ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2021

Orsola Maddalena Caccia (1596–1676): Η Ιταλίδα μοναχή και ζωγράφος του Μανιερισμού

Το Metropolitan Museum of Art απέκτησε μερικά σπάνια έργα από την άγνωστη Ιταλίδα μοναχή και ζωγράφο του Μανιερισμού, Orsola Maddalena Caccia.

Την περσινή χρονιά, ο διαχειριστής κεφαλαίων Errol M. Rudman έφυγε από τη ζωή, αλλά έκανε ένα αναπάντεχο δώρο στο Metropolitan Museum of Art. Δώρισε μετά τον θάνατο του, τρία μοναδικά έργα της Orsola Maddalena Caccia, ώστε να συμπεριληφθούν στην συλλογή του μουσείου.

Η δωρεά ήρθε την κατάλληλη στιγμή, καθώς στόχος του Met είναι να εμπλουτίσει την συλλογή του με έργα γυναικών ζωγράφων, αλλά και πινάκων με θέμα τη νεκρή φύση. Ως εκ τούτου, οι επιμελητές δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στα μοναδικά έργα της Orsola Maddalena Caccia, αν και δεν βρισκόταν στη λίστα τους, καθώς οι πινακές της είναι σπάνιοι και δυσεύρετοι.

Αξιοσημείωτο είναι μάλιστα το γεγονός πως τα έργα της σπουδαίας ζωγράφου, δεν έχουν φτάσει σχεδόν σε κανένα μουσείο του κόσμου, πέραν φυσικά των μουσείων της γενέτειράς της, της Ιταλίας και του μοναστηριού στο Moncalvo, όπου διέμενε και εργαζόταν.

Orsola Maddalena Caccia, Madonna and Child with the Infant Saint John the Baptist (c. 1625)

Ο David Pullins, επιμελητής του Met του Τμήματος Ευρωπαϊκής Ζωγραφικής δήλωσε: «Δεν γνώριζα τίποτα γι’ αυτήν την σημαντική ζωγράφο όταν συνέβη η δωρεά. Τα έργα της είναι συναρπαστικά». Μάλιστα, η τιμή για μία νεκρή φύση πουλιών σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s ήταν 14 φορές μεγαλύτερη από αυτή που είχε αρχικά εκτιμηθεί, αγγίζοντας το ποσό των 264.350 δολαρίων. Τα έργα της, ωστόσο, δεν έχουν μεγάλη δημοτικότητα στις Η.Π.Α, παρότι η συμβολή τους στο Τμήμα Ευρωπαϊκών έργων είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Orsola Maddalena Caccia, Still life of birds, including a marsh tit, chiffchaff, chaffinch, blue tits, goldrest, lapwing and a great tit. Courtesy of Sotheby’s London.

Η εικαστική σταδιοδρομία της Caccia, είχε ως εκκίνηση την εκπαίδευση που έλαβε από τον πατέρα της Guglielmo Caccia. Τα έργα της ήταν προορισμένα για να τοποθετηθούν σε διάφορους ναούς της θρησκευτικής κοινότητας όπου έμεναν. Μετέπειτα πήραν την απόφαση, να επεκτείνουν το οικογενειακό τους σπίτι με την κατασκευή ενός μοναστηριού. Αυτός ο ιερός επιπρόσθετος χώρος, εξασφάλιζε ένα εισόδημα στη ζωγράφο.

Τα τρία έργα που δόθηκαν από τη δωρεά περιλαμβάνουν σκηνές νεκρής φύσης και μια θρησκευτική σκηνή, όπως δημοσίευσε πρώτο το Art Herstory.

“Οι πίνακες νεκρής φύσης της Caccia είναι ένας καθρέφτης της δουλειάς της. Το έργο Flowers in a Grotesque Vase αναδεικνύει την τεχνική της, αυτή την πολύ σχολαστική εξατομίκευση, αντιμετωπίζοντας κάθε σκέλος των λουλουδιών ανεξάρτητα. Καταλήγει σε αυτήν την αφηρημένη απλούστευση της φόρμας. Εν μέρει, αυτό το γεγονός καθιστά το έργο της ελκυστικό σε μια σύγχρονη αισθητική”, προσθέτει ο Pullins.

Orsola Maddalena Caccia, Flowers in a Grotesque Vase (c. 1635). Courtesy of the Metropolitan Museum of Art, New York, bequest of Errol M. Rudman.

Η νεκρή φύση που πρωταγωνιστεί στα περισσότερα έργα της Caccia, σύμφωνα με τους ιστορικούς της τέχνης, είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα θέματα που επέλεξαν οι πρώτες γυναίκες ζωγράφοι, οι οποίες λόγω της πατριαρχίας στερούνταν την πρόσβαση σε ζωντανά μοντέλα καθώς και στην επίσημη εκπαίδευση μαζί με τους άνδρες συναδέλφους τους.

Με πληροφορίες από το artnet news.

https://www.culturenow.gr/orsola-maddalena-caccia-gnoriste-tin-italida-monaxi-kai-zografo-toy-manierismoy/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...