ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024

Ρεκόρ πώλησης για τον Τιτσιάνο που είχε βρεθεί σε πλαστική σακούλα

Ο πίνακας του Τιτσιάνο, που είχε κλαπεί το 1995 για να βρεθεί επτά χρόνια αργότερα μέσα σε μία πλαστική σακούλα  έφθασε τελικά τα 17,6 εκατομμύρια λίρες στην δημοπρασία του  οίκου Christie’s στο Λονδίνο, κάνοντας ένα νέο ρεκόρ για τον σπουδαίο δημιουργό του 16ου αιώνα.

Η «Ανάπαυση κατά την φυγή στην Αίγυπτο», όπως είναι ο τίτλος του έργου αποτελεί ένα πρώιμο έργο του καλλιτέχνη, αφού το ζωγράφισε το 1510 όταν ήταν 20 χρονών, χαρακτηρίζεται έτσι, ως εξαιρετικά σπάνιο.  «Είναι ένα από τα τελευταία θρησκευτικά έργα από τα πρώτα χρόνια του καλλιτέχνη, που παρέμεινε σε ιδιώτες και έχει  περάσει από μερικές από τις μεγαλύτερες συλλογές στην Ευρώπη», όπως  δήλωσε ο οίκος πριν από την πώληση.

Ζωγραφισμένος σε ξύλο ο πίνακας έχει διαστάσεις 63,5 Χ 45,5 εκατοστά  και απεικονίζει τη Μαρία  που κρατά στην αγκαλιά της τον Ιησού ενώ ξαποσταίνουν κάτω από ένα δέντρο υπό το άγρυπνο βλέμμα του Ιωσήφ. «Είναι ένα πραγματικά εξαιρετικό παράδειγμα της πρωτοποριακής σύλληψης του καλλιτέχνη τόσο στη χρήση του χρώματος όσο και στην αναπαράσταση της ανθρώπινης μορφής στον φυσικό κόσμο», όπως είπε πριν την δημοπρασία ο Άντριου Φλέτσερ,  παγκόσμιος επικεφαλής του Τμήματος Old Masters του Christie’s. Επισημαίνοντας ακόμη, ότι  πρόκειται για το σημαντικότερο έργο του Τιτσιάνο που θα βγει στην αγορά για πάνω από μια γενιά.

Οι κλοπές

Η τελευταία φορά που ο πίνακας είχε δημοπρατηθεί ήταν πάλι από τους Christie’s το 1878, όταν αγοράστηκε από τον 4ο  Μαρκήσιο του Μπαθ. Μέσα στους αιώνες ωστόσο είχε αρκετούς ιδιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένου του Αυστριακού αυτοκράτορα Ιωσήφ Β΄, πριν τοποθετηθεί στο παλάτι Belvedere στη Βιέννη και πριν λεηλατηθεί από τα γαλλικά στρατεύματα, το 1809 για να στολίσει το το Μουσείο του Ναπολέοντα.

«Έχει αψεγάδιαστη προέλευση,  έχοντας περάσει από τα χέρια δούκων, αρχιδούκων και Ρωμαίων αυτοκρατόρων», όπως δήλωσε για τον πίνακα, ο Ορλάντο Ροκ, πρόεδρος του Christie’s UK. Λέγοντας ακόμη, πως «αυτός ο μαγικός λατρευτικός πίνακας, που είναι ένα από τα πιο ποιητικά προϊόντα της νιότης του Τιτσιάνο έχει επίσης τη σπάνια φήμη, ότι έχει κλαπεί όχι μία αλλά δύο φορές, πρώτα από τον Ναπολέοντα και μετά, στα τέλη της δεκαετίας του 1990».

Να σημειωθεί, ότι ο πίνακας είχε βρεθεί στο Λονδίνο, χωρίς την κορνίζα του, το 2002, ύστερα από την προσφορά αμοιβής 100.000 λιρών για πληροφορίες.

Τιτσιάνο «Ανάπαυση κατά την φυγή στην Αίγυπτο» (1510)


Η κληρονομιά

Ο πίνακας του Τιτσιάνο  κληρονομήθηκε τελικά από τον Σίουλιν Θιν  8ο  Μαρκήσιο του Bath, μαζί με το Longleat House του Wiltshire. Μιλώντας ο ίδιος πριν από την πώλησή του ανέφερε, πως αποφάσισαν με τους Longleat Trustees να τον πουλήσουν ως μέρος της μακροπρόθεσμης επενδυτικής τους στρατηγικής, δεδομένου ότι αυτή την εποχή η αγορά έργων μοναδικής σπανιότητας είναι πολύ ισχυρή».

Να σημειωθεί, ότι το προηγούμενο ρεκόρ δημοπρασίας του Τιτσιάνο  ήταν 16,9 εκατομμύρια δολάρια για το «A Sacra Conversazione» (περίπου 1560), το οποίο πουλήθηκε το 2011 από τους Sotheby’s New York.

Οι απογευματινές εκπτώσεις της Christie’s Classic Week στο Λονδίνο την περασμένη Τρίτη ανήλθαν συνολικά σε σχεδόν 65 εκατομμύρια δολάρια.

Πηγή: Μ. Θερμού, MonoNews

http://anaskafi.blogspot.com/2024/07/blog-post_99.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...