Κείμενο: Πέπη Νικολοπούλου
Γλυπτά που εκπέμπουν
ομορφιά και αυτοπεποίθηση, σύμβολα γυναίκειας γοητείας και δυναμισμού, έμπνευση
για τη σύγχρονη γυναίκα. Η Νίκη της Σαμοθράκης, η Corine, η Νταϊάνα της Γκάμπι,
η Νύμφη με Σκορπιό, η Ηχώ, η Υγεία, η Αφροδίτη της Αρλ και τον Κοιμώμενο
Ερμαφρόδιτο, γλυπτά που ενέπνευσαν τη διεθνή μάρκα Lancôme που στο πλαίσιο της
μακρόπνοης συνεργασίας της με το Μουσείου του Λούβρου επέλεξε τον χώρο για να
λανσάρει μια νέα σειρά προϊόντων.
Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι,
πρέσβειρα της μάρκας είχε βρεθεί πριν από 30 χρόνια στον ίδιο χώρο, για την
κινηματογράφηση διαφημιστικού της ίδιας εταιρίας, όταν παρουσιάστηκε για πρώτη
φορά η εμβληματική πυραμίδα από τον τότε Πρόεδρο της Γαλλίας Φρανσουά Μιτεράν,
έργο του σινοαμερικανού αρχιτέκτονα Ι.Μ. Πέι.
«Η ελληνική αισθητική, η
αναζήτηση της ομορφιάς – παντρεύεται πολύ καλά με αυτό που είναι η ιστορία της
Lancôme», δήλωσε η Rossellini στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για το εν λόγω
λανσάρισμα.
«Η Νίκη της Σαμοθράκης είναι ένας αγγελιοφόρος
της νίκης. Για μένα, η στάση της δείχνει μια γυναίκα με αυτοπεποίθηση και νίκη.
Ένα ισχυρό σύμβολο της επίτευξης. Και αυτό είναι η αληθινή ομορφιά: να αντλούμε
από τη δική μας ιστορία για να δώσουμε στον εαυτό μας φτερά. Ένας τρόπος για να
ενδυναμώσουμε τον εαυτό μας», ανέφερε η Zendaya, η βραβευμένη με Χρυσή σφαίρα
Αμερικανίδα ηθοποιός στην ίδια εκδήλωση, πρέσβειρα επίσης της εταιρίας.
Η καμπάνια, που έρχεται
με το σλόγκαν «Η ομορφιά είναι μια ζωντανή τέχνη», αντιπαραβάλλει μια πρέσβειρα
της Lancôme με ένα από τα γλυπτά.
Πολλά είναι τα αρνητικά
σχόλια που έχει δεχθεί η συγκεκριμένη φωτογράφιση. «Λατρεύω την Zendaya αλλά
αυτό το άγαλμα είναι 2500 ετών και έχει μεγάλη ιστορία, δεν είναι απλά όμορφο!
Επίσης, αν ήθελαν τόσο πολύ να χρησιμοποιήσουν την ελληνική ιστορία θα έπρεπε
να την σεβαστούν. Το να βάλουν τη Zendaya πάνω και μπροστά από το άγαλμα είναι
ασέβεια και θα είμαι πολύ έξαλλη και πραγματικά απογοητευμένη αν όντως πατήσει
πάνω στη βάση του αγάλματος. Υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ του σεβασμού της
χρήσης της τέχνης και της ιστορίας της με τη χρήση της τέχνης χωρίς να
νοιάζεται για τη σημασία και το νόημα πίσω από αυτήν», γράφει χαρακτηριστικά σε
σχόλιο αναγνώστρια.
Η Ροσελίνι θα επιστρέψει σύντομα στο Λούβρο για ένα άλλο έργο, στο πλαίσιο της έκθεσης του μουσείου «Η Νάπολη στο Παρίσι» που αποτελείται από αριστουργήματα του Museo di Capodimonte.
«Το Λούβρο μου ζήτησε να
επιμεληθώ την παρουσίαση παλιών ταινιών για τη Νάπολη. Έτσι, ο Paolo Sorrentino
και εγώ θα το κάνουμε μαζί τον Νοέμβριο», δήλωσε η Ροσελίνι.
Η
«Νάπολη στο Παρίσι» – Μια σπουδαία συνεργασία με το Μουσείο Capodimonte
Για τους επόμενους έξι
μήνες, η Grande Galerie του Λούβρου θα φιλοξενήσει μερικούς από τους πιο
διάσημους πίνακες του Μουσείου Capodimonte της Νάπολης, στο πλαίσιο της νέας
της έκθεσης «Νάπολη στο Παρίσι» οι οποίοι θα συμπληρώσουν τη συλλογή του
γαλλικού μουσείου από τους ίδιους δασκάλους. Επιβεβαιώνοντας τη σημασία των
συνεργατικών προσπαθειών μεταξύ των ευρωπαϊκών μουσείων, το Μουσείο του Λούβρου
έχει συνάψει μια συνεργασία πρωτοφανούς εμβέλειας με το Μουσείο Capodimonte για
το 2023. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία της Ιταλίας, καθώς και ένα
από τα σημαντικότερα μουσεία ζωγραφικής στην Ευρώπη τόσο από άποψη αριθμού όσο
και από άποψη ποιότητας των έργων. Είναι ένα από τα λίγα μουσεία στην Ιταλία
των οποίων η συλλογή καλύπτει όλες τις σχολές ιταλικής ζωγραφικής.
Περίπου εβδομήντα
σημαντικά αριστουργήματα από το Capodimonte μεταξύ άλλων: Ribera, ο Απόλλων και
ο Μαρσύας και ο Μεθυσμένος Σιληνός, η Ιουδήθ που αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη της
Αρτεμίζια Τζεντιλέσκι, δύο αξιοσημείωτα πορτρέτα του Παρμιτζιανίνο και ένα του Ρόσο
Φιορεντίνο.
Τα έργα εκτίθενται σε
τρεις διαφορετικούς χώρους του Λούβρου: η περίφημη αίθουσα Grande Galerie
εκθέτει μια εκπληκτική επιλογή έργων από δύο από τις σημαντικότερες συλλογές
του κόσμου ιταλικής ζωγραφικής.
Artemisia Gentileschi, Judith Slaying Holofernes. Around 1612–1613. Oil on canvas, 158.8 x 125.5 cm. Museo e Real Bosco di Capodimonte. By courtesy of the Italian Ministry of Culture, Museo e Real Bosco di Capodimonte
Για
τη συνέχεια εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου