Γιάννης Τζιμούρτας
Δημοσιογράφος
Καμιά πόλη δεν είναι όπως πριν. Κάθε οικισμός, μικρός ή μεγάλος, είναι ένας ζωντανός οργανισμός, που μεγαλώνει, εξελίσσεται, ομορφαίνει ή χάνει την ομορφιά του. Και σαν ζωντανός οργανισμός έχει μνήμη. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αξία για μια πόλη, ένα χωριό από το ιστορικό κέντρο, το σημείο αναφοράς.
Και η πόλη είναι τυχερή
όταν αφοσιωμένοι άνθρωποι φροντίζουν ώστε η μνήμη να μένει ζωντανή.
Ο Χριστόφορος Μελλίδης
ανήκει σ’ αυτούς τους ανθρώπους. Είναι ένας αφοσιωμένος καλλιτέχνης που
καταγράφει, ζωντανεύει, προβάλλει τη μνήμη της πόλης του. Της πόλης των Σερρών.
Οι συμπολίτες του που
ζουν την καθημερινότητα δεν αντιλαμβάνονται τις αλλαγές που εξελίσσονται
καθημερινά στην πόλη. Εμείς όμως που πηγαίνουμε μία δύο φορές το χρόνο στα
Σέρρας όλα τα βρίσκουμε κάθε φορά, αλλαγμένα.
Κι εκεί η συμβολή του
Χριστόφορου είναι πολύτιμη. Έχει επιλέξει τη βαριά ευθύνη να αναλώνει μεγάλο
μέρος της καλλιτεχνικής του δραστηριότητας στο να ομορφαίνει την πόλη, να
καταγράφει τη μνήμη της, να κρατά ζωντανή τη συγκίνηση των συμπολιτών του, να
διηγείται ιστορίες στους νέους. Θα λέγαμε ότι με τοιχογραφίες του οπτικοποιεί
την ιστορία της πόλης του. Θυμίζει στους παλιότερους και αποκαλύπτει στους
νέους πώς ήταν η πόλη που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν οι γονείς τους και οι παππούδες
τους. Κτίσματα που κατεδαφίστηκαν, γειτονιές που γέμισαν πολυκατοικίες,
γεφύρια, επαγγέλματα που χάθηκαν, σημαντικά τοπόσημα των Σερρών αποτυπώνονται
στις τοιχογραφίες του Χριστόφορου Μελλίδη.
Με ένα αρχείο χιλιάδων φωτογραφιών της πόλης του μπορεί να βρει, να συγκρίνει και να ζωγραφίσει ολόκληρες γειτονιές. Ο καλλιτέχνης μοιράζεται με τους συμπολίτες του και τους επισκέπτες της πόλης τις μνήμες που κουβαλά το αρχείο του.
Παρόλο που έχει
παρουσιάσει τη δουλειά του σε πολλές πόλεις στην Ελλάδα, επέλεξε να μείνει στη
γενέτειρά του.
Είχε ξεκινήσει από πολύ
νωρίς τη συστηματική απεικόνιση κάθε εικαστικού στοιχείου της ιστορικής
παράδοσης των Σερρών. Ήταν η εποχή της άναρχης ανοικοδόμησης της δεκαετίας του
1970 στην πόλη όπως και σε όλη την Ελλάδα.
Για
τη συνέχεια εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου