ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2022

Eveline Kolijn: Όλοι μας αναπνέουμε τον ωκεανό


Ήρα Παπαποστόλου

Ιστορικός και κριτικός τέχνης

Το Καναδικό Ινστιτούτο στην Ελλάδα παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο εικαστικό έργο της Ολλανδο-Καναδής καλλιτέχνιδας Eveline Kolijn που εστιάζεται στους Ωκεανούς και την Κλιματική Αλλαγή, σε επιμέλεια της Κατερίνας Πιζάνια.

Το έργο, που χρησιμοποιεί διάφορα οπτικοακουστικά μέσα, αποτελείται από μία ταινία της καλλιτέχνιδας που προβάλλεται σε ‘ενα χειροποίητο πέπλο δικής της δημιουργίας – με αφετηρία μοτίβα που μπορούμε να δούμε στο πλαγκτόν- το οποίο είναι ένα έργο τέχνης από μόνο του. 

Είδαμε την ταινία των 20 λεπτών και μπορούμε να πούμε ότι είναι ένας συνδυασμός ντοκιμαντέρ με ποίηση. Η Eveline Kolijn μεγάλωσε στην Καραϊβική με αποτέλεσμα να ζήσει από κοντά και την ομορφιά αλλά και την καταστροφή των κοραλλιογενών υφάλων. Η υπερθέρμανση του πλανήτη καθώς και η ρύπανση των θαλασσών την έχουν προβληματίσει βαθιά. Η ίδια λέει: «Η επιστήμη δεν έχει κατορθώσει να κάνει πολλά σε σχέση με την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων για την καταστροφή του περιβάλλοντος. Ελπίζω να το κάνει η τέχνη».

Eveline Koliijn - The Ocean Inside

Και, πραγματικά, με το δικό της πολύ ιδιαίτερο τρόπο καταφέρνει να ευαισθητοποιήσει το θεατή. Πως το πετυχαίνει αυτό; Μας κάνει να αγαπήσουμε τον ωκεανό. Κινηματογραφεί το νερό δείχνοντας το φως και τις σκιές, τα διαφόρων ειδών ψάρια στον πυθμένα του ωκεανού και αναφέρεται σ’ αυτόν τον τελευταίο σε δεκαέξι γλώσσες: «Είμαστε νερό», «Αναπνέουμε τον ωκεανό», «Κουβαλάμε τον ωκεανό μέσα μας», «Ο ωκεανός είναι μία ανάμνηση»… 

Eveline Koliijn - The Ocean Inside

Προβληματίζει τους θεατές σε όλον τον κόσμο μιλώντας στη γλώσσα τους.

«Στην Ελλάδα είναι προφανές ότι ο ωκεανός είναι σημαντικός. Η θάλασσα είναι παντού. Για άλλους λαούς όμως που ζουν για παράδειγμα μέσα στα δάση δεν είναι. Θέλω να προβληματίσω και όσους δεν βλέπουν την θάλασσα και νομίζουν ότι δεν τους αφορά»

«Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει όλα τα ημισφαίρια, όλους τους λαούς», γράφει η επιμελήτρια της έκθεσης Κατερίνα Πιζάνια. «Όπως αποδεικνύει το The Ocean Inside, οι καλλιτέχνες που είναι ευαίσθητοι στις διαδικασίες και τα μοτίβα της φύσης, χρησιμοποιούν με επιτυχία την τέχνη ως μέσο για να αποκαλύψουν την κλιματική υποβάθμιση και να εμπνεύσουν τους θεατές να αναλάβουν δράση. 

Eveline Koliijn - The Ocean Inside

Η ανεξέλεγκτη συσσώρευση κεφαλαίου δημιούργησε όχι μόνο κοινωνικές ανισότητες εντός και μεταξύ των εθνών, αλλά και άνιση κατανομή του οικολογικού βάρους. Πώς μπορούμε να διορθώσουμε τα πράγματα; Ποια θα μπορούσε να είναι μια καλή αρχή; Όπως αναφέρει η Kolijn, «το να αποδεχτούμε την ανθρωποκεντρική, βασισμένη στην Ευρωπαικη αποικιοποίηση των λαών και των πόρων ως τον κύριο φορέα των κρίσεων«, είναι μια καλή αρχή. Μπορούμε τότε να βρούμε μια νέα ισορροπία μεταξύ του τοπικού και του παγκόσμιου, του προσωπικού και του πολιτικού».

Για τη συνέχεια εδώ:

https://www.art22.gr/eveline-kolijn-%cf%8c%ce%bb%ce%bf%ce%b9-%ce%bc%ce%b1%cf%82-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%cf%80%ce%bd%ce%ad%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%89%ce%ba%ce%b5%ce%b1%ce%bd%cf%8c/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...