ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2023

«Οι καστανοκόκκινοι βράχοι»: Έκθεση φωτογραφίας του Clément Chapillon για την Αμοργό στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Ένα ξεχωριστό ταξίδι στην καρδιά της Αμοργού, μια πρόσκληση στην ανακάλυψη ενός τόπου ακατέργαστου και ταυτόχρονα ποιητικού

10 Οκτωβρίου 2023 - 2 Νοεμβρίου, 2023

Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, με την υποστήριξη του Institut français (Παρίσι), παρουσιάζει από τις 10 Οκτωβρίου έως τις 2 Νοεμβρίου την έκθεση φωτογραφίας του Clément Chapillon με τίτλο «Οι καστανοκόκκινοι βράχοι» (Les Rochers Fauves).

Η έκθεση αυτή είναι ένα ξεχωριστό ταξίδι στην καρδιά της Αμοργού, μια πρόσκληση στην ανακάλυψη ενός τόπου ακατέργαστου και ταυτόχρονα ποιητικού, όπου η ιστορία, η γεωγραφία και η φαντασία διαπλέκονται, συνθέτοντας ένα μαγευτικό οπτικό σύνολο.

«Στην αφετηρία της ιστορίας των καστανοκόκκινων βράχων βρίσκεται καταρχάς ο προβληματισμός γύρω από την έννοια της απομόνωσης σε ένα νησί», εξηγεί ο Clément Chapillon. Μέσα από αυτή τη σειρά φωτογραφιών, ο καλλιτέχνης διερευνά, στο νησιωτικό περιβάλλον του Αιγαίου, την έννοια της απομόνωσης, τόσο σε γεωγραφικό όσο και σε νοητικό επίπεδο.


Εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο ο χρόνος, οι ανθρώπινες σχέσεις, οι πεποιθήσεις και το φανταστικό διαμορφώνονται σε ένα πεπερασμένο περιβάλλον που περιστοιχίζεται από το άπειρο. Εδώ και είκοσι χρόνια, ο Clément Chapillon επισκέπτεται τακτικά την Αμοργό, ένα νησί που βρίσκεται στην καρδιά του αρχιπελάγους των Κυκλάδων.

«Στην Αμοργό, νιώθουμε απομακρυσμένοι, απομονωμένοι, γεγονός που δημιουργεί έναν άλλο ψυχικό χώρο στα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας», μας εκμυστηρεύεται ο Clément Chapillon. Μέσα από το φακό μίας Plaubel Makina 67 (τηλεμετρική μεσαίου φορμά κάμερα), δημιουργεί ένα οπτικό αφήγημα, μεταξύ ντοκιμαντέρ και ποιητικής μεταφοράς, που ερευνά τα αντιφατικά συναισθήματα που προκαλεί η απομόνωση μιας βραχώδους, άνυδρης και άγριας περιοχής.


Το έργο ”Les Rochers Fauves” (Οι καστανοκόκκινοι βράχοι) υλοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2018, με την υποστήριξη της Fondation des Treilles. Η παραγωγή της σειράς φωτογραφιών απαίτησε δύο χρόνια εργασίας και πέντε επισκέψεις στο νησί της Αμοργού. Ο τίτλος του έργου προέρχεται από ένα απόσπασμα του βιβλίου ”La Grèce d’aujourd’hui”, του Γάλλου αρχαιολόγου και συγγραφέα Gaston Deschamps, γραμμένο το 1892 και αφιερωμένο εν μέρει στην Αμοργό.

Ο Gaston Deschamps περιγράφει με λυρικό και παλαιομοδίτικο ύφος, τα τοπία, τη ζωή των κατοίκων, τα τοπικά έθιμα, αλλά και την προσωπική του εργασία του και τα συναισθήματα που βιώνει στο νησί. Το κείμενο ενέπνευσε τον Clément Chapillon, ο οποίος χρησιμοποίησε αποσπάσματα για να δημιουργήσει ένα είδος μικρών ποιημάτων που κάνουν αντήχηση με τις εικόνες, αναπαράγοντας με αυτό τον τρόπο την αίσθηση του νησιού.


Ο Clément Chapillon εξερευνά τις περιοχές, τους ανθρώπους και τους δεσμούς που τους ενώνουν μέσα από ένα προσωπικό στυλ δανεισμένο από τον «ποιητικό ρεαλισμό». Οι αφηγήσεις του, μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, εμπνέονται από σύγχρονες μαρτυρίες αλλά και από κείμενα και τεκμήρια του παρελθόντος που διαμορφώνουν τόσο το γεωγραφικό, όσο και το νοητικό περιβάλλον εντός τόπου.

Το πρώτο του ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, με τίτλο ”Promise me a Land”, ήταν μία αναζήτηση γύρω από την έννοια της «γης της επαγγελίας» στο Ισραήλ/Παλαιστίνη. Με το νέο του έργο ”Les Rochers Fauves” (Οι καστανοκόκκινοι βράχοι), ο Clément Chapillon εξερευνά το νησιωτικό στοιχείο αποτυπώνοντας τη δυαδικότητα, την απομόνωση και τη μνήμη ενός αιγαιοπελαγίτικου νησιού. Ο Clément Chapillon είναι επίσης συνιδρυτής του στούντιο παραγωγής ντοκιμαντέρ Unforeseen.

https://elculture.gr/oi-kastanokokkinoi-vrachoi-ekthesi-fotografias-tou-clement-chapillon-gia-tin-amorgo-sto-galliko-institouto-ellados/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...