ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018

Γκρι: Ένα αντιπροσωπευτικό αποτύπωμα του σήμερα


Η κλίμακα του γκρι κυρίαρχο χρωματικό στοιχείο στην πολλή ενδιαφέρουσα ομαδική έκθεση «Grayscale» που παρουσιάζει ο «Εικαστικός Κύκλος – ΔΛ» στην Ακαδημίας.

Οι επτά καλλιτέχνες που εκθέτουν είναι οι: Λεωνίδας Γιαννακόπουλος, Γιώργος Π. Καβούνης, Εύα Μαραθάκη, Βασίλης Πέρρος, Βασίλης Πούλιος, Γιάννης Σαββίδης, Βασίλης Σελιμάς. Η έκθεση διαρκεί από τις 29 Μαΐου ως τις 30 Ιουνίου.


«Άτιτλο» έργο του Βασίλη Πέρρου. Μολύβι σε χαρτί, 21 x 29 cm, 2017

Οι εφαρμογές της τεχνολογίας έχουν βοηθήσει όσο κανένας άλλος τομέας της επιστημονικής γνώσης στην ευρεία διάδοση της εικόνας. Στον αντίποδα, ο ρόλος της ζωγραφικής θα μπορούσε να πει κανείς ότι χάνεται μέσα σε αυτή την κατακλυσμιαία ανάπτυξη της σύγχρονης εικονογραφίας. Με χαμηλού κόστους υλικά, αλλά και μηχανές όπως ψηφιακούς και τρισδιάστατους εκτυπωτές, ο καλλιτέχνης μπορεί πλέον να παράγει με φθηνές πρώτες ύλες έργα τέχνης, κάτι που στο παρελθόν φάνταζε αδύνατο.

Παράλληλα όμως πολλοί καλλιτέχνες, διατηρώντας την ιδιότητα του τεχνίτη και έχοντας επηρεαστεί από τις δυνατότητες των νέων μέσων στο εικαστικό τους έργο, προσπαθούν να επαναφέρουν τη ζωγραφική σε μια πρωτόλεια μορφή, αποδομώντας την εικόνα. Στην προσπάθεια αυτή επιλέγουν το βασικό δομικό στοιχείο της, το σχέδιο. Η διαδικασία αυτή, ενίοτε εξελικτική, αναμορφώνει τη φύση του σχεδίου.


Βασίλης Σελιμάς, Anna behind the mask, μολύβι σε χαρτί, 14,8 x 21 cm, 2018

Το μέσο επηρεάζεται, αλλάζει μορφή και τελικά επανέρχεται στο σήμερα, έχοντας εμπλουτιστεί με πολλά στοιχεία τα οποία οφείλει στα νέα μέσα. Έτσι συστήνεται ξανά ως νέα γραφή σε έναν κόσμο που αναζητεί διαρκώς καινούργιο λεξιλόγιο.

Στην έκθεση με τίτλο «Grayscale» επτά σύγχρονοι καλλιτέχνες παρουσιάζουν έργα τους μέσα από την λιτή φόρμα του σχεδίου. Ο τίτλος, δανεισμένος από τον όρο –grayscale- που χρησιμοποιείται στη φωτογραφία, τη χρωματολογία και ευρύτερα στα ψηφιακά μέσα, λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στη φύση του ίδιου του σχεδίου, που δεν είναι άλλη από την κλίμακα του γκρι, αλλά και στις τεχνολογικές (βοηθητικές) πρακτικές που χρησιμοποιούν οι καλλιτέχνες, κυρίως μέσω των υπολογιστών.


Ο Αντίχριστος – Μες στην αριστερή και δεξιά συνάφεια του κόσμου»

Οι προσωπικές μυθολογίες, οι ονειρικές αφηγήσεις, οι βιωματικές εμπειρίες, καθώς και η σχολαστική αντιμετώπιση της εικόνας κατά την παραγωγική διαδικασία, συγκροτούν τον κοινό θεματικό άξονα της έκθεσης. Το γκρι είναι ο ενδιάμεσος τόνος μεταξύ του μαύρου και του λευκού. Την ίδια στιγμή το γκρι ως ενδιάμεση κατάσταση, ίσως ποτέ άλλοτε να μην υπήρξε πιο επίκαιρο στο σύγχρονο κόσμο, ένα αντιπροσωπευτικό αποτύπωμα του σήμερα και των συνθηκών που ορίζουν τις ανθρώπινες σχέσεις.


Γιάννης Σαββίδης, «Πλημμυρισμένος Πειραιάς», μελάνι σε χαρτί, 29,7 x 42 cm

Αρχική Εικόνα: Λεωνίδας Γιαννακόπουλος
Event Information
Εικαστικός Κύκλος ΔΛ, Ακαδημίας 6, Αθήνα
Εγκαίνια Έκθεσης: Τρίτη 29 Μαΐου, 20.00
Διάρκεια Έκθεσης: 29 Μαΐου – 30 Ιουνίου 2018
Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα 11.00 – 16.00, Τρίτη – Πέμπτη – Παρασκευή 11.00 – 21.00, Τετάρτη 11.00 – 16.00, Σάββατο 11.00 – 17.00


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...