ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019

Το μνημείο της θυσίας του Διστόμου από την Αγγέλικα Κοροβέση.



Αναφορά με αφορμή τη δικαίωση από τα ιταλικά δικαστήρια των κατοίκων του Διστόμου.  Στις 4 Σεπτεμβρίου τα ιταλικά δικαστήρια δικαίωσαν αμετάκλητα προσπάθειες και αγώνες τριών δεκαετιών για τη δικαίωση των κατοίκων του Διστόμου. Στις οικογένειες των 130 αθώων που εκτελέστηκαν από τους ναζί θα πρέπει να τις καταβληθεί το ποσό των 25 εκατομμυρίων ευρώ.


Όπως όλοι θυμούνται τον αγώνα είχε ξεκινήσει ο αείμνηστος δικηγόρος Γιάννης Σταμούλης ο οποίος και είχε αποσπάσει πρωτόδικη δικαίωση στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Λιβαδειάς. Τότε είχε γίνει συντηρητική κατάσχεση 25 εκ. ευρώ από τους ιταλικούς σιδηροδρόμους στους οποίους συμμετέχουν Γερμανοί. Ακολούθησαν πολύχρονοι και σκληροί αγώνες μέχρι που στις 4 Σεπτεμβρίου εκδόθηκε η ιστορική απόφαση που εκτός των άλλων αμφισβητεί τον ισχυρισμό του γερμανικού κράτους ότι μόνο γερμανικά δικαστήρια μπορούν να δικάσουν παρόμοιες υποθέσεις.

Η Αγγέλικα Κοροβέση στο επιβλητικό μνημείο που δημιούργησε στον Κορακόλιθο.


Η εκτέλεση των κατοίκων του Διστόμου αποτελεί ένα μόνο κρίκο από την αλυσίδα των στυγερών εγκλημάτων που διέπραξαν οι Γερμανοί στην πατρίδα μας.

Το φρικαλέο αυτό έγκλημα των Γερμανών, αλλά και την ελπίδα που γεννήθηκε μέσα από τη θυσία του Διστόμου απέδωσε με αριστουργηματικό τρόπο η γλύπτρια Αγγέλικα Κοροβέση. Το γλυπτικό της σύμπλεγμα που δεσπόζει στον Κορακόλιθο, αποτελεί μια σημαντική πτυχή της κοινής ταυτότητας της τραυματισμένης τοπικής κοινωνίας και της εθνικής ιστορικής μνήμης. Το μνημείο παράλληλα αντικατοπτρίζει  ως θεμέλιο πάνω στο οποίο κτίστηκε και ανδρώθηκε η εθνική αντίσταση. Η αθόρυβη αλλά τόσο δημιουργική και ευαίσθητη Αγγέλικα Κοροβέση προσπάθησε να διεισδύσει και να αφομοιώσει στο έργο της το διαρκή πόνο από την επαίσχυντη πράξη των ναζί. Σεβάστηκε και εμπνεύστηκε από τη συλλογική μνήμη της περιοχής που πενήντα χρόνια μετά βιώνει τον πόνο με την ίδια ένταση.

Η φωτογραφία είναι από την περίοδο της δημιουργίας του μνημείου.
Μπορούμε να παρατηρήσουμε πως η μορφή της σύνθεσης ακολουθεί τη φορά και το σχήμα από το Μαύρο Λιθάρι (Καρακόλιθος). Είναι ένας από τους λόφους που βρίσκονται απέναντι από το μνημείο.

Η Αγγέλικα Κοροβέση λέει για το μνημείο που δημιούργησε: «Μέλημα μου ήταν να σεβαστώ τις αισθητικές αξίες μου, να συνομιλεί το έργο μου με την αρχιτεκτονική του χώρου αλλά και  να ενσωματώσω το κοινό αίσθημα για το ιστορικό γεγονός, που ήταν η αιτία της δημιουργίας του έργου σε αυτό.

Απαγκιστρωμένη από μία περιορισμένη αλήθεια για την εικόνα, ενδιαφέρθηκα τα έργα μου να εκφράζουν την εποχή τους να είναι στοχαστικά με πολλές προεκτάσεις και ερμηνείες, να είναι εναρμονισμένα με το περιβάλλον στις φυσικές και νοηματικές διαστάσεις τους. Επιδίωξα να υπηρετήσω τη συλλογική συνείδηση με τα Μνημεία σε δημόσιους χώρους».

Το μνημείο για την «Εκτέλεση 130 Ελλήνων από τους Γερμανούς το 1944 και Εθνική αντίσταση» στον Καρακόλιθο Λιβαδειάς δημιουργήθηκε ύστερα από Πανελλήνιο διαγωνισμό, από τη Νομαρχεία Λιβαδειάς το 1996

Η εκτέλεση και η Εθνική Αντίσταση που γεννιέται από το αίμα το θυσίας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...