Αν σταθεί κανείς μπροστά στο έργο «Ο Χριστός Ευλογών» του Κουέντιν Μασσάις «θα ρισκάρει να μεταμορφωθεί», επεσήμανε ο επικεφαλής του Campion Hall του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης όπου και βρέθηκε ο πίνακας.
Ένα αριστούργημα του
Φλαμανδού καλλιτέχνη Κουέντιν Μασσάις, με τίτλο «Ο Χριστός Ευλογών» (Christ
Blessing), το οποίο παρέμενε κρυμμένο για πολλά χρόνια, ήρθε ξανά στο φως
ύστερα από μια τυχαία ανακάλυψη. Το έργο χρονολογείται περίπου στο 1500 και
βρισκόταν κρεμασμένο πίσω από την Αγία Τράπεζα στο παρεκκλήσι του Campion Hall,
του Ιησουιτικού κέντρου έρευνας και μελέτης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Σύμφωνα με δημοσίευμα
του BBC, o δρ. Μαξιμιλιάαν Μάρτενς, κορυφαίος ειδικός στη φλαμανδική τέχνη,
διαπίστωσε ότι το προσχέδιο και η σύνθεση του έργου αντιστοιχούν στις γνωστές
και καθιερωμένες μεθόδους εργασίας του ίδιου του καλλιτέχνη. Πλέον, το έργο
έχει μεταφερθεί στο Μουσείο Ashmolean και αποδίδεται επίσημα στον σπουδαίο
Φλαμανδό καλλιτέχνη και στο εργαστήριο του.
Ο πίνακας στο Campion
Hall εντοπίστηκε όταν προσωπικό της National Gallery επέβλεπε την τοποθέτηση
ενός άλλου έργου τέχνης. Κατά τη διάρκεια της έρευνας προκειμένου να
διαπιστωθεί η προέλευση του, χρησιμοποιήθηκαν προηγμένες τεχνικές, όπως
απεικόνιση με υπέρυθρες ακτίνες.
Ο Κουέντιν Μασσάις
εργάστηκε στην Αμβέρσα του Βελγίου για περισσότερα από σαράντα χρόνια, έως τον
θάνατό του το 1530. Το Campion Hall ανέφερε ότι το εργαστήριο του Μασσάις στην
Αμβέρσα παρήγαγε πολλά αντίγραφα του έργου «Christ Blessing», με την εικόνα να
εξελίσσεται σε «κάτι σαν εμπορικό best seller» για την ακμαία επιχείρηση, όπως
τονίζεται και στο δημοσίευμα του BBC.
Για
τη συνέχεια εδώ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου