ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2025

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης – Οι ζωγραφιστές κλίνες που μιλούν για την καλλιτεχνική παράδοση στη Μακεδονία

Η μεγάλη ζωγραφική παράδοση της αρχαίας Μακεδονίας αποκαλύπτεται σήμερα με πολλούς τρόπους, κυρίως όμως, μέσα από τα εξαιρετικά δείγματά της στα ταφικά ευρήματα. Συνθέσεις, σχέδιο και χρώμα εντυπωσιάζουν ενώ ο διάκοσμος των κλινών ειδικά, είναι μοναδικός.

Το παράδειγμα αυτό ακολουθούν και οι δύο μαρμάρινες ταφικές κλίνες με ιδιαίτερα σπάνια και πλούσια ζωγραφική διακόσμηση, που προέρχονται από μακεδονικό τάφο της Νέας Ποτίδαιας και έχουν επιλεγεί από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου φυλάσσονται, ως Έκθεμα του Μήνα.

Οι κλίνες, με μήκος μεγαλύτερο των 2 μέτρων η καθεμία είχαν βρεθεί το 1984 από τον αρχαιολόγο Κώστα Σισμανίδη, στον οποίο και είναι αφιερωμένη η έκθεση, σε έναν μονοθάλαμο μακεδονικό τάφο με δωρική πρόσοψη στην θέση Πετριώτικα. Καθώς ο εντοπισμός του όμως, έγινε λίγο μετά τη σύλησή του, λίγα ήταν όσα είχαν απομείνει σ΄αυτόν: Πάνω στις κλίνες κάποια υπολείμματα μόνον των οστών δύο νεκρών ενώ ανάμεσα στα λίγα κτερίσματα που διασώθηκαν, ένα χάλκινο, επίχρυσο στεφάνι με πήλινα επίχρυσα έντομα και καρπούς μυρτιάς.

Με τα ευρήματα αυτά έτσι, ο τάφος χρονολογήθηκε γύρω στο 300 π.Χ. και κατά συνέπεια θεωρείται, ότι συνδέεται με την πόλη, που ίδρυσε ο Κάσσανδρος στην περιοχή, το 316/315 π.Χ. δίνοντάς της το όνομά του.

Ζωγραφική διακόσμηση σε μαρμάρινες κλίνες μακεδονικού τάφου

Επιτόπου επεξεργασία

Στην ενότητα «Στην Μακεδονία από τον 7ο αιώνα π.Χ. έως την ύστερη αρχαιότητα» εκτίθενται οι δύο κλίνες σήμερα. Φτιαγμένες από λευκό χονδρόκοκκο μάρμαρο είναι οι προσόψεις τους ενώ το υπόλοιπο τμήμα τους είχε παραγεμιστεί με λίγες πέτρες και πατημένο χώμα και στην συνέχεια καλύφθηκε με πώρινες πλάκες επιχρισμένες με λευκό κονίαμα για να θυμίζουν μάρμαρο, όπως αναφέρεται στην περιγραφή που δίνει το μουσείο. Όπως φαίνεται εξάλλου, η κατεργασία τους είχε γίνει επί τόπου.

Αλλά το σημαντικό είναι η ζωγραφική τους διακόσμηση, που τις κάνει ξεχωριστές, καθώς παραπέμπει σε ξύλινα έπιπλα, ιδίως με τη χρήση στο φόντο, αραιού καστανοκίτρινου χρώματος, προκειμένου να αποδοθούν τα πόδια και οι οριζόντιοι δοκοί του σκελετού.

Για τη συνέχεια εδώ:

http://anaskafi.blogspot.com/2025/11/blog-post_8.html

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...