Έφθασε τους 650.000 επισκέπτες από 113 χώρες κατά τη διάρκεια των 16 εβδομάδων λειτουργίας της
Κείμενο: ελc team
Ο Γιοχάνες Βερμέερ είναι
διάσημος σε όλο τον κόσμο για τους πίνακές του με τις ήρεμες, γαλήνιες σκηνές
σε οικιακά περιβάλλοντα, για την απαράμιλλη ποιότητα του φωτεινού, ζωντανού
φωτός του και για την εντυπωσιακή χρήση του ψευδαισθήματος. Σκηνές που βρέθηκαν
στο κέντρο του ενδιαφέροντος περισσότερων από 650.000 επισκεπτών που στάθηκαν
τυχεροί, με ένα εισιτήριο στο χέρι.
Το Μουσείο Rijksmuseum
στο Άμστερνταμ χαρακτηρίζει την έκθεση Γιοχάνες Βερμέερ «την πιο επιτυχημένη
στην ιστορία του», με 650.000 επισκέπτες από 113 χώρες κατά τη διάρκεια των 16
εβδομάδων λειτουργίας της.
Vermeer exhibition. Photo
Rijksmuseum/ Henk Wildschut
Πρόκειται για τη
μεγαλύτερη έκθεση που έχει γίνει ποτέ αφιερωμένη αποκλειστικά στον αρχιζωγράφο
του Ντελφτ, με συνολικά 28 πίνακες από χώρες όλου του κόσμου,
συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτή θα
είναι η πρώτη φορά που εκτίθενται στις Κάτω Χώρες.
Μεταξύ αυτών
περιλαμβάνονται τρία έργα από τη συλλογή Frick της Νέας Υόρκης, καθώς και το
πρόσφατα ανακαινισμένο Κορίτσι που διαβάζει ένα γράμμα σε ανοιχτό παράθυρο από
την Gemäldegalerie Alte Meister της Δρέσδης και το Ποτήρι με κρασί από την
Gemäldegalerie του Βερολίνου.
Άλλα σημαντικά έργα
περιλαμβάνουν το παγκοσμίου φήμης Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι από
το Mauritshuis της Χάγης, τη Δακτυλογράφο από το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι
και τη Γυναίκα που κρατάει μια ζυγαριά από την Εθνική Πινακοθήκη της
Ουάσινγκτον.
Επτά από τα 28 έργα δεν
είχαν εκτεθεί ποτέ στην Ολλανδία, ανάμεσά τους τρεις πίνακες από τη Συλλογή
Frick της Νέας Υόρκης καθώς και από την Εθνική Πινακοθήκη, η οποία φιλοξένησε
τη δική της έκθεση Βερμέερ το 1999.
Vermeer exhibition. Photo
Rijksmuseum/ Henk Wildschut
Η έκθεση ξεκίνησε τον
Ιανουάριο και μέχρι τον Μάρτιο όλα τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί. Τότε το
μουσείο μπόρεσε να διαθέσει άλλη μια σειρά εισιτηρίων για να ανταποκριθεί στη
ζήτηση. Όταν αυτή η παρτίδα των περίπου 200.000 εισιτηρίων έγινε διαθέσιμη στο
διαδίκτυο, είχε ως συνέπεια την κατάρρευση της ιστοσελίδας του Rijksmuseum.
Το Rijksmuseum προσέφερε
επιπλέον 2.300 εισιτήρια για το τελευταίο σαββατοκύριακο, τα οποία διατέθηκαν
με κλήρωση στην ιστοσελίδα του μουσείου και διαφημίστηκαν στα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης.
Το Rijksmuseum επέκτεινε
τις ώρες επίσκεψης για την έκθεση, αλλά δήλωσε ότι σκόπιμα περιόρισε τον αριθμό
των επισκεπτών για να εξασφαλίσει «την καλύτερη δυνατή εμπειρία», παρά τις
προβλέψεις πολλών για τις επισκέψεις δυνητικά να φθάνουν το 1εκατομμύριο.
«Ο Βερμέερ είναι ο
καλλιτέχνης της γαλήνης και της οικειότητας», ανέφερε ο γενικός διευθυντής του
Rijiksmuseum Taco Dibbits σε συνέντευξη Τύπου. «Θέλαμε οι επισκέπτες να τον
απολαύσουν στο έπακρο. Αυτό ήταν εφικτό μόνο με τον περιορισμό του αριθμού των
επισκεπτών».
Το τεράστιο ενδιαφέρον
του κοινού είχε ως αποτέλεσμα να εξαντληθούν τα εισιτήρια μέσα σε λίγες ημέρες
από τα εγκαίνιά του τον Φεβρουάριο. Αρκετές ημέρες μετά την έναρξη προβολής της
έκθεσης, το μουσείο έκλεισε τις γενικές πωλήσεις στον ιστότοπό του.
Ανάμεσα στους επισκέπτες
που έσπευσαν να θαυμάσουν την έκθεση βρέθηκαν και πολλά διάσημα πρόσωπα από
πολλούς χώρους είτε της πολιτικής είτε της τέχνης, όπως ο Γάλλος πρόεδρος
Εμανουέλ Μακρόν, ο σκηνοθέτης Στίβεν Σπίλμπεργκ, οι ηθοποιοί Τζίλιαν Άντερσον
και Τζέιμι Λι Κέρτις και ο συγγραφέας του Pachinko, Min Jin Lee.
Σύμφωνα με το γραφείο
Τύπου του μουσείου, έχουν επίσης πωληθεί περισσότερα από 100.000 αντίτυπα του
καταλόγου του Vermeer, νούμερο που ξεπερνάει οποιοδήποτε άλλο κατάλογο έκθεσης
στην ιστορία του Rijksmuseum. Ο κατάλογος σχεδιάστηκε από την Ολλανδή
γραφίστρια Ίρμα Μπλουμ, η οποία έχει πολλά έργα στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου
Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου