ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 23 Μαΐου 2022

Γλυπτά Παρθενώνα: Το Βρετανικό Μουσείο ισχυρίζεται ότι ο Έλγιν «τα βρήκε στα χαλάσματα»

Σε τεταμένο κλίμα φαίνεται πως έγιναν οι συνομιλίες για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένου Βασιλείου κατά τη συνεδρίασης της σχετικής Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO την περασμένη Παρασκευή.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Guardian, ένα από τα σημεία τριβής ήταν και ο ισχυρισμός του Βρετανικού Μουσείου ότι τα περισσότερα από τα αγάλματα, που αφαιρέθηκαν από τον Λόρδο Έλγιν, βρέθηκαν «στα χαλάσματα» γύρω από το μνημείο – κάτι που φυσικά απέρριψε η ελληνική πλευρά.

Στην επίμαχη αυτή δήλωση προχώρησε ο αναπληρωτής διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, δρ. Τζόναθαν Ουίλιαμς, ο οποίος πρόσθεσε μάλιστα ότι τα αντικείμενα δεν αφαιρέθηκαν όλα από τον ναό «όπως έχει υποστηριχθεί».

Μάλιστα, ο Ουίλιαμς πάει και ένα βήμα παρακάτω και προσθέτει ότι η επιθυμία της Ελλάδας να δει τον Παρθενώνα ολοκληρωμένο είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί, καθώς μεγάλο μέρος του είχε καταστραφεί πολύ πριν φτάσει ο Έλγιν στην Ελλάδα.

«Δεν θα υπάρξει ποτέ μια μαγική στιγμή επανένωσης, καθώς τα μισά γλυπτά του Παρθενώνα έχουν χαθεί για πάντα. Είχαν καταστραφεί από τα τέλη του 17ου αιώνα προτού ο Έλγιν έρθει στην Αθήνα», ήταν η δήλωση του αναπληρωτή διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου, ο οποίος είπε ότι τώρα τα Γλυπτά είναι πολύ καλά διατηρημένα.

Μενδώνη: Η Ελλάδα έτοιμη για ειλικρινή διάλογο με τη Βρετανία

Το βρετανικό δημοσίευμα φιλοξενεί και αποκλειστική δήλωση της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, η οποία κατηγορεί τον Έλγιν για κλοπή.

«Εδώ και χρόνια, οι ελληνικές αρχές και η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχουν παρουσιάσει αδιάσειστα επιχειρήματα τα πραγματικά γεγονότα για την αφαίρεση των Γλυπτών του Παρθενώνα. Ο Λόρδος Έλγιν χρησιμοποίησε παράνομα και άδικα μέσα για να αρπάξει και να εξάγει τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς πραγματική νομική άδεια για κάτι τέτοιο, σε μια κατάφωρη πράξη κατά συρροή κλοπής», αναφέρει η Ελληνίδα υπουργός.

Η κ. Μενδώνη επέμεινε ότι η καμπάνια για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα θα συνεχιστεί ειδικά τώρα, σε μια διεθνή συγκυρία κατά την οποία διάφοροι θησαυροί και μνημεία επαναπατρίζονται στις χώρες του.

Αναφερόμενη στην επερχόμενη συνάντηση που ζήτησε η βρετανική πλευρά με το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού, η Λίνα Μενδώνη πρόσθεσε ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να μπει σε έναν ειλικρινή διάλογο με τη Βρετανία με βάση το νομικό και ηθικό πλαίσιο, καθώς και τις συστάσεις και τις αποφάσεις της UNESCO.

Τι είπε ο πρόεδρος της βρετανικής επιτροπής για την επιστροφή των Γλυπτών

Στον Guardian μίλησε και ο διεθνούς φήμης αρχαιολόγος, Άντονι Σνόντγκρας, ο οποίος είναι επίτιμος πρόεδρος της βρετανικής επιτροπής για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και ο οποίος διέψευσε τους ισχυρισμούς του Βρετανικού Μουσείου.

Ο διάσημος αρχαιολόγος υποστηρίζει ότι είναι «αδύνατον να υπολογίσουμε ή να ισχυριστούμε» πόσα από τα αγάλματα αφαιρέθηκαν από τον ναό και πόσα βρέθηκαν να κείτονται ανάμεσα στα αρχαία ερείπια.

Παρ’ όλα αυτά, ο Σνόντγκρας παραδέχεται ότι είναι φανερό ότι οι μετόπες της νότιας πλευράς του Παρθενώνα «αφαιρέθηκαν με βίαιο τρόπο». Όπως αναφέρει, ο Λουζιέρι αναγκάστηκε να «ακρωτηριάσει» το πίσω μέρος από τη ζωφόρο που απεικονίζει την πομπή του φεστιβάλ των Παναθηναίων, για να διευκολύνει τη μεταφορά της.

Σημειώνει ακόμη ότι η πλειονότητα των γλυπτών που έχει στην κατοχή του το Βρετανικό Μουσείο είναι σε τέτοια κατάσταση που δεν είναι δυνατόν να είχαν πέσει από 40 μέτρα ύψος, αλλά είχαν σίγουρα αφαιρεθεί με προσοχή και στη συνέχεια είχαν κοπεί. Συνεπώς, κατά τον ίδιο είναι «λανθασμένος» ο ισχυρισμός ότι ο Έλγιν πήρε πράγματα που βρήκε ήδη να έχουν πέσει στο έδαφος.

Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα, σε αλληλογραφία μεταξύ του Λόρδου Έλγιν και του Τζιοβάνι Μπατίστα Λουζιέρι, του Ιταλού ζωγράφου που είχε αναλάβει την τετραετή επιχείρηση αφαίρεσης των αρχαιοτήτων, ο δεύτερος ζητάει από τον πρώτο να του στείλει πριόνια για μάρμαρο και άλλα μηχανήματα. Μάλιστα, ο Λουζιέρι παραδέχεται ότι χρειάστηκε να γίνει «λίγο βάρβαρος» κατά τη διάρκεια αφαίρεσης μιας μετόπης.

Πηγή: Καθημερινή

https://anaskafi.blogspot.com/2022/05/blog-post_36.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...