ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2022

Ο μύθος του Περσέα ζωντανεύει στη Σέριφο

Το παροπλισμένο κτήριο Περσεύς Σερίφου, έργο του αρχιτέκτονα Φίλιππου Βώκου του 1962-63, τυπικό δείγμα μοντέρνας αρχιτεκτονικής με τη χαρακτηριστική τυπολογία των Ξενία, που έχει μερικώς παραχωρηθεί από το Δήμο Σερίφου στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, ξαναζωντανεύει: εκδύεται το ένδυμα του Ξενώνα για να φορέσει αυτό του μουσείου.

Το έργο θα υλοποιηθεί σταδιακά, βάσει της έννοιας της «έκδυσης»/«ένδυσης», η οποία, πέραν της αλλαγής χρήσης, αναφέρεται και στην αρχιτεκτονική μετα-μόρφωση που προϋποθέτει η ανακαίνιση, προς ανάδειξη των συνθετικών αρχών και των στοιχείων του ιστορικού κτηρίου, υπό το πρίσμα της νέας του χρήσης.

Όσο το νέο ένδυμα προετοιμάζεται, το κτήριο στην ακροθαλασσιά της Σερίφου αναπολεί μνήμες της παλιάς του χρήσης που αντηχούν στα δωμάτια του, τα οποία τώρα γεμίζουν με έργα τέχνης, αρχαία και σύγχρονα. Χρήσεις και μνήμες συμπλέκονται. Η διττή περιοδική έκθεση στοχεύει στην ανάδειξη του εν τη γενέσει έργου μετατροπής σε μουσείο του ιστορικού Ξενία, από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, με την απόδοση του στο κοινό.

Ο «Περσεύς» ανακτά σταδιακά την παλιά του αίγλη, ως μουσείο πλέον, και συνομιλεί με τα αντικείμενα τέχνης που φιλοξενεί. Ο μύθος του Περσέα αποτελεί το νήμα της αφήγησης, την αφορμή για περιήγηση στο χώρο και τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του κτηρίου και των δύο διακριτών εκθέσεων που φιλοξενεί: της Αρχαιολογικής Συλλογής Σερίφου και της περιοδικής έκθεσης έργων σύγχρονων καλλιτεχνών με τον υπότιτλο «Περσέας- Από τη Σέριφο στα άστρα».

Η Αρχαιολογική Συλλογή Σερίφου παρουσιάζεται ξανά στο κοινό μετά από ένα έτος στο νέο της κέλυφος, εντός των δωματίων παραθερισμού του Ξενώνα. Απαρτίζεται κυρίως από τμήματα μαρμάρινων γλυπτών, αγαλμάτων και ανδριάντων καθώς και ανάγλυφων επιτύμβιων στηλών που χρονολογούνται από την ύστερη Κλασική, την Ελληνιστική και την Ρωμαϊκή περίοδο και αφηγούνται ιστορίες από το μακραίωνο παρελθόν της νήσου. Πρόκειται για διάσπαρτα ευρήματα από την Χώρα, που ταυτίζεται με την αρχαία πόλη της Σερίφου. Διακριτή ενότητα αποτελούν ευρήματα από το έργο της αποκατάστασης του Ασπρόπυργου στα Μαύρα Βολάδια (έργο ΕΣΠΑ 2007-2013), σήμερα επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο. Εκτίθενται αγγεία, κυρίως πίθοι  ύστερης κλασικής περιόδου και αμφορείς εργαστηρίων του Αιγαίου (Θάσος, Κρήτη) από αποθέτη της ύστερης αρχαιότητας (4ος-7ος αι.) δίπλα στον πύργο.

Η σύγχρονη έκθεση, με τον τίτλο «Περσέας: από τη Σέριφο στα άστρα», (επιμέλεια Γιώργος Γεωργακόπουλος), περιλαμβάνει τέσσερα επιτοίχια τυπώματα εικαστικών έργων από καλλιτέχνες της cheapart (Φιόνας Μουζακίτη, Νίκου Γιαβρόπουλου, Φωτεινής Καπίρη και Πηνελόπης Μασούρη), που εμπνέονται από το μύθο του Περσέα και ένα έργο ηχητικής εγκατάστασης (sound art) του Νίκου Σταυρόπουλου, με αναφορές σε μουσικές και ήχους της λειτουργίας του κτηρίου ως ξενοδοχείου.

https://www.art22.gr/%ce%bf-%ce%bc%cf%8d%ce%b8%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b5%cf%81%cf%83%ce%ad%ce%b1-%ce%b6%cf%89%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%bd%ce%b5%cf%8d%ce%b5%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%b7-%cf%83%ce%ad%cf%81%ce%b9/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...