ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

«Ο Μονέ και το Λονδίνο. Όψεις του Τάμεση»


 Η ομορφιά του γκρίζου Λονδίνου μέσα από το βλέμμα του Μονέ

Κείμενο: Πέπη Νικολοπούλου

Η έκθεση "Monet and London. Views of the Thames" παρουσιάζει μια συλλογή γνωστών έργων του Μονέ που μέχρι σήμερα, δεν έχουν αποτελέσει αντικείμενο έκθεσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, πλην της πρώτης παρουσίασής τους πριν από 120 χρόνια.

Βρέθηκε στο Λονδίνο το 1870 κατά τη διάρκεια του Γαλλοπρωσικού πολέμου. Όπως πολλοί άλλοι καλλιτέχνες και διανοούμενοι της εποχής θέλησε να αποφύγει τη στρατολόγηση και τις συνέπειες του πολέμου αναζητώντας ένα ήσυχο, ασφαλές μέρος μακριά από τη βία και τις πολιτικές αναταραχές. Τότε ξεκίνησε και η βαθιά σχέση του Κλοντ Μονέ (1840-1926) με το Λονδίνο μια σχέση ευεργετική για το καλλιτεχνικό του έργο. Εκεί θα έρθει σε επαφή με το λονδρέζικο τοπίο, τον Τάμεση και τα εμβληματικά κτήρια της πόλης, όπως το Κοινοβούλιο και τη Γέφυρα Waterloo. Παρόλο που αρχικά έμεινε εκεί για λόγους ανάγκης, αργότερα επισκέφτηκε ξανά το Λονδίνο αρκετές φορές μεταξύ 1899 και 1901.

Κατά τη διάρκεια των επισκέψεών του στο Λονδίνο ο Μονέ έμεινε στο Savoy, σε εξαιρετική τοποθεσία με θέα στον ποταμό Τάμεση και τα εμβληματικά κτίρια της πόλης. Εντυπωσιάστηκε από την ομίχλη του Λονδίνου και την επίδραση που αυτή είχε στην ατμόσφαιρα και τα χρώματα της πόλης.

Mία πόλη βουτηγμένη στη ρύπανση από τα, παρατεταγμένα το ένα δίπλα στο άλλο, εργοστάσια στις όχθες του Τάμεση, μια πόλη ομιχλώδη, γκρίζα, σκυθρωπή και μελαγχολική. Εδώ ο Μονέ θα αναζητήσει την ομορφιά. Εδώ θα εμβαθύνει στη μελέτη του τοπίου και του φωτός, ανάμεσα σε εργάτες και εργοστάσια, ανάμεσα στην ομίχλη και στα θολά ηλιοβασιλέματα. Σταδιακά απομακρύνεται από την παραδοσιακή ρεαλιστική αναπαράσταση του χρώματος και εστιάζει στη δύναμη του φωτός και του χρώματος για να μεταδώσει ατμόσφαιρα και συναίσθημα κάτι που έπαιξε σημαντικό ρόλο στη μετέπειτα πορεία του ως έναν από τους πρωτοπόρους του ιμπρεσιονισμού.

Claude Monet (1840-1926), Waterloo Bridge, soleile voilé signed and dated ‘Claude Monet 1903’ (lower left), 1899-1903, oil on canvas, Private collection. Photo © Christie’s Images / Bridgeman Images



Claude Monet (1840-1926), Waterloo Bridge, Overcast, 1903, oil on canvas, Ordrupgaard, Denmark. Photo: Anders Sune Berg

 

«Ο Μονέ και το Λονδίνο. Όψεις του Τάμεση» – Η ομορφιά του Λονδίνου μέσα από το βλέμμα του Μονέ

 Η έκθεση «Ο Μονέ και το Λονδίνο. Όψεις του Τάμεση» εγκαινιάστηκε πριν από μερικές ημέρες στην Courtauld Gallery στο Λονδίνο και έρχεται να αναδείξει το πλούσιο και σημαντικό έργο του καλλιτέχνη κατά την περίοδο παραμονής του σε αυτή την πόλη, μια συλλογή γνωστών έργων που ωστόσο μέχρι σήμερα, δεν έχουν αποτελέσει ποτέ αντικείμενο έκθεσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, πλην της πρώτης παρουσίασής τους πριν από 120 χρόνια. Μόλις 300 μέτρα από το ξενοδοχείο Savoy, όπου πολλοί από αυτούς ζωγραφίστηκαν, οι επισκέπτες θα έχουν τη μοναδική εμπειρία να θαυμάσουν έργα του Μονέ που και ο ίδιος είχε επιλέξει στην πρώτη του έκθεση στο Λονδίνο το 1904 στην γκαλερί Durand-Ruel, γιατί θεωρούσε ότι αντιπροσώπευαν καλύτερα το φιλόδοξο καλλιτεχνικό του εγχείρημα.

Η σειρά από έργα που δημιούργησε ο Μονέ με θέμα το Λονδίνο περιλαμβάνει διάσημους πίνακες, όπως τα Views of the Thames, όπου αποτυπώνεται το παιχνίδισμα του φωτός πάνω στον ποταμό και τα κτίρια σε διαφορετικές ώρες της ημέρας. Το μπλε, το πράσινο, το ροζ, το κίτρινο και το πορτοκαλί οι βασικές επιλογές των πινέλων του για να αποδώσει τη φυσική ομορφιά των τοπίων και το μεταβαλλόμενο φως. Στους πίνακες με τον Τάμεση, για παράδειγμα, το χρώμα της ομίχλης δεν είναι γκρι ή μαύρο, αλλά γεμάτο αποχρώσεις του λιλά, του ροζ και του γαλάζιου, δίνοντας μια αίσθηση ατμοσφαιρικότητας και μυστηρίου. Η πόλη, με τις βιομηχανικές της εικόνες, το φως και την ομίχλη, τον ενέπνευσε να εξερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο η ατμόσφαιρα μπορεί να μεταμορφώσει το τοπίο.

Claude Monet 1840, 1926 Houses of Parliament 1904 Kunstmuseen Krefeld Volker Dohne

Το χρώμα για τον Μονέ δεν ήταν ποτέ στατικό ή απόλυτο. Χρησιμοποιούσε καθαρά, ζωντανά χρώματα, τα οποία τοποθετούσε το ένα δίπλα στο άλλο χωρίς να τα αναμειγνύει στην παλέτα του, μια τεχνική που αποκαλούνταν οπτική ανάμειξη. Αντί να αναμειγνύει τα χρώματα απευθείας, άφηνε το μάτι του θεατή να τα αναμείξει όταν τα παρατηρούσε από μακριά, δημιουργώντας έτσι μια αίσθηση βάθους και φωτεινότητας.

Η έκθεση Monet and London. Views of the Thames αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την αφετηρία της καλλιτεχνικής ανόδου ενός σπουδαίου ζωγράφου που η εμμονή για την στιγμή και την αίσθηση του φωτός θα προσφέρουν μερικά από τα αριστουργήματα της τέχνης του 20ου αιώνα.

Ο Μονέ και το Λονδίνο. Όψεις του Τάμεση | The Courtauld Gallery, Λονδίνο | 27 Σεπτεμβρίου 2024 – 19 Ιανουαρίου 2025

https://elculture.gr/o-mone-kai-to-londino-opseis-tou-tamesi-i-omorfia-tou-gkrizou-londinou-mesa-apo-to-vlemma-tou-mone/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...