ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 8 Ιουνίου 2023

Η έκθεση Βερμέερ «σπάει ταμεία» και χαρακτηρίζεται ως η πιο επιτυχημένη στην ιστορία του Rijksmuseum

Έφθασε τους 650.000 επισκέπτες από 113 χώρες κατά τη διάρκεια των 16 εβδομάδων λειτουργίας της

Κείμενο: ελc team

Ο Γιοχάνες Βερμέερ είναι διάσημος σε όλο τον κόσμο για τους πίνακές του με τις ήρεμες, γαλήνιες σκηνές σε οικιακά περιβάλλοντα, για την απαράμιλλη ποιότητα του φωτεινού, ζωντανού φωτός του και για την εντυπωσιακή χρήση του ψευδαισθήματος. Σκηνές που βρέθηκαν στο κέντρο του ενδιαφέροντος περισσότερων από 650.000 επισκεπτών που στάθηκαν τυχεροί, με ένα εισιτήριο στο χέρι.

Το Μουσείο Rijksmuseum στο Άμστερνταμ χαρακτηρίζει την έκθεση Γιοχάνες Βερμέερ «την πιο επιτυχημένη στην ιστορία του», με 650.000 επισκέπτες από 113 χώρες κατά τη διάρκεια των 16 εβδομάδων λειτουργίας της.

 

Vermeer exhibition. Photo Rijksmuseum/ Henk Wildschut

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει γίνει ποτέ αφιερωμένη αποκλειστικά στον αρχιζωγράφο του Ντελφτ, με συνολικά 28 πίνακες από χώρες όλου του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτή θα είναι η πρώτη φορά που εκτίθενται στις Κάτω Χώρες.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τρία έργα από τη συλλογή Frick της Νέας Υόρκης, καθώς και το πρόσφατα ανακαινισμένο Κορίτσι που διαβάζει ένα γράμμα σε ανοιχτό παράθυρο από την Gemäldegalerie Alte Meister της Δρέσδης και το Ποτήρι με κρασί από την Gemäldegalerie του Βερολίνου.

Άλλα σημαντικά έργα περιλαμβάνουν το παγκοσμίου φήμης Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι από το Mauritshuis της Χάγης, τη Δακτυλογράφο από το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι και τη Γυναίκα που κρατάει μια ζυγαριά από την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον.

Επτά από τα 28 έργα δεν είχαν εκτεθεί ποτέ στην Ολλανδία, ανάμεσά τους τρεις πίνακες από τη Συλλογή Frick της Νέας Υόρκης καθώς και από την Εθνική Πινακοθήκη, η οποία φιλοξένησε τη δική της έκθεση Βερμέερ το 1999.

 

Vermeer exhibition. Photo Rijksmuseum/ Henk Wildschut




 Vermeer exhibition. Photo Rijksmuseum/ Henk Wildschut

Η έκθεση ξεκίνησε τον Ιανουάριο και μέχρι τον Μάρτιο όλα τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί. Τότε το μουσείο μπόρεσε να διαθέσει άλλη μια σειρά εισιτηρίων για να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Όταν αυτή η παρτίδα των περίπου 200.000 εισιτηρίων έγινε διαθέσιμη στο διαδίκτυο, είχε ως συνέπεια την κατάρρευση της ιστοσελίδας του Rijksmuseum.

Το Rijksmuseum προσέφερε επιπλέον 2.300 εισιτήρια για το τελευταίο σαββατοκύριακο, τα οποία διατέθηκαν με κλήρωση στην ιστοσελίδα του μουσείου και διαφημίστηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το Rijksmuseum επέκτεινε τις ώρες επίσκεψης για την έκθεση, αλλά δήλωσε ότι σκόπιμα περιόρισε τον αριθμό των επισκεπτών για να εξασφαλίσει «την καλύτερη δυνατή εμπειρία», παρά τις προβλέψεις πολλών για τις επισκέψεις δυνητικά να φθάνουν το 1εκατομμύριο.

«Ο Βερμέερ είναι ο καλλιτέχνης της γαλήνης και της οικειότητας», ανέφερε ο γενικός διευθυντής του Rijiksmuseum Taco Dibbits σε συνέντευξη Τύπου. «Θέλαμε οι επισκέπτες να τον απολαύσουν στο έπακρο. Αυτό ήταν εφικτό μόνο με τον περιορισμό του αριθμού των επισκεπτών».

Το τεράστιο ενδιαφέρον του κοινού είχε ως αποτέλεσμα να εξαντληθούν τα εισιτήρια μέσα σε λίγες ημέρες από τα εγκαίνιά του τον Φεβρουάριο. Αρκετές ημέρες μετά την έναρξη προβολής της έκθεσης, το μουσείο έκλεισε τις γενικές πωλήσεις στον ιστότοπό του.

Ανάμεσα στους επισκέπτες που έσπευσαν να θαυμάσουν την έκθεση βρέθηκαν και πολλά διάσημα πρόσωπα από πολλούς χώρους είτε της πολιτικής είτε της τέχνης, όπως ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, ο σκηνοθέτης Στίβεν Σπίλμπεργκ, οι ηθοποιοί Τζίλιαν Άντερσον και Τζέιμι Λι Κέρτις και ο συγγραφέας του Pachinko, Min Jin Lee.

Σύμφωνα με το γραφείο Τύπου του μουσείου, έχουν επίσης πωληθεί περισσότερα από 100.000 αντίτυπα του καταλόγου του Vermeer, νούμερο που ξεπερνάει οποιοδήποτε άλλο κατάλογο έκθεσης στην ιστορία του Rijksmuseum. Ο κατάλογος σχεδιάστηκε από την Ολλανδή γραφίστρια Ίρμα Μπλουμ, η οποία έχει πολλά έργα στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.

https://elculture.gr/i-ekthesi-vermeer-spaei-tameia-kai-charaktirizetai-os-i-pio-epitychimeni-stin-istoria-tou-rijksmuseum/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...