ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2024

Πως οι Τούρκοι μετατρέπουν τις ελληνικές αρχαιότητες σε ρωμαϊκές


Όλγα Μαύρου

Οι Τούρκοι προβάλλουν πάντα τις “ρωμαϊκές” αρχαιότητες στα εδάφη τους με πάθος, όμως ο ιστορικός χρόνος για αυτούς είναι κάτι παράδοξο. Ο τουρισμός τους ζει από ό,τι έπλασαν Έλληνες στη Μικρά Ασία, εντούτοις οι αρχαιολόγοι τους μεταπηδούν από το 3.000 π.Χ. στον φερόμενο από αυτούς ως “ρωμαϊκό” πολιτισμό με ένα άλμα που δεν σχολιάζει σχεδόν κανείς στην Ελλάδα.

Θυμάμαι με θλίψη ότι βρέθηκαν αρχαίες ελληνικές επιγραφές στην Ιωνία προ ετών και τηλεφώνησα στο υπουργείο Πολιτισμού επειδή κάτω από το αρχαίο κείμενο οι Τούρκοι έγραφαν στη λεζάντα ότι ήταν λατινικά. Έψαχνα κάποιον επιγραφολόγο στην Αθήνα γιατί δεν μπορούσα να διαβάσω όλο το κείμενο της επιγραφής. Μου απάντησαν «δεν μπορούμε να ασχολούμαστε με ό,τι βρίσκουν εκεί».

Ό,τι ελληνικό ανασκάπτεται στην Τουρκία, βαφτίζεται “αρχαίο”, έργο του… κανενός ή “αρχαίου γλύπτη” γενικώς. Το έκαναν και με προτομή του Απόλλωνα που τον αναφέρουν γενικώς ως “πιθανόν αρχαίο θεό” τον περασμένο Αύγουστο. Το έκαναν και με το θέατρο της Πέργης, με αφορμή το οποίο γράφουμε το παρόν κείμενο. Η λέξη “ελληνικό” σπάνια έως ποτέ δεν αναφέρεται σε στις ανακοινώσεις των αρχαιολόγων τους που είναι μεν σοβαροί επιστήμονες, όμως πρωτίστως είναι Τούρκοι. Το άρθρο αυτό δεν γράφεται για εκείνους, αλλά για εμάς. Έχουμε μεγάλο μερτικό σε αυτό το παραμύθι που αφανίζει το ελληνικό στοιχείο από τους ελληνορωμαϊκούς χρόνους και από το ελληνικότατο Βυζάντιο.

Οι Τούρκοι έμμεσα στηρίζονται στους εθνοφοβικούς Έλληνες και σε μια ελληνική (;) Βικιπαίδεια που αναφέρεται σωρηδόν σε “Ρωμαίους” αυτοκράτορες του Βυζαντίου. Οι Ρωμιοί κατά τη γνώμη τους δεν ήταν Έλληνες και τα ελληνιστικά χρόνια, όπως και τα βυζαντινά αιωρούνται σε ένα λυκόφως εθνικότητας. Οι Τούρκοι εν προκειμένω προέβαλαν το στάδιο της Πέργης στην Αττάλεια και κομπάζουν για την πλήρη ανασκαφή ενός “περίφημου ρωμαϊκού σταδίου”.

Το στάδιο αυτό όντως είχε οικοδομηθεί γύρω στο 100 μΧ με τα λεφτά μιας ζάπλουτης τύποις Ρωμαίας. Ήταν η Μάγνα Πλανκία που όμως είχε μητέρα Αρμένισα, παππού Αριστόβουλο και αδελφό ονόματι Αλέξανδρο. Ρωμαίος ήταν ο πατέρας της που είχε παντρευτεί την Αρμένισα. Όταν χτιζόταν το στάδιο, στα νομίσματα που κυκλοφορούσαν αναγράφονταν ελληνικά στοιχεία, όπως εξάλλου ελληνικά ήταν τα νομίσματα και όταν ήταν έπαρχος της Παμφυλίας ο πατέρας τής χορηγού. Οπότε ναι μεν χρηματοδοτήθηκε το στάδιο από μια κεφαλαιούχο που είχε Ρωμαίο πατέρα, αλλά αυτό το χρήμα, πληρώθηκε με ελληνικά λεφτά. Επίσης, το 80% των επιγραφών που έχουν βρεθεί στην Πέργη από ποικίλες εποχές είναι στα ελληνικά.


Για τη συνέχεια εδώ:

https://slpress.gr/politismos/pos-oi-tourkoi-metatrepoun-tis-ellinikes-arxaiotites-se-romaikes/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...