Όλγα Μαύρου
Οι Τούρκοι προβάλλουν πάντα τις “ρωμαϊκές” αρχαιότητες στα εδάφη τους με πάθος, όμως ο ιστορικός χρόνος για αυτούς είναι κάτι παράδοξο. Ο τουρισμός τους ζει από ό,τι έπλασαν Έλληνες στη Μικρά Ασία, εντούτοις οι αρχαιολόγοι τους μεταπηδούν από το 3.000 π.Χ. στον φερόμενο από αυτούς ως “ρωμαϊκό” πολιτισμό με ένα άλμα που δεν σχολιάζει σχεδόν κανείς στην Ελλάδα.
Θυμάμαι με θλίψη ότι
βρέθηκαν αρχαίες ελληνικές επιγραφές στην Ιωνία προ ετών και τηλεφώνησα στο
υπουργείο Πολιτισμού επειδή κάτω από το αρχαίο κείμενο οι Τούρκοι έγραφαν στη
λεζάντα ότι ήταν λατινικά. Έψαχνα κάποιον επιγραφολόγο στην Αθήνα γιατί δεν
μπορούσα να διαβάσω όλο το κείμενο της επιγραφής. Μου απάντησαν «δεν μπορούμε
να ασχολούμαστε με ό,τι βρίσκουν εκεί».
Ό,τι ελληνικό
ανασκάπτεται στην Τουρκία, βαφτίζεται “αρχαίο”, έργο του… κανενός ή “αρχαίου
γλύπτη” γενικώς. Το έκαναν και με προτομή του Απόλλωνα που τον αναφέρουν
γενικώς ως “πιθανόν αρχαίο θεό” τον περασμένο Αύγουστο. Το έκαναν και με το
θέατρο της Πέργης, με αφορμή το οποίο γράφουμε το παρόν κείμενο. Η λέξη
“ελληνικό” σπάνια έως ποτέ δεν αναφέρεται σε στις ανακοινώσεις των αρχαιολόγων
τους που είναι μεν σοβαροί επιστήμονες, όμως πρωτίστως είναι Τούρκοι. Το άρθρο
αυτό δεν γράφεται για εκείνους, αλλά για εμάς. Έχουμε μεγάλο μερτικό σε αυτό το
παραμύθι που αφανίζει το ελληνικό στοιχείο από τους ελληνορωμαϊκούς χρόνους και
από το ελληνικότατο Βυζάντιο.
Οι Τούρκοι έμμεσα
στηρίζονται στους εθνοφοβικούς Έλληνες και σε μια ελληνική (;) Βικιπαίδεια που
αναφέρεται σωρηδόν σε “Ρωμαίους” αυτοκράτορες του Βυζαντίου. Οι Ρωμιοί κατά τη
γνώμη τους δεν ήταν Έλληνες και τα ελληνιστικά χρόνια, όπως και τα βυζαντινά
αιωρούνται σε ένα λυκόφως εθνικότητας. Οι Τούρκοι εν προκειμένω προέβαλαν το
στάδιο της Πέργης στην Αττάλεια και κομπάζουν για την πλήρη ανασκαφή ενός
“περίφημου ρωμαϊκού σταδίου”.
Το στάδιο αυτό όντως
είχε οικοδομηθεί γύρω στο 100 μΧ με τα λεφτά μιας ζάπλουτης τύποις Ρωμαίας.
Ήταν η Μάγνα Πλανκία που όμως είχε μητέρα Αρμένισα, παππού Αριστόβουλο και
αδελφό ονόματι Αλέξανδρο. Ρωμαίος ήταν ο πατέρας της που είχε παντρευτεί την
Αρμένισα. Όταν χτιζόταν το στάδιο, στα νομίσματα που κυκλοφορούσαν αναγράφονταν
ελληνικά στοιχεία, όπως εξάλλου ελληνικά ήταν τα νομίσματα και όταν ήταν
έπαρχος της Παμφυλίας ο πατέρας τής χορηγού. Οπότε ναι μεν χρηματοδοτήθηκε το
στάδιο από μια κεφαλαιούχο που είχε Ρωμαίο πατέρα, αλλά αυτό το χρήμα,
πληρώθηκε με ελληνικά λεφτά. Επίσης, το 80% των επιγραφών που έχουν βρεθεί στην
Πέργη από ποικίλες εποχές είναι στα ελληνικά.
Για
τη συνέχεια εδώ:
https://slpress.gr/politismos/pos-oi-tourkoi-metatrepoun-tis-ellinikes-arxaiotites-se-romaikes/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου