ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2021

Ο Leshan Giant Buddha: Ο μεγαλύτερος πέτρινος Βούδας στον κόσμο

Κοντά στην πόλη Τσενγκντού στην επαρχία Σιτσουάν της Κίνας, βρίσκεται το άγαλμα του Γίγαντα του Λούσαν του Βούδα. Σκαλισμένο στην πλευρά του όρους Lingyun, το κολοσσιαίο άγαλμα είναι ηλικίας άνω των 1.300 ετών και θεωρείται ο μεγαλύτερος πέτρινος Βούδας στον κόσμο, και μακράν το ψηλότερο προ-μοντέρνο άγαλμα. Ο χώρος προσελκύει εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο, συμπεριλαμβανομένων των Βουδιστών προσκυνητών, καθιστώντας τον ιερό προορισμό και ένα αρχαίο θαύμα του κόσμου.

 

Άγαλμα προς τιμήν του Μαϊτρέγια

Το άγαλμα Leshan Giant Buddha (επίσης γνωστό ως Dafo), βρίσκεται στα ανατολικά της πόλης Leshan και λαξεύτηκε στη συμβολή τριών ποταμών: του ποταμού Min, του ποταμού Qingyi και του ποταμού Dadu. Στρέφεται προς το ιερό όρος Εμέι με τα ποτάμια να ρέουν κάτω από τα πόδια του και απεικονίζει έναν γερό, χαμογελαστό μοναχό, να κάθεται ήρεμα, να ακουμπά τα χέρια του στα γόνατα και τα μάτια με τα βαριά βλέμματα να κοιτούν τον ποταμό. Το άγαλμα πιστεύεται ότι είναι ο Μαϊτρέγια, ένας Βούδας και μαθητής του Σακιαμούνι, ο οποίος πιστεύεται ότι ήταν ο ιδρυτής του Βουδισμού, συμβολίζοντας τη φωτεινότητα και την ευτυχία.

Εναέρια άποψη του γιγαντιαίου Βούδα Leshan. ( Adel /Adobe Stock)

Η λατρεία του Μαϊτρέγια ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής μεταξύ του 4ου και του 7ου αιώνα. Σήμερα, οι εικόνες του εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολλούς βουδιστικούς ναούς σε όλη την Κίνα και το άγαλμα Leshan θεωρείται το πιο εμπνευσμένο από όλα.

 

Η αρχιτεκτονική του γιγαντιαίου Βούδα Leshan

Η γοητεία του Βούδα δεν έγκειται μόνο στο μέγεθός του αλλά και στην αρχιτεκτονική του δεξιοτεχνία. Ολόκληρο το άγαλμα είναι κατασκευασμένο από πέτρα, εκτός από τα αυτιά που κατασκευάστηκαν από ξύλο, στη συνέχεια στερεώθηκαν και καλύφθηκαν με πηλό. Τα μαλλιά του Βούδα είναι διατεταγμένα σε ειδικές σπειροειδείς μπούκλες με 1.021 ανατροπές που έχουν ενσωματωθεί επιδέξια στο κεφάλι.

 

1021 ανατροπές συνθέτουν τα μαλλιά του Βούδα ( Chi King / Flickr )

Το άγαλμα είναι 10 ορόφων, και αν ήταν όρθιο, θα ήταν σχεδόν ίσο με το Άγαλμα της Ελευθερίας. Ο Leshan Giant Buddha είναι τόσο τεράστιος που υποστηρίζεται ότι 100 μοναχοί μπορούσαν να καθίσουν στο ένα πόδι. Με ύψος 71 μέτρα (233 πόδια), το άγαλμα έχει συμμετρική στάση, δημιουργώντας μια χαριτωμένη εικόνα.

Το κεφάλι του είναι 15 μέτρα (50 πόδια) ύψος, οι ώμοι του 28 μέτρα (92 πόδια) πλάτος και το μικρότερο νύχι του ποδιού μπορεί να φιλοξενήσει καθιστό άτομο. Κάθε φρύδι μόνο του είναι 5,5 μέτρα (18 πόδια), ενώ η μύτη του έχει μήκος 6 μέτρα (20 πόδια). Ένα μεγάλο ζευγάρι αυτιών, διαστάσεων επτά μέτρων (23 ποδιών) το καθένα, είναι ικανό να χωρέσει δύο άτομα μέσα στο καθένα.


Ο Leshan Giant Buddha είναι τόσο τεράστιος που υποστηρίζεται ότι 100 μοναχοί μπορούσαν να καθίσουν στο ένα πόδι. ( Volodymyr /Adobe Stock)

 

Ένα έξυπνο σύστημα αποχέτευσης νερού

Αρκετά περάσματα αποστράγγισης κρυμμένα μέσα στα μαλλιά, το γιακά, το στήθος και το πίσω μέρος των αυτιών του Βούδα, έχουν αποτρέψει το άγαλμα από σοβαρή διάβρωση και καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια των χιλιετιών. Το σύστημα αποστράγγισης του Leshan Giant Buddha είναι ένα πολύπλοκο σύστημα που αποτελείται από κρυμμένες υδρορροές και κανάλια, τα οποία παρασύρουν το νερό της βροχής και διατηρούν τα εσωτερικά μέρη στεγνά.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο μεγάλος Βούδας επέζησε άθικτος μέχρι τη σύγχρονη εποχή. Σε σύγκριση με την αρχική ολοκλήρωσή του, το άγαλμα φαίνεται αρκετά διαφορετικό σήμερα. Κάποτε περιβάλλονταν από ένα μεγάλο 13-όροφο ξύλινο περίπτερο που προστάτευε το σκάλισμα από τη διάβρωση. Ωστόσο, το περίπτερο καταστράφηκε τελικά στο τέλος της δυναστείας Ming, εκθέτοντας το άγαλμα στα στοιχεία.

 

Η προέλευση του Ντάφο

Το άγαλμα Leshan Giant Buddha λέγεται ότι κατασκευάστηκε για να ηρεμήσει τα ταραγμένα νερά που μαστίζουν διερχόμενες βάρκες και σκοτώνουν πολλούς ανθρώπους κάθε χρόνο. Έτσι, στη δυναστεία Τανγκ, ένας μοναχός ονόματι Χάι Τονγκ, αποφάσισε να χαράξει ένα γιγάντιο άγαλμα δίπλα στον ποταμό, ελπίζοντας ότι θα εξευμενίσει τους θεούς του ποταμού και θα σώσει περισσότερες ζωές των ντόπιων. Με αυτή την πεποίθηση, ο Hai Tong παρακαλούσε για 20 χρόνια να αποκτήσει αρκετά κεφάλαια για να ξεκινήσει το έργο του.

Σύμφωνα με τον μύθο, όταν ορισμένοι αξιωματούχοι της τοπικής κυβέρνησης ήθελαν να πάρουν μεγάλα χρηματικά ποσά από τον Χάι Τονγκ, είπε ότι θα μπορούσαν να έχουν το βολβό του ματιού του αλλά όχι τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν για το άγαλμα του Βούδα. Όταν απειλήθηκε η κρατική χρηματοδότηση για το έργο, ο μοναχός λέγεται ότι έβγαλε τα μάτια του για να δείξει την ειλικρίνεια και την αφοσίωσή του στην υπόθεση.

Οι αξιωματούχοι φοβήθηκαν και ο Χάι Τονγκ γλίτωσε τα χρήματα και ξεκίνησε το έργο το 713 μ.Χ. Το έργο ήταν μισοτελειωμένο όταν πέθανε και δύο από τους μαθητές του αφέθηκαν να το συνεχίσουν. Το έργο ολοκληρώθηκε τελικά 90 χρόνια αργότερα από τον τοπικό κυβερνήτη το 803 μ.Χ. Δεδομένου ότι τόση πέτρα αφαιρέθηκε από την επιφάνεια του γκρεμού και εναποτέθηκε στον ποταμό κάτω κατά τη διάρκεια της κατασκευής, τα ρεύματα των ποταμών άλλαξαν, στην πραγματικότητα, από το άγαλμα, καθιστώντας τα νερά ασφαλή για διερχόμενα πλοία.


 
Άγαλμα του Hai Tong, Leshan. ( David Schroeter/ CC BY-ND 2.0 )

 

Ο LeshΈνα μουσείο βουδιστικών γλυπτών

Ως ο μεγαλύτερος λαξευμένος πέτρινος Βούδας στον κόσμο, ο Ντάφο εμφανίζεται στην κινεζική ποίηση, τραγούδι και ιστορία. Για τους αρχαίους Κινέζους, η κατασκευή ενός αγάλματος αυτού του μεγέθους και του ύψους ήταν ένας τρόπος να ευχαριστήσουν τους θεούς τους. Ακόμη και μετά την ολοκλήρωσή του, οι άνθρωποι συνέχισαν να χαράζουν Βούδες, μικρούς, γύρω από αυτό το τεράστιο άγαλμα.

Στους βράχους δίπλα στον Γίγαντα του Βούδα Leshan υπάρχουν δύο λαξευμένοι πέτρινοι πολεμιστές με ρόμπες μάχης, που κρατούν ένα χαμπάρι (συνδυασμένο δόρυ και τσεκούρι μάχης). Εκτός από τον Γιγαντιαίο Βούδα, υπάρχουν χιλιάδες άλλοι σκαλισμένοι Βούδες, καθιστώντας το βουνό μουσείο βουδιστικών γλυπτών. Τάφοι από γκρεμούς της δυναστείας Χαν έχουν βρεθεί επίσης στο σημείο και υπάρχει ένας ναός και ένα ιερό στις εγκαταστάσεις αφιερωμένο στο Χάι Τονγκ κοντά στον Βούδα. Έχουν βρεθεί εδώ και νεκροτομικά αντικείμενα που καθιστούν αυτήν την περιοχή ιδιαίτερα σημαντική για τους αρχαιολόγους.

Λαξευμένοι Βούδες, Λεσάν. (McKay Savage/ CC BY 2.0 )

 

Η UNESCO χορηγεί το καθεστώς Παγκόσμιας Κληρονομιάς του Dafo

Σήμερα, η διάβρωση είναι η μεγαλύτερη απειλή για την επιβίωση του Γίγαντα Βούδα Leshan. Το άγαλμα σχεδόν καταστράφηκε από τη διάβρωση του ανέμου και της βροχής πριν από το 1963, όταν η κινεζική κυβέρνηση άρχισε εργασίες επισκευής και προστασίας. Το 1996, η Επιτροπή Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO έγραψε την περιοχή Mount Emei Scenic και την περιοχή Leshan Giant Buddha Scenic στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς ως μεικτή πολιτιστική και φυσική ιδιοκτησία του κόσμου. Από το 2001, φημολογείται ότι το ισοδύναμο άνω των 40 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ έχει δαπανηθεί για να διατηρηθεί άθικτο.

 

Τα πλήθη συρρέουν στον Γιγαντιαίο Βούδα

Με την έναρξη της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, δεκάδες χιλιάδες Κινέζοι συρρέουν συνήθως στον Γίγαντα Βούδα Leshan για να τιμήσουν και να προσευχηθούν για καλή τύχη. Οι ουρές που σκαρφαλώνουν αργά στα 250 σκαλιά στην κορυφή του κεφαλιού του Βούδα μπορεί να διαρκέσουν ώρες, και φτάνοντας στην κορυφή, είναι σχεδόν αδύνατο να κινηθούν καθώς κάθε άτομο προσπαθεί να ρίξει μια πιο προσεκτική ματιά στον Βούδα. Άλλοι επιλέγουν μια βόλτα με βάρκα για να δουν τον Βούδα, που συνωστίζεται στα νερά, καθώς όλοι θέλουν την ευκαιρία τους να κάψουν λιβάνι και ελπίζουν ότι ο Βούδας θα τους δώσει καλή τύχη το επόμενο έτος.

Top Image: Ο Leshan Giant Buddha είναι ο μεγαλύτερος σκαλισμένος Βούδας στον κόσμο. Πηγή: blueplanetz /Adobe Stock

Του Μπράιαν Χιλ

https://www.ancient-origins.net/ancient-places-asia/leshan-giant-buddha-largest-stone-buddha-world-003398

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...