ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 19 Αυγούστου 2023

Τύμβος της Αμφίπολης: Περίληψη σε μία θεωρία


Δημήτριος Σ. Δενδρινός

Ομότιμος Καθηγητής της Αρχιτεκτονικής και του Αστικού Σχεδιασμού, στο  Πανεπιστήμιο του Κάνσας ΗΠΑ-In residence-Ormond Beach, Florida, ΗΠΑ

 18 Ιανουαρίου, 2016

ΜΕΡΟΣ 1.

Μια επισκόπηση στην θεωρία του συγγραφέα περί του τύμβου στον λόφο  Καστά στην Αμφίπολη  

Η λατρεία του ταύρου και ένα όμοιο παράδειγμα

Στον λόφο Καστά στην Αμφίπολη είναι το μνημείο πού ο αρχιτέκτονας της Αυτοκρατορίας του Αλέξανδρου Δεινοκράτης, σχεδίασε  για τον Ηφαιστίωνα, μετά από την θανάτου, του Ηφαιστίωνα, στα Εκβάτανα τον Νοέμβριο του 324 π.Χ., είχε δε  κατά προσέγγιση το σχήμα του τύμβου στο Newgrange, που βλέπουμε εδώ στο σχήμα 1. Ο Τύμβος Newgrange εις την παρούσα μορφή του δεν είναι σφαιρικός, στο έδαφος δε, το επίπεδο δεν είναι ένας  τέλειος κύκλος. Ο τύμβος Καστά όμως ήταν. (Ο συγγραφέας έκτοτε έχει δημοσιεύσει ένα νέο δοκίμιο στο οποίο έχει επεκτείνει την θέση αυτή [7] .Οι οικοδόμοι του μνημείου Newgrange, το τελευταίο πέμπτο της 4ης χιλιετίας π.Χ., δεν κατείχαν την μηχανική και μαθηματική επιτήδευση, όμως ο Δεινοκράτης και του προσωπικό του, στην  Ελλάδα κατά το τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ, κατείχαν.

Το Newgrange χτίστηκε με τοπογραφικό σχέδιο στο πλαίσιο της «λατρείας του Ταύρου», όπως ο σχεδιασμός του τύμβου καθιστά αρκετά σαφές από την  εικόνα άνωθεν του  εδάφους που εμφανίζεται στο σχήμα 1.

 

Σχήμα 1. Της τύμβου στο Newgrange (3200 π.Χ.), σε σύγχρονη ανακαινισμένη έκδοση.

Ο Δεινοκράτης έχτισε το μνημείο (θα αναφέρεται εδώ ως Φάση ΙΙ ) πάνω από το χώρο του ναού σε έναν  εκ των προτέρων υπάρχοντα  τάφο  (θα αναφέρεται εδώ ως Φάση Ι ). Ο  χώρος  που προτείνεται εδώ, ήταν ένας  ναός αφιερωμένος  στην τοπική του έκδοση, της λατρείας του Ταύρου και σε  μια τοπική προστάτιδα θεά, της "ΆΡΤΕΜΙΔΟΣ ΤΑΥΡΟΠΟΛΟΥ".

Εικόνα εξωφύλλου: Ο Αλέξανδρος Γ΄ Ήλιος ως Παντοκράτωρ με τα  διακριτικά, της Αρτέμιδος Ταυροπόλου ,την ημισέληνο και τον οκτάκτινο μακεδονικό αστέρα των Ελλήνων -.Αρχ. Μουσείο Βρυξελλών

Για τη συνέχεια εδώ:

https://ellinondiktyo.blogspot.com/2016/02/blog-post_50.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...