ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022

Ακτιβιστές για το κλίμα «κολλάνε» τα χέρια τους στο αριστούργημα του Μποτιτσέλι στην Ιταλία


«
Με τον ίδιο τρόπο που υπερασπιζόμαστε την καλλιτεχνική μας κληρονομιά, θα πρέπει να είμαστε αφοσιωμένοι στη φροντίδα και την προστασία του πλανήτη»

Ένας από τους πιο διάσημους πίνακες της Gallerie degli Uffizi στη Φλωρεντία, ο πίνακας ”Primavera” του Sandro Botticelli (1480), παρέμεινε ευτυχώς άθικτος μετά την «αυτοκόλληση» δύο ακτιβιστών του κλίματος στο αριστούργημα, σύμφωνα με δηλώσεις των υπευθύνων της γκαλερί. Η διαμαρτυρία έγινε στις 22 Ιουλίου από έναν άνδρα και δύο γυναίκες από την ομάδα ακτιβιστών για το κλίμα ”Ultima Generazione” (Τελευταία Γενιά)- με τους τρεις τους να απομακρύνονται από τους φρουρούς ασφαλείας. Ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστές πληροφορίες για την πιθανή τους κατηγορία.

Εκπρόσωπος της γκαλερί αναφέρει ότι οι διαδηλωτές κόλλησαν στο γυαλί που κάλυπτε το έργο, το οποίο χρειάστηκαν 20 λεπτά για να καθαριστεί μετά το περιστατικό με την κόλλα. «Αν δεν υπήρχε το ειδικό γυαλί προστασίας -κάτι που η διεύθυνση του μουσείου έθεσε σε εφαρμογή με όλα τα μεγάλα αριστουργήματα πριν από μερικά χρόνια- τότε το έργο θα είχε υποστεί σοβαρές ζημιές». Οι διαμαρτυρόμενοι ξεδίπλωσαν επίσης ένα πανό που έγραφε: «Τελευταία γενιά: Δεν υπάρχει φυσικό αέριο, δεν υπάρχει άνθρακας».


Σε διαδικτυακή δήλωσή τους, οι εκπρόσωποι της Ultima Generazione αναφέρουν ότι δεν υπήρξε κανένας κίνδυνος για το διάσημο έργο του Μποτιτσέλι. «Συντηρητές μας συμβούλευσαν να χρησιμοποιήσουμε μια κόλλα κατάλληλη για γυαλί και κορνίζες», δήλωσαν. Η ομάδα αναφέρει εν τω μεταξύ ότι οι κυβερνήσεις παγκοσμίως πρέπει «να σταματήσουν αμέσως την επαναλειτουργία των εγκαταλελειμμένων εργοστασίων άνθρακα και να σταματήσουν κάθε νέο έργο εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου».

«Με τον ίδιο τρόπο που υπερασπιζόμαστε την καλλιτεχνική μας κληρονομιά, θα πρέπει να είμαστε αφοσιωμένοι στη φροντίδα και την προστασία του πλανήτη που μοιραζόμαστε με τον υπόλοιπο κόσμο», προσθέτουν. Η ανακοίνωση στον Τύπο φέρει τον τίτλο «Δράσεις σε μουσεία: ας ξεκινήσουμε με το Uffizi», υπονοώντας ότι ενδέχεται να επίκεινται και άλλες ακτιβιστικές εκστρατείες σε ιταλικά ιδρύματα.

Το έργο ”Primavera” παρουσιάζει εννέα μορφές από την κλασική μυθολογία συγκεντρωμένες σε ένα πορτοκαλεώνα, μεταξύ των οποίων η θεά του έρωτα και της ομορφιάς, η Αφροδίτη, και ένας Έρως με δεμένα μάτια, που εκτοξεύει το βέλος του. «Αν και το νόημα της σύνθεσης παραμένει μυστήριο, ο πίνακας είναι μια γιορτή της αγάπης, της ειρήνης και της ευημερίας», αναφέρει μια δήλωση στον ιστότοπο της Gallerie degli Uffizi.

Η διαμαρτυρία ακολουθεί μια σειρά παρόμοιων δράσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο σε μεγάλα μουσεία και γκαλερί. Νωρίτερα αυτό το μήνα, περιβαλλοντικοί ακτιβιστές της ομάδας Just Stop Oil κόλλησαν πάνω στον διάσημο πίνακα του Constable ”The Hay Wain” (1821) στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου- στόχος ήταν επίσης η Kelvingrove Art Gallery and Museum στη Γλασκώβη, η Manchester Art Gallery και η Royal Academy of Arts στο Λονδίνο.

https://elculture.gr/aktivistes-gia-to-klima-kollane-ta-cheria-tous-sto-aristourgima-tou-botitseli-stin-italia/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...