ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 15 Μαρτίου 2020

Η ελληνική επιγραφή της Ναζαρέτ- Οι μελετητές αναζητούν απάντηση στη Βίβλο


Το "Διάταγμα Καίσαρος"

Οι επιστήμονες διαφωνούν για την προέλευση της μαρμάρινης επιγραφής της Ναζαρέτ, η ο οποία σύμφωνα με μία εκδοχή, μαρτυρεί την ανάσταση του Ιησού.


Το ενδιαφέρον εστιάστηκε στα αποτελέσματα μιας νέας μελέτης Αμερικανών επιστημόνων που ισχυρίζονται ότι αυτή η επιγραφή δεν έχει καμία σχέση με τη χριστιανική ιστορία.

Υπήρξαν όμως και επικρίσεις σε αυτά τα συμπεράσματα. Η επιγραφή που έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των ερευνητών αποτελεί ένα αίνιγμα στο οποίο δίδονται θρησκευτικές προεκτάσεις.

Το ιστορικό

Ένα άρθρο σε μια μικρή εφημερίδα αναστάτωσε όλο το Παρίσι. Έλεγε ότι ο συλλέκτης αρχαιοτήτων ο Βίλχελμ Φέρνερ άφησε διαθήκη στην οποία υπήρχε μία φράση.
Όλοι προβληματίστηκαν τι είχε στο νου του. Αποδείχθηκε ότι μιλούσε για μια μαρμάρινη επιγραφή στην αρχαία ελληνική γλώσσα. «Είναι από τη Ναζαρέτ», έγραφε η διαθήκη του Φέρνερ.


Η ιστορία αυτή που προκάλεσε εντύπωση έγινε το 1925.

Ο συλλέκτης Φέρνερ απέκτησε την επιγραφή το 1878 και μέχρι το θάνατό του δεν είπε ούτε μία λέξη για αυτήν. Οι ιστορικοί ρώτησαν τους συγγενείς του από που προέρχονταν αυτή η μαρμάρινη επιγραφή, αυτοί σήκωσαν τους ώμους τους: ‘Πιθανότατα την αγόρασε από κάποιον έμπορο της Ανατολής».

Πέντε χρόνια μετά το θάνατο του Φέρνερ μεταφράστηκε η επιγραφή, ήταν ένα «Διάταγμα Καίσαρος»,  σχετικά με τους τάφους και τους τύμβους που έπρεπε να παραμείνουν άθικτοι … καταλήγει ότι  «ο δράστης τιμωρείται με θάνατο».


Σύνδεση με την Αγία Γραφή

Ορισμένοι μελετητές τη συνέδεσαν με την ανάσταση του Ιησού. Αν και η ημερομηνία, το όνομα του ηγεμόνα δεν αναφέρεται στο κείμενο, εντούτοις οι μελετητές παρομοιάζουν το κείμενο με τα γεγονότα που αναφέρονται στο Ευαγγέλιο.

Η Αγία Γραφή μας κάνει γνωστό ότι οι αρχιερείς του ναού της Ιερουσαλήμ και οι Φαρισαίοι ζήτησαν από τον Πιλάτο να φρουρήσουν το σπήλαιο όπου τοποθετήθηκε το σώμα του Ιησού, για να μην το κλέψουν οι μαθητές του και πουν στο λαό ότι αναστήθηκε από νεκρός.

Ο δικαστής Ιουδαίος ανταποκρίθηκε στο αίτημα και ένας στρατιώτης στάλθηκε φρουρός στον τάφο, και το άνοιγμα του σπηλαίου έκλεισε με έναν βράχο.

Με βάση την ανάλυση της αρχαίας ελληνικής επιγραφής, οι περισσότεροι ερευνητές θεωρούν ότι το διάταγμα εκδόθηκε από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Κλαύδιο στις αρχές της δεκαετίας του ’40 του 1ου αιώνα, και ο νόμος ίσχυε μόνο στην Ιουδαία.

Το μάρμαρο της επιγραφής ήταν από την Κω

Ωστόσο, άλλοι ερευνητές είναι σκεπτικοί όσον αφορά τη σχέση της επιγραφής με την ανάσταση του Ιησού.

Επιστήμονες από την Οκλαχόμα στις αρχές Μαρτίου δημοσίευσαν τα αποτελέσματα μιας μελέτης που αμφισβητεί  την προέλευση του μαρμάρου.

«Η χημική σύνθεση του μαρμάρου ταιριάζει ακριβώς με το υλικό από λατομείο της ελληνικής νήσου Κως. Στη Μέση Ανατολή εξορύσσεται πέτρα εντελώς διαφορετικής σύνθεσης», αναφέρει ο ερευνητής Κάιλ Χάρπερ. Σύμφωνα με τον ίδιο, το διάταγμα που αναγράφεται είναι παλαιότερο από την ημερομηνία που αναφέρεται.

Ο Χάρπερ θα τονίσει ότι  κατά τη διάρκεια της δεύτερης δεκαετίας του 1ου αιώνα πέθανε ο άρχοντας του νησιού της Κω, ο Νικίας ο Τύραννος. Οι κάτοικοι τον μισούσαν και άνοιξαν τον τάφο του και διασκόρπισαν τα οστά του στους δρόμους. Τότε ο αυτοκράτορας αποφάσισε να χαλιναγωγήσει τους αντάρτες και έκδωσε  το «Διάταγμα Καίσαρος», όπως λέει ο ερευνητής.

Δηλαδή, η μαρμάρινη επιγραφή, όπως πιστεύει, δεν έχει καμία σχέση με την ιστορία του πρώιμου χριστιανισμού.

Οι ταφές

Άλλοι, όμως, ερευνητές αναφέρουν ότι η ελληνική προέλευση του μαρμάρου δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στην Παλαιστίνη.

«Η ρωμαϊκή κουλτούρα σταδιακά διαδόθηκε σε όλη την αυτοκρατορία, όπως και οι τελετουργίες της κηδείας, καθώς είναι γνωστό ότι οι Ρωμαίοι έκαιγαν κυρίως τους νεκρούς τους. Τον 1ο αιώνα αυτό το έθιμο υιοθετήθηκε από τους Έλληνες. Το κείμενο του διατάγματος στην επιγραφή μιλά σαφώς για τάφους στη γη ή τάφους- σπηλιές», γράφει ο ιστορικός Κλάιντ Μπίλιγκτον στην έρευνά του.

Εκείνη την εποχή, η Ιουδαία, σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν σχεδόν η μόνη ρωμαϊκή επαρχία όπου οι πεθαμένοι θάβονταν σε σπηλιές. Αυτό διατηρήθηκε μέχρι το 70 μ.Χ. Έκτοτε οι Εβραίοι καθιέρωσαν την ταφή στη γη.

Ωστόσο, οι ειδικοί δεν έχουν ακόμη επαρκή στοιχεία για να επιβεβαιώσουν τις υποθέσεις τους. Η μελέτη του διατάγματος του καίσαρα συνεχίζεται.

Στοιχεία από Ria Novosti

Το κείμενο της μαρμάρινης επιγραφής



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...