πάμπλο Πικάσο»

Κείμενο: Πέπη Νικολοπούλου

Μεταξύ των καλλιτεχνών με τη μεγαλύτερη επιρροή στη σύγχρονη εποχή, ο Πικάσο είναι διάσημος για τη συνίδρυση του κυβισμού, ενός πρωτοποριακού κινήματος των αρχών του 20ού αιώνα, στο οποίο οι ζωγράφοι και οι γλύπτες εξέταζαν, αποδομούσαν και ανακατασκεύαζαν αντικείμενα σε αφηρημένες μορφές.

Ο άνθρωπος, ο μύθος, ο μισογύνης: οι πολλές πλευρές της ζωής και του έργου του Πάμπλο Πικάσο θα βρεθούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος φέτος, καθώς ιδρύματα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ γιορτάζουν την 50ή επέτειο από τον θάνατο του Ισπανού καλλιτέχνη.

To 2023 σηματοδοτεί την πεντηκοστή επέτειο του θανάτου του Πάμπλο Πικάσο και θέτει έτσι το έτος υπό το πρόσημο του εορτασμού του έργου του και της καλλιτεχνικής του κληρονομιάς στη Γαλλία, την Ισπανία και διεθνώς. Ο εορτασμός περιλαμβάνει συνολικά 42 εκθέσεις και εκδηλώσεις σε 38 μεγάλα ιδρύματα στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες: δεκαέξι στην Ισπανία, δώδεκα στη Γαλλία, επτά στις Ηνωμένες Πολιτείες, δύο στη Γερμανία, δύο στην Ελβετία, μία στο Πριγκιπάτο του Μονακό, μία στη Ρουμανία και μία στο Βέλγιο.

«Στόχος μας, είναι να δικαιώσουμε την καλλιτεχνική κληρονομιά του Πικάσο και την εγκυρότητα του έργου του. Αν υπάρχει ένας καλλιτέχνης που ορίζει τον 20ό αιώνα, που τον αντιπροσωπεύει με όλη τη σκληρότητα, τη βία, το πάθος, τις υπερβολές και τις αντιφάσεις του, αυτός είναι αναμφίβολα ο Πάμπλο Πικάσο. Θα μας επιτρέψει επίσης να τον αντιμετωπίσουμε από μια σύγχρονη οπτική γωνία, βοηθώντας μας να κατανοήσουμε με τα σημερινά μάτια έναν καλλιτέχνη που εξακολουθεί να είναι ζωντανός 50 χρόνια μετά τον θάνατό του», δήλωσε ο Miquel Iceta, υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ισπανίας, κατά την έναρξη του Έτους Πικάσο, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο 2022 σε εκδήλωση στο Μουσείο Reina Sofia στη Μαδρίτη, μπροστά από την εμβληματική Γκουέρνικα του Πικάσο.

Ο υπουργός Miquel Iceta και η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας Rima Abdul Malak περιέγραψαν το πρόγραμμα, στέκοντας μπροστά στην Γκουέρνικα, τον καμβά μήκους 7,5 μέτρων που φιλοτέχνησε ο Πικάσο το 1937 και θεωρείται από τους κριτικούς τέχνης ως ένας από τους πιο συναρπαστικούς αντιπολεμικούς πίνακες στην ιστορία. Ο Πικάσο ολοκλήρωσε το εκτεταμένο έργο σε μόλις ένα μήνα, αμέσως μετά τον αεροπορικό βομβαρδισμό της ισπανικής πόλης Γκερνίκα από τις δυνάμεις υπό την ηγεσία του Φράνκο στις 26 Απριλίου 1937, όταν εκατοντάδες άμαχοι σκοτώθηκαν. Ο Πικάσο έμαθε για τη θηριωδία δύο ημέρες αργότερα από μια μαρτυρία αυτόπτη μάρτυρα που δημοσιεύτηκε στους New York Times, την οποία χρησιμοποίησε ως έμπνευση για τη σύνθεση, η οποία περιλαμβάνει φλόγες, τραυματισμένα ζώα, γυναίκες και παιδιά.

Ο Πικάσο γεννήθηκε στη Μάλαγα το 1881 και μοιράστηκε μεγάλο μέρος της πρώιμης καριέρας του μεταξύ Βαρκελώνης και Παρισιού. Είχε ήδη εγκατασταθεί στη γαλλική πρωτεύουσα όταν ξέσπασε ο ισπανικός εμφύλιος πόλεμος το 1936 και ο καλλιτέχνης ορκίστηκε να μην επιστρέψει ποτέ στην Ισπανία κατά τη διάρκεια της ζωής και της διακυβέρνησης του δικτάτορα Φρανσίσκο Φράνκο.

Μερικές από τις σημαντικότερες εκθέσεις για τον εορτασμό

Η λίστα ξεκινά με μια σύγχρονη έκθεση στο Μουσείο Πικάσο στο Παρίσι (7 Μαρτίου – 27 Αυγούστου), η οποία παρουσιάζεται σε συνεργασία με τον Βρετανό σχεδιαστή μόδας Sir Paul Smith, γνωστό για τη δουλειά του με το χρώμα, τη ραπτική και τις απροσδόκητες λεπτομέρειες, σε μια πρόσκληση από το Μουσείο να ηγηθεί της καλλιτεχνικής διεύθυνσης μιας εξαιρετικής έκθεσης που παρουσιάζει τη συλλογή του μουσείου.



Για τη συνέχεια εδώ:

https://elculture.gr/50-chronia-pablo-picasso-afieroma-sti-zoi-kai-to-ergo-tou-me-megales-diethneis-ektheseis-kai-protaseis-vivlion-gnorimias-me-ton-ispano-kallitechni/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...