ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024

Ένα μπλε δωμάτιο με κομψές τοιχογραφίες και εργαλεία εργασίας αποκαλύφθηκαν στην Πομπηία

Η συνεχιζόμενη ανασκαφή της Insula 10 στην περιοχή Regio IX της Πομπηίας αποκάλυψε ένα δωμάτιο με τοίχους τοιχογραφημένους σε ένα ασυνήθιστο και μεγαλειώδες γαλάζιο του ουρανού. Η απόχρωση αυτή συναντάται σπάνια στη μεγάλη ποικιλία τοιχογραφιών της Πομπηίας. Όπου έχει βρεθεί ήταν σε χώρους μεγάλης σημασίας.

Οι τοίχοι της αίθουσας είναι ζωγραφισμένοι στο Τέταρτο Πομπηιανό Στυλ, που χαρακτηρίζεται από λεπτή διακόσμηση, ωραίες αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες και μυθολογικούς χαρακτήρες. Στο γαλάζιο φόντο, γυναικείες μορφές ποζάρουν χαριτωμένα, με τα ρούχα τους να ανεμίζουν. Τέσσερις από τις γυναίκες αντιπροσωπεύουν τις εποχές του χρόνου. Δύο είναι αλληγορίες της γεωργίας και της κτηνοτροφίας, η πρώτη υποδηλώνεται από ένα άροτρο, η δεύτερη από το pedum, ένα κοντό ραβδί που χρησιμοποιείται από τους βοσκούς.


















Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι το δωμάτιο ήταν sacrarium, ένας χώρος αφιερωμένος σε τελετουργικές δραστηριότητες και αντικείμενα. Οι κόγχες σε κάθε τοίχο βαμμένες με ζωηρό κόκκινο κιννάβαρι πιθανότατα φιλοξενούσαν λατρευτικά αγάλματα. Πιθανότατα δεν χρησιμοποιούνταν ενεργά για τον θρησκευτικό του σκοπό όταν ο Βεζούβιος εξερράγη το 79 μ.Χ. Το σπίτι βρισκόταν σε φάση κατασκευής εκείνη την εποχή και το όμορφο μπλε δωμάτιο ήταν απλώς ένας ακόμη αποθηκευτικός χώρος. Δεκαπέντε αμφορείς μεταφοράς ήταν ακουμπισμένοι σε έναν τοίχο. Βρέθηκαν δύο χάλκινες κανάτες και λυχνάρια, καθώς και οικοδομικά υλικά για την ανακαίνιση. Ένας γιγάντιος σωρός από όστρακα στρειδιών βρισκόταν στο κατώφλι, μάλλον πρώτη ύλη που θα τεμαχιζόταν και θα προστίθετο στον σοβά και το κονίαμα.

Εν τω μεταξύ, στα διαμερίσματα των υπηρετών της βίλας της Civita Giuliana, μια άλλη εξαιρετική ανακάλυψη εργαλείων εργασίας και προμηθειών δείχνει πώς ζούσαν οι άλλοι μισοί της έπαυλης. Δεν υπάρχουν ένδοξες τοιχογραφίες σε αυτόν τον μικρό χώρο. Πρόκειται για γυμνή κατασκευή και τα οργανικά υλικά που περιείχε διατηρούνται μόνο μέσω της τεχνικής της χύτευσης του γύψου.

 


 


Ένα κρεβάτι, ένα αποσυναρμολογημένο πλαίσιο (ίσως από ένα δεύτερο κρεβάτι), καλάθια, ένα μακρύ τυλιγμένο σχοινί, κομμάτια ξύλου που ακουμπούσαν στον τοίχο και ένα πριόνι με λεπίδα, όλα άφησαν τις κοιλότητες τους στη σκληρή ηφαιστειακή τέφρα. Όταν τα αντικείμενα αποσυντέθηκαν, άφησαν ένα ισχυρό αποτύπωμα του εαυτού τους στην τέφρα που τα είχε εγκλωβίσει. Οι αρχαιολόγοι στην Πομπηία γεμίζουν τα κενά με γύψο και αναδημιουργούν τα αντικείμενα με απίστευτη λεπτομέρεια.

Πηγή: The History Blog, Pompei

http://anaskafi.blogspot.com/2024/06/blog-post_14.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...