ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020

Ρώμη: Η κορυφαία έκθεση με έργα Ραφαήλ που «άντεξε» μόλις πέντε ημέρες λόγω κορονοϊού


Eγκαινιάστηκε την Τετάρτη και έκλεισε την Κυριακή 8 Μαρτίου. Τα έργα ήταν ασφαλισμένα έναντι 4 δισ. ευρώ!

Επρόκειτο για την πιο σημαντική αναδρομική έκθεση του Ραφαήλ: Συνολικά 200 έργα - δάνεια από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου (Λούβρο, Πινακοθήκη Ουφίτσι, Βρετανικό Μουσείο, ΜοΜΑ, Μουσείο Βατικανού, Μουσείο Πράδο) συγκεντρώθηκαν στη Ρώμη, για την επέτειο των 500 ετών από τον θάνατο του ζωγράφου - σούπερ σταρ της Αναγέννησης.


Μετά από προετοιμασία ετών, η έκθεση εγκαινιάστηκε την περασμένη Τετάρτη 4 Μαρτίου, στο Μουσείο Scuderie del Quirinale, ενώ η Ιταλία δοκιμαζόταν ήδη σκληρά από την επιδημία του κορονοϊού. Η αναδρομική που σχεδιάστηκε για να γίνει το απόλυτο blockbuster έκλεισε μέσα σε πέντε ημέρες, μετά την απόφαση του Ιταλού πρωθυπουργού Τζουζέπε Κόντε για «λουκέτο» σε μουσεία, μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους της Ιταλίας, από το Κολοσσαίο μέχρι την Πομπηία έως τις 3 Απριλίου.

Μία ημέρα αργότερα, το βράδυ της Δευτέρας, όλη η χώρα τέθηκε σε καραντίνα και μετατράπηκε σε μια τεράστια «κόκκινη ζώνη» 60 εκατ. πολιτών. Η Ιταλία, μέχρι στιγμής, μετρά 9.712 επιβεβαιωμένα κρούσματα αφήνοντας κατά πολύ πίσω της τη Νότια Κορέα που μέχρι πρότινος ήταν η μεγαλύτερη εστία μετάδοσης του ιού παγκοσμίως μετά την Κίνα.

Αυτοπροσωπογραφία


Τα πολύτιμα έργα -πίνακες, γλυπτά, σχέδια και έγγραφα- ασφαλίστηκαν έναντι 4 δισεκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για το υψηλότερο ασφαλιστήριο συμβόλαιο που έχει υπογραφεί επί ιταλικού εδάφους.

Συνδιοργανωτής της αναδρομικής ήταν η Πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας, που έστειλε στο Scuderie del Quirinale 9 πίνακες και 49 σχέδια.

Η προπώληση σύμφωνα με τους διοργανωτές είχε φτάσει τα 70.000 εισιτήρια.

Άνδρας (που φορά χειρουργική μάσκα) θαυμάζει το έργο «Madonna Tempi» (1508).



 «Madonna Alba», Η Παναγία με το Βρέφος και τον μικρό Ιωάννη Βαπτιστή, περ. 1510

O Ραφαέλο Σάντσιο ντα Ουρμπίνο γνωστός ως Ραφαήλ (1483 - 1520) υπήρξε ένας από τους επιφανέστερους καλλιτέχνες της εποχής του.

Η φήμη και η αξία του ήταν ανάλογες με του Μιχαήλ Άγγελου και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Γεννήθηκε στο Ουρμπίνο και μαθήτευσε αρχικά στο πλευρό του πατέρα του, Τζιοβάνι Σάντι, ο οποίος ήταν ζωγράφος και έχαιρε επίσης ιδιαίτερης εκτίμησης ως ποιητής και χρονικογράφος. Πέθανε όταν ο Ραφαήλ ήταν μόλις έντεκα ετών. Τρία χρόνια νωρίτερα, είχε χάσει την μητέρα του Μάγια. Τον μεγάλωσε ο θείος του και το ταλέντο του δεν άργησε να φανεί.

Ο νεαρός Ραφαήλ εκπαιδεύτηκε στο εργαστήριο του Περουτζίνο Παράλληλα, ήρθε νωρίς σε επαφή με κύκλους μορφωμένων ουμανιστών.

Τα πρώιμα έργα του χρονολογούνται στις αρχές του 16ου αιώνα και φιλοτεχνήθηκαν κατά κύριο λόγο στην Περούτζια, πριν εγκατασταθεί στη Φλωρεντία και αργότερα στη Ρώμη, όπου και ολοκλήρωσε ορισμένα από τα σπουδαιότερα έργα του, μεταξύ των οποίων οι τοιχογραφίες στο Βατικανό. Αυτά τα έργα ακολούθησαν τη λεγόμενη Σχολή των Αθηνών, ως έκφραση κλασικής τέχνης. Ως αρχιτέκτων προσανατολίστηκε στις επιλογές του Ντονάτο Μπραμάντε, μετά τον θάνατο του οποίου ανέλαβε τη διεύθυνση των έργων στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου.








Προσωπογραφία του Μπαλντασσάρε Καστιλιόνε,1514-1515



Αυτοπροσωπογραφία με φίλο στη Ρώμη,1518-1519






Προσωπογραφία του Πάπα Λέοντα Ι' με τους καρδινάλιους Ιούλιο ντε Μέντιτσι και Λουίτζι ντε Ρόσσι, 1518-1519, Φλωρεντία, Πινακοθήκη Ουφίτσι.








Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής





«Madonna del Granduca»


«Πορτρέτο νεαρής γυναίκας»



Πέθανε απρόσμενα σε ηλικία 37 ετών στη Ρώμη. Η αιτία του θανάτου του δεν έχει αποσαφηνιστεί, πάντως η είδηση συγκλόνισε την Αιώνια Πόλη και στην κηδεία του παρέστη πλήθος κόσμου.

Ο Ντα Βίντσι έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 67 ετών, ο Μιχαήλ Άγγελος μακροημέρευσε -πέθανε στα 88 του χρόνια- ωστόσο, ποτέ δεν θα μάθουμε πώς θα εξελισσόταν το μοναδικό ταλέντο του Ραφαήλ στην εποχή της ωριμότητας του.

Πηγή: The Huffington Post


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...