ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018

Το διασημότερο χριστουγεννιάτικο παραμύθι

Η πρώτη έκδοση της «Χριστουγεννιάτικης Ιστορίας» του Τσαρλς Ντίκενς       
H ιστορία που συγκινεί, 175 χρόνια μετά
Ένας από τους πιο διάσημους μίζερους τσιγκούνηδες του βιβλίου γεννήθηκε κάποια Χριστούγεννα. Ο Σκρουτζ της «Χριστουγεννιάτικης Ιστορίας» του Τσαρλς Ντίκενς δεν αγαπάει κανέναν, βασανίζει τον υπάλληλό του, έχει απομακρυνθεί από την οικογένειά του, αδιαφορεί για τη φτώχια που τον περιβάλλει και περνάει τη ζωή του ολομόναχος παρέα με τα λεφτά του. Κάποια νύχτα θα δεχτεί επίσκεψη από το πνεύμα των Χριστουγέννων το οποίο θα του δείξει το μέλλον του – και δε θα του αρέσει καθόλου. 
 
Σίγουρα θα ξέρετε την ιστορία, τώρα είναι η ώρα να τη διαβάσετε. Ίσως είναι λίγο απλή, λίγο παιδική, αλλά είναι και πολύ ατμοσφαιρική και αισιόδοξη και θέλεις δε θέλεις, στο τέλος, αναρωτιέσαι αν τελικά προσφέρεις όσα μπορείς στους γύρω σου ή μήπως σπαταλάς το χρόνο που σου απομένει γκρινιάζοντας. Είναι η εποχή που ξεκινούν οι νέες υποσχέσεις. Φέτος, βγάλτε τη δίαιτα από τα σχέδιά σας και βάλτε την αγάπη. Και αυτή αδυνατίζει!  

Τα πολλά πρόσωπα του Σκρουτζ

Πάνω από εκατό ηθοποιοί έχουν υποδυθεί τον μισητό χαρακτήρα χωρίς ψυχή. Ακολουθούν μερικοί πραγματικοί και μερικοί φανταστικοί:  

Ο τότε 34 χρονος Finney, o πιο νέος Σκρουτζ που έχει εμφανιστεί ποτέ



Ο Alastair Sim, 1951


Ο Reginald Owen, 1938


Mr Magoo, 1962


Σκρουτζ Μακ Ντακ, 1983


 Kelsey Grammer, 2004

Η ιστορία πίσω από την ιστορία

H αγαπημένη χριστουγεννιάτικη ιστορία του Ντίκενς γεννήθηκε από την δυσχερή οικονομική κατάσταση του συγγραφέα. Το φθινόπωρο του 1843 η γυναίκα του, Κέιτ, ήταν έγκυος στο πέμπτο τους παιδί. Οι νέες ανάγκες της οικογένειας, το μεγάλο στεγαστικό δάνειο που είχε πάρει για το σπίτι στο Devonshire και οι κακές αποδόσεις των μετοχών του τον έκαναν να χρειάζεται απεγνωσμένα νέα έσοδα.  

Ο σπόρος της πλοκής που έγινε «μια χριστουγεννιάτικη ιστορία» άνθισε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού που έκανε ο Τσαρλς Ντίκενς στο Μάντσεστερ προκειμένου να παρουσιάσει το Athenaeum, μια οργάνωση η οποία παρείχε μόρφωση σε ενήλικους εργάτες. Όσο η ιδέα διαμορφωνόταν και το γράψιμο έγινε σοβαρή υπόθεση, ο Ντίκενς απορροφήθηκε από το βιβλίο. Όσο έγραφε «έκλαιγε και γελούσε, και έκλαιγε ξανά» και «περπατούσε στους σκοτεινούς δρόμους του Λονδίνου για πολλά χιλιόμετρα όταν όλοι οι νηφάλιοι πολίτες είχαν πάει προ πολλού για ύπνο».  


Εικονογραφημένη σελίδα απο την πρώτη έκδοση της «Χριστουγεννιάτικης Ιστορίας».

Λόγω διαφωνιών με τον εκδοτικό του οίκο του ο Ντίκενς αποφάσισε να καλύψει μόνος του τα έξοδα με πολυτελή έκδοση, χρυσαφί τίτλο και τέσσερις εικόνες χρωματισμένες στο χέρι. Επίσης όρισε την τιμή στα 5 σελίνια έτσι ώστε να είναι το βιβλίο προσβάσιμο σε σχεδόν όλους.  

Το βιβλίο κυκλοφόρησε την εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα του 1843 και έγινε άμεση επιτυχία, όμως αυτή είχε ως αποτέλεσμα την αντιγραφή του με τον Ντίκενς να ξοδεύει περισσότερα λεφτά στα δικαστήρια με τις πειρατικές εκδόσεις. Όμως οι δυσκολίες ξεπεράστηκαν και η επιτυχία ήταν πέρα από κάθε φαντασία. Η ιστορία εξακολουθεί να είναι δημοφιλής και σήμερα λόγω των εκατοντάδων παραλλαγών και αναδημοσιεύσεων, στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στη μουσική. 

Πηγή: www.lifo.gr
https://www.lifo.gr/articles/book_articles/219196/to-diasimotero-xristoygenniatiko-paramythi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...