ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

Γιώργος Γεωργιάδης – Μυθολογία Ανάποδα

Έργα του των τελευταίων δέκα ετών παρουσιάζει ο Γιώργος Γεωργιάδης ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες της σύγχρονης ελληνικής τέχνης. Η έκθεση «Μυθολογία Ανάποδα» φιλοξενείται στη Sianti Gallery από τις 10 Μαρτίου ως τις 8 Απριλίου.

Είναι η πρώτη έκθεση του καλλιτέχνη μετά από 17 χρόνια.  Την επιμέλεια έχει ο ομότιμος καθηγητής του ΕΚΠΑ, ιστορικός τέχνης, Μάνος Στεφανίδης, που εντυπωσιασμένος από την πλαστική ενέργεια και κυρίως από το εκρηκτικό χιούμορ του καλλιτέχνη, υπογραμμίζει για την τελευταία ενότητα των έργων του Γεωργιάδη:



Τερψιχόρη

«…Ο Γεωργιάδης, σήμερα, επιλέγοντας πάλι εξπρεσιονιστικές παραμορφώσεις και εκρηκτικές στην σωματικότητα τους φιγούρες παρουσιάζει με αιρετικό τρόπο κλασικές περιπτώσεις του αρχαιοελληνικού μύθου. Προσαρμόζοντάς τις θα έλεγα με ευρηματικότητα στις ανάγκες της εποχής. Σαν σε ανεστραμμένο κάτοπτρο, σαν έναν Αντί – Μύθο. Έτσι, η μικρή Ευρώπη ερωτοτροπεί, εκείνη πρώτη και προκλητικά, με τον ταύρο Δία έχοντάς τον καταστήσει υποχείριο της όπως και η Ομφάλη τον αδύναμο, υποταγμένο Ηρακλή. Ή, η πληθωρική, μαύρη Αφροδίτη με το τζόκεϊ καπέλο, τα πασουμάκια και τον μιγάδα Έρωτα στο πλάι της. Έτσι, θέματα που τα έχουμε δει κατά κόρον στην τέχνη της Αναγέννησης ή του μπαρόκ και που στοιχειώνουν στη μνήμη του κοινού μας ευρωπαϊκού πολιτισμού, τώρα παρουσιάζονται σε τέλεια αναστροφή. Σε μιαν άκρως αιρετική – απομυθοποιητική προσέγγιση. Και μιαν ανάλογα ερεθιστική φόρμα. Γιατί ο Γεωργιάδης είναι ο γλύπτης των αντιθέσεων και των συγκρούσεων. Της διαλεκτικής αντιπαράθεσης του κλασικού με το αντικλασικό. Γιατί περί αυτού πρόκειται. Το έργο τέχνης να μην είναι απλά μία διακοσμητική διαδικασία αλλά η δυνατότητα ερμηνείας εκείνων των πραγμάτων που δύσκολα καλύπτει ο λόγος. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό σε μία εποχή που η τέχνη ρέπει ανάμεσα στην καθωσπρέπει σύμβαση και τον εύκολο εντυπωσιασμό».

 

Ηρακλής και Ομφάλη

Τα γλυπτά, λοιπόν, του Γεωργιάδη ζουν τη δική τους ζωή στο δικό τους χρόνο, που όμως αυτός χαρακτηρίζεται από συμβολικούς υπαινιγμούς. Ενδεχομένως και ωμούς. Άλλωστε, ο ίδιος ο καλλιτέχνης δουλεύει στα όρια του μύθου και της ιστορίας, όπως υποστηρίζει: «…το ένα εισχωρεί μέσα στο άλλο σαν το πλέξιμο των δαχτύλων. Φυσικά, οι μύθοι έχουν παραλλαγές και ερμηνείες. Έτσι, η πρωταρχική επιδίωξη στα έργα μου ήταν μόνο μία φανταστική προσέγγιση του μύθου χωρίς πάντα λογική εξιστόρηση. Έτσι, μου δόθηκε η ευκαιρία να οργανώσω μέσα στον χώρο μια διαφορετική νοηματικά αλλά αρμονική συνθετικά πραγματικότητα αποτελούμενη από σχήματα, όγκους, άξονες και χρώματα, στοιχεία που χαρακτηρίζουν εν συνδυασμώ με την αφήγηση, τα ερεθίσματα και τις αλληγορίες, αυτή την μορφή της τέχνης».

 

Για τη συνέχεια εδώ:

https://www.art22.gr/%ce%b3%ce%b9%cf%8e%cf%81%ce%b3%ce%bf%cf%82-%ce%b3%ce%b5%cf%89%cf%81%ce%b3%ce%b9%ce%ac%ce%b4%ce%b7%cf%82-%ce%bc%cf%85%ce%b8%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%af%ce%b1-%ce%b1%ce%bd%ce%ac%cf%80%ce%bf%ce%b4/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...