ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2023

Βρετανός ερασιτέχνης αρχαιολόγος πιστεύει ότι υπήρχε σύστημα «γραφής» την εποχή των παγετώνων

Ζωγραφική στο δίκτυο σπηλαίων Lascaux- νοτιοδυτική Γαλλία

Λονδίνο.

Ένα πρωτόγονο σύστημα γραφής που χρησιμοποιούσαν κυνηγοί-συλλέκτες της εποχής των παγετώνων φαίνεται ότι αποκαλύφθηκε από έναν ερασιτέχνη αρχαιολόγο, ο οποίος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα σημάδια 20.000 ετών ήταν μια μορφή σεληνιακού ημερολογίου.

Η έρευνα προτείνει ότι τα σχέδια των σπηλαίων δεν ήταν μόνο μια μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης, αλλά χρησιμοποιήθηκαν επίσης για την καταγραφή εξελιγμένων πληροφοριών σχετικά με το χρονοδιάγραμμα των αναπαραγωγικών κύκλων των ζώων.

Ο Μπεν Μπέικον ξόδεψε αμέτρητες ώρες προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσει το σύστημα «πρωτογραφής», το οποίο πιστεύεται ότι προϋπήρχε από άλλα ισοδύναμα συστήματα τήρησης αρχείων κατά τουλάχιστον 10.000 χρόνια.

Προσέγγισε μια ομάδα ακαδημαϊκών με τη θεωρία του και τον ενθάρρυναν να την ακολουθήσει, παρά το γεγονός ότι ήταν «ουσιαστικά ένα άτομο εκτός δρόμου», είπε.

Ο Μπέικον συνεργάστηκε με μια ομάδα, συμπεριλαμβανομένων δύο καθηγητών από το Πανεπιστήμιο Durham και ενός από το University College του Λονδίνου, για να δημοσιεύσει μια εργασία στο Cambridge Archaeological Journal.

Ο καθηγητής Paul Pettitt, αρχαιολόγος στο Πανεπιστήμιο Durham, είπε ότι «χαιρόταν που το πήρε στα σοβαρά» όταν ο Μπέικον επικοινώνησε μαζί του.

«Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι κυνηγοί-συλλέκτες της εποχής των παγετώνων ήταν οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν ένα συστημικό ημερολόγιο και σημάδια για να καταγράψουν πληροφορίες σχετικά με μεγάλα οικολογικά γεγονότα εντός αυτού του ημερολογίου», είπε.

Σπήλαια ζωγραφικής ειδών όπως τάρανδοι, ψάρια και τώρα εξαφανισμένα βοοειδή που ονομάζονται βούβαλοι και βίσωνες έχουν βρεθεί σε όλη την Ευρώπη.

Παράλληλα με αυτές τις εικόνες, ακολουθίες κουκκίδων και άλλα σημάδια έχουν βρεθεί σε περισσότερες από 600 εικόνες της εποχής των παγετώνων σε τοίχους σπηλαίων και φορητά αντικείμενα σε όλη την Ευρώπη.

Οι αρχαιολόγοι πίστευαν από καιρό ότι αυτά τα σημάδια είχαν νόημα, αλλά κανείς δεν τα είχε αποκρυπτογραφήσει.

Ο Μπέικον ξεκίνησε να τα αποκωδικοποιήσει, έχοντας πρόσβαση σε προηγούμενες έρευνες και εικόνες τέχνης σπηλαίων στη Βρετανική Βιβλιοθήκη και αναζητώντας επαναλαμβανόμενα μοτίβα, λέγοντας ότι ήταν «σουρεαλιστικό» να καταλάβουμε τι έλεγαν οι άνθρωποι πριν από 20.000 χρόνια.

Χρησιμοποιώντας τους κύκλους γέννησης ισοδύναμων ζώων σήμερα ως σημείο αναφοράς, η ομάδα συμπέρανε ότι ο αριθμός των σημαδιών που σχετίζονται με τα ζώα της εποχής των παγετώνων ήταν μια καταγραφή, ανά σεληνιακό μήνα, του πότε ζευγαρώνονταν.

Πιστεύουν ότι η συμπερίληψη ενός σημείου «Y», που σχηματίζεται με την προσθήκη μιας αποκλίνουσας γραμμής σε μια άλλη, σήμαινε «γέννηση».

Ο Pettitt είπε: «Μπορούμε να δείξουμε ότι αυτοί οι άνθρωποι – που άφησαν μια κληρονομιά θεαματικής τέχνης στα σπήλαια του Lascaux και της Altamira – άφησαν επίσης ένα αρχείο πρώιμης χρονομέτρησης που τελικά θα γινόταν κοινός τόπος στο είδος μας».

Δεδομένου ότι τα σημάδια πιστεύεται ότι καταγράφουν πληροφορίες αριθμητικά παρά καταγράφουν ομιλία, δεν θεωρούνται «γραφή» με την έννοια των εικονογραφικών και σφηνοειδών συστημάτων που εμφανίστηκαν στο Σούμερ από το 3.400 π.Χ. και μετά, αλλά ταξινομούνται ως σύστημα πρωτογραφής.

Ο Μπέικον είπε ότι το έργο έκανε τους υπεύθυνους για τα σχέδια να αισθάνονται «ξαφνικά πολύ πιο κοντά».

«Καθώς ερευνούμε βαθύτερα στον κόσμο τους, αυτό που ανακαλύπτουμε είναι ότι αυτοί οι αρχαίοι πρόγονοι μοιάζουν πολύ περισσότερο με εμάς από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως», είπε.

Τα ευρήματα ενθάρρυναν την ομάδα να διεξαγάγει περαιτέρω έρευνα σχετικά με τη σημασία άλλων σημάνσεων που βρέθηκαν στα σχέδια των σπηλαίων.

«Αυτό που ελπίζουμε και η αρχική εργασία είναι πολλά υποσχόμενη, είναι ότι το ξεκλείδωμα περισσότερων τμημάτων του συστήματος πρωτογραφής θα μας επιτρέψει να κατανοήσουμε ποιες πληροφορίες εκτιμούσαν οι πρόγονοί μας», είπε ο Μπέικον.

The Guardian-Thu 5 Jan 2023

https://www.mikres-ekdoseis.gr/2023/01/blog-post.html 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...