ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 30 Ιουνίου 2024

Αποστολή στη Σαντορίνη: Η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης στην Ελλάδα


Κείμενο: Kατερίνα Παρρή

Μπήκαμε στον χάρτη με την 1η διοργάνωση της Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης στην Ελλάδα με έμπνευση από το Ακρωτήρι της Σαντορίνης και τον θησαυρό του Προϊστορικού Αιγαίου.

Δεν έχω γνωρίσει τη Σαντορίνη, όταν ήταν αλλιώς από αυτό που είναι σήμερα, όμως στην τωρινή μου επίσκεψη συνέχεια άκουγα ανθρώπους που αναπολούσαν ή μιλούσαν για το πώς ήταν κάποτε σε σχέση με το τώρα. Εδώ στο τώρα, ο λόγος για το ταξίδι μου στο νησί ήταν γιατί η Σαντορίνη φιλοξενεί την 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης στην Ελλάδα. Χωρίς λοιπόν μνήμες και εικόνες από παλιά επισκέφθηκα σαν πρωτάρα το μέρος που φιλοξενεί τόσους πολλούς τουρίστες, διαθέτει πλέον πολλά ξενοδοχεία με πισίνα και τα «μπαλκόνια» της γίνονται το κατάλληλο ειδυλλιακό μέρος για γάμους, ανθρώπινες στιγμές και φωτογραφίσεις καθώς δύει ο ήλιος.


Eweit Ule | Photo: Lambros Papanikolatos

Εμένα όμως η πρώτη μου μέρα στο νησί ήταν εντελώς διαφορετική, γιατί επισκέφθηκα το Ακρωτήρι της Σαντορίνης, τη δική μας ας μου επιτραπεί Πομπηία, εκεί που συντελέστηκε πριν 3.700 χρόνια η μεγάλη «Μινωική έκρηξη» και η πόλη στο Ακρωτήρι θάφτηκε κάτω από τα ηφαιστειακά της υλικά. Λόγω και αυτής της ηφαιστειακής έκρηξης «σώθηκε» και μπορούμε να περιηγηθούμε στο Ακρωτήρι σήμερα, αφού τα ευρήματα επειδή καταχώθηκαν από ηφαιστειακά στρώματα κατάφεραν να διατηρηθούν και μάλιστα βρέθηκαν ακόμα και οργανικά αντικείμενα που συνήθως δεν αναδύονται σε ανασκαφές, όπως καλάθια και κουτιά από ξύλο.


Ion Fukazawa | Photo: Lambros Papanikolatos

Οι σεισμοί που προηγούνται της μεγάλης έκρηξης δικαιολογούν και το γεγονός ότι δεν έχουν βρεθεί στα ανασκαφικά ευρήματα ανθρώπινοι σκελετοί (σε αντίθεση με την Πομπηία) άρα και πιθανότατα οι άνθρωποι πνίγηκαν καθώς τους πέτυχε στο φευγιό για να πάρουν τα καράβια, ενώ μετά την έκρηξη ακολούθησε 25 έως 30 μέτρα τσουνάμι. Αυτός λοιπόν ο εντυπωσιακός προϊστορικός οικισμός αποτελεί την κύρια σύνδεση και πηγή έμπνευσης για την 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής Τέχνης στην Ελλάδα με τίτλο «Πηλού Αντηχήσεις: Μέσα Από Κρυμμένες Αφηγήσεις».

Για τη συνέχεια εδώ:

https://elculture.gr/apostoli-sti-santorini-i-1i-bienale-sygchronis-keramikis-technis-stin-ellada-vrike-gonimo-edafos-sti-santorini-kai-anadyei-tin-istoria-tis/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...