Όπως γνωρίζουμε η Καινή Διαθήκη δεν αναφέρει μαρτυρία για την Ανάσταση του Ιησού. Δεν υπάρχει αναφορά αυτόπτη μάρτυρα. Οι αφηγήσεις της Αγίας Γραφής ξεκινούν με την παρουσία των γυναικών που έφθασαν στον τάφο για να περιποιηθούν το σώμα του Ιησού.
Οι απόστολοι Λουκάς,
Μάρκος και Ματθαίος μαρτυρούν ότι «Αι Μυροφόροι γυναίκες, όρθρου βαθέος, ἐπιστάσαι
προς το μνήμα τού Ζωοδότου, εύρουν Άγγελον, ἐπ τον λίθον καθήμενον, και αυτός
προσφθεγξάμενος, αὐταῖς οὕτως ἔλεγε· Τί ζητεῖτε τον ζώντα μετά τῶν νεκρῶν, τί
θρηνείτε τον άφθαρτον ως ἐν φθορά; απελθούσαι κηρύξατε, τοις αυτού Μαθηταίς».
Αυτές οι αφηγήσεις δεν
ήταν απλές ιστορίες. Ήταν μηνύματα που ανέδειξαν και επέβαλαν τη μεγαλύτερη
μονοθεϊστική θρησκεία. Μηνύματα σπίθες
φαντασίας. Της φαντασίας του καλλιτέχνη. Της αιθέριας δύναμης που ωθεί τον
καλλιτέχνη να ερευνήσει, να εμβαθύνει, να συναντηθεί με την ιστορία και να μας
κάνει κοινωνούς μυστηρίων.
Στην πορεία της ιστορίας
αντηχούν τα ονόματα του Λεονάρντο ντα Βίντσι, του Μιχαήλ Άγγελου, του Ραφαήλ,
του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου και τόσων άλλων που η δημιουργική φαντασία και το
ταλέντο τους ξεπέρασε την εποχή τους.
Ας ακολουθήσουμε την
περιήγηση στις ζωγραφικές εικόνες της ανάστασης. Μια από τις πλέον δημοφιλείς
θεματογραφίες καθώς η Ανάσταση είναι ελπίδα, είναι νίκη του φωτός στο σκοτάδι.
Ο Χριστός εξέρχεται από τον τάφο. 1190-1200. Η εικονογραφία αυτής της μορφής συνεχίστηκε σε όλη τη διάρκεια του Μεσαίωνα. Άρχισε να εξαφανίζεται κατά το 16ο αιώνα.
Για
τη συνέχεια εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου