Ζωγράφος της Κρητικής Σχολής, απ’ όπου και η βαθειά ρίζα των
Καλλέργηδων πρέπει να ήταν ανήσυχος χαρακτήρας αν και δογματικά υπήρξε υπάκουος
στους κανόνες της ορθόδοξης Εκκλησίας. Αν κρίνει κανείς από την κρυπτογραφημένη
φράση, την οποία αποτύπωνε σε έργα του “Πολλαί
αι πίκραι του επιστήμονος”, θα πρέπει στην ζωγραφική του πορεία να είχε
πλείστες εσωτερικές αγωνίες και αμφιβολίες.
Ο
Χριστόδουλος Καλέργης υπήρξε ένας “περιπλανώμενος ζωγράφος” με τοιχογραφίες και
κινητές εικόνες μεγάλων ποιοτικών διακυμάνσεων, αλλά και υψηλής τέχνης και
αισθητικής. Σε όλα του τα έργα, ιδιαίτερα στις τοιχογραφίες, υπέγραφε
καταγράφοντας τον τόπο που είχε γεννηθεί: “καμού
του ελαχίστου ζωγράφου Χριστόδουλου Καλέργη εκ νήσου Μικόνου”.
Το
διαχρονικό έργο του Χριστόδουλου Καλέργη καλύπτει ζωγραφικά την περίοδο 1698
έως 1740 και εκτείνεται κατά τη διάρκεια της Δεύτερης Ενετοκρατίας (1686–1715)
στην Πελοπόννησο, ενώ μετά το 1710 στη Μύκονο, Σίφνο, Σέριφο, Σαντορίνη και
Αμοργό. Οι καταγραμμένες μέχρι σήμερα παραστάσεις και εικόνες του ξεπερνούν τις
360!
Η Κυρία
Κατωπυλιανή
|
Ο μεγάλος
«Εσταυρωμένος» πάνω από την Ωραία Πύλη στην Αγία Αικατερίνα Οίας
|
Απόσπασμα
απο το βιβλίο του Γιώργου Ανωμερίτη, Ένας περιπλανώμενος ζωγράφος «εκ νήσου
Μικόνου»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου