ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 22 Απριλίου 2023

Οι γιορτές της άνοιξης της πόλεως των Αθηναίων την αρχαιότητα

 Από τα Ανθεστήρια στα Πλυντήρια

Οι γιορτές της άνοιξης στην αρχαία εποχή των Αθηναίων  ήταν σημαντικό στοιχείο της καθημερινότητας για τους πολίτες.

Η Μαρία Λαγογιάννη, επίτιμη διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου περιγράφει  τις δημόσιες γιορτές της άνοιξης στην κλασική (και όχι μόνο) εποχή στην πόλη των Αθηναίων .

«Απλωμένες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, οι αττικές γιορτές γέμιζαν ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητας, πρόσφεραν ανάπαυση και ευχαρίστηση, δρούσαν θεραπευτικά και λυτρωτικά ενώ παράλληλα καλλιεργούσαν την ιστορική μνήμη και την κοινωνική συνοχή», επισημαίνει  η επίτιμη διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

«Ανεξάρτητα από τις ιδιωτικές λατρευτικές πρακτικές στον χώρο του οίκου, οι αττικές γιορτές είχαν γενικότερα δημόσιο χαρακτήρα και πολιτική χροιά. Οι Αθηναίοι συμμετείχαν ενεργά στις γιορτές της πόλης και σε σχέση με αυτές αντιλαμβάνονταν τον χρόνο, καθώς το αττικό εορτολόγιο μοιραζόταν στους δώδεκα μήνες του σεληνιακού έτους, που ξεκινούσε με την πρώτη νέα σελήνη μετά το θερινό ηλιοστάσιο (21-22 Ιουλίου) και με τον μήνα Εκατομβαιώνα (Ιούλιος-Αύγουστος). Τότε συνέπιπτε και το πολιτικό έτος, που άρχιζε με την ανάληψη των καθηκόντων του νέου επώνυμου άρχοντα, ο οποίος έδινε το όνομά του ως διακριτικό στο έτος της θητείας του» σημειώνει μεταξύ άλλων

 

Οι γιορτές στην πόλη των Αθηναίων κατά την αρχαιότητα

Γιορτάζοντας τον ερχομό της άνοιξης


Πρώτη εαρινή γιορτή στην αρχαία Αθήνα ήταν τα Ανθεστήρια, τα οποία και σηματοδοτούσαν τον ερχομό της άνοιξης.

Η γιορτή τιμούσε τον θεό Διόνυσο και διαρκούσε τρεις ημέρες, από την 11η ως τη 13η του μήνα Ανθεστηριώνα, χρόνος που συμπίπτει με τα τέλη Φεβρουαρίου-αρχές Μαρτίου). «Κατά την πρώτη μέρα των Ανθεστηρίων, τα λεγόμενα Πιθοίγια, οι Αθηναίοι άνοιγαν τους πίθους με τα νέα κρασιά και πρόσφεραν από αυτά σπονδές στο Λιμναίο ιερό του Διονύσου (πιθανώς κοντά στο Ολυμπιείο).

 

Ο ΝΑΟΣ  ΟΛΥΜΠΙΟΥ  ΔΙΟΣ   1853-4      Φωτ James  Robertson.

Στη συνέχεια ευθυμούσαν μαζί με τους δούλους σε χαρούμενα συμπόσια δοκιμάζοντας το νέο κρασί προς τιμή του θεού της οινοποσίας. Την ίδια μέρα στεφάνωναν τα παιδιά με άνθη, τους χάριζαν παιχνίδια και τους επέτρεπαν να δοκιμάσουν για πρώτη φορά το κρασί, πίνοντας από μικρούς πήλινους χόες. Μια σειρά από αυτές τις μικρογραφικές πήλινες κανάτες κρασιού διακοσμημένες με χαριτωμένες σκηνές από τον ανέμελο κόσμο των παιδιών παρουσιάζονται στη μόνιμη έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (αίθουσα 56)», διηγείται η Μαρία Λαγογιάννη, προτρέποντάς μας να επισκεφτούμε σε πρώτη ευκαιρία το Μουσείο ξανά.

Για τη συνέχεια εδώ:

https://ellinondiktyo.blogspot.com/2023/04/blog-post_50.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...