Ο Πάπας Ιούλιος Β' ανέθεσε στον Ραφαήλ να ζωγραφίσει τα τέσσερα δωμάτια το 1508.
Επιμέλεια: Ιόλη Μπέη-Κωνσταντινίδη
Οι εργασίες
αποκατάστασης της Hall of Constantin στο Βατικανό αποκάλυψαν μια καινοτόμο
τεχνική τοιχογραφίας με την οποία πειραματίστηκε ο Ραφαήλ. «Με αυτή την
αποκατάσταση, ξαναγράφουμε ένα μέρος της ιστορίας της τέχνης», δήλωσε στο
Associated Press η διευθύντρια των Μουσείων του Βατικανού Barbara Jatta.
Σύμφωνα με την The Art
Newspaper, η αποκατάσταση επιβεβαίωσε προηγούμενες αναφορές ότι ο Ραφαήλ
επιθυμούσε να ζωγραφίσει εικόνες απευθείας στους τοίχους των τεσσάρων δωματίων.
Δύο γυναικείες μορφές,
που αποκαλύφθηκαν στο Hall of Constantine κατά τη διάρκεια μιας προηγούμενης
αποκατάστασης και αποδόθηκαν στον Ραφαήλ, βρέθηκαν να είναι ζωγραφισμένες με
αυτόν τον τρόπο-ενισχύοντας το ότι προέρχονται πράγματι από τον δάσκαλο. Σε μια
συνοδευτική προβολή, η Jatta λέει ότι «έχουμε τώρα δύο ακόμη [επίσημους] Ραφαήλ
να προσθέσουμε στον κατάλογο».
Σε άλλο σημείο, οι
τεχνικοί βρήκαν ένα πλέγμα από καρφιά ενσωματωμένα στον τοίχο της αίθουσας, τα
οποία πιστεύεται ότι χρησιμοποιήθηκαν για να συγκρατήσουν την επιφάνεια από
φυσική ρητίνη στην οποία ο Ραφαήλ σκόπευε να ζωγραφίσει, όπως μεταδίδει η The
Art Newspaper. «Από ιστορικής και κριτικής άποψης, αλλά και τεχνικής, ήταν
πραγματικά μια ανακάλυψη», δήλωσε στο AP ο Fabio Piacentini, ένας από τους
επικεφαλής συντηρητές.
Ο Πάπας Ιούλιος Β’
ανέθεσε στον ζωγράφο να φιλοτεχνήσει τα τέσσερα δωμάτια το 1508, αφού άλλοι
καλλιτέχνες, όπως ο διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος της Αναγέννησης Περουτζίνο,
απογοήτευσαν τον ποντίφικα.
Για τη
συνέχεια εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου