ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 8 Αυγούστου 2023

Συναισθήματα για έργα τέχνης που δημιούργησαν υπολογιστές

 

Έρευνα του Πανεπιστημίου της Βιέννης

Οι άνθρωποι νιώθουν συναισθήματα ακόμα και όταν βλέπουν έργα τέχνης που δημιούργησαν υπολογιστές, αν και όχι τόσο πολλά όσο για τα δημιουργημένα από ανθρώπους έργα, όπως διαπιστώνει έρευνα του Πανεπιστημίου της Βιέννης που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Computer in Human Behavior».

Οι υπολογιστές και η τεχνητή νοημοσύνη αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στον κόσμο της τέχνης. Οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν συνήθως αλγόριθμους για να δημιουργήσουν έργα και τα έργα τέχνης που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη αποφέρουν εκατομμύρια σε δημοπρασίες.

Όπως διαπιστώθηκε κατά την έρευνα, που έγινε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Χάμπολντ του Βερολίνου, οι άνθρωποι νιώθουν συναισθήματα και αντιλαμβάνονται προθέσεις ακόμα και όταν βλέπουν έργα τέχνης που δημιουργήθηκαν από υπολογιστές.

Οι ερευνητές παρουσίασαν στους συμμετέχοντες αφηρημένα ασπρόμαυρα έργα τέχνης, εξηγώντας ότι τα έργα είτε δημιουργήθηκαν τυχαία από έναν υπολογιστή είτε από έναν καλλιτέχνη.

«Για τις εικόνες που δημιουργήθηκαν από υπολογιστή αποφύγαμε να χρησιμοποιήσουμε τεχνητή νοημοσύνη ή αλγόριθμο self-learning (αλγόριθμος που μαθαίνει μόνος του), ο οποίος εκπαιδεύεται σε εικόνες που δημιουργούνται από ανθρώπους. Αντίθετα, επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε έναν πολύ απλό αλγόριθμο. Ο στόχος αυτής της προσέγγισης ήταν να παράγουμε εικόνες που ήταν εντελώς ανεξάρτητες από τις ανθρώπινες επιρροές, επιδιώκοντας τη μεγαλύτερη δυνατή ελευθερία από τις ανθρώπινες προκαταλήψεις», εξηγεί η επικεφαλής της έρευνας, Τερέζα Ντίμερ, από το Πανεπιστήμιο της Βιέννης.

Πριν από την παρουσίαση κάθε έργου τέχνης, οι συμμετέχοντες ενημερώνονταν αν αυτό δημιουργήθηκε από υπολογιστή ή από άνθρωπο, αλλά η πληροφορία αυτή ήταν αληθινή στις μισές περιπτώσεις. Στη συνέχεια τούς ζητήθηκε να τα αξιολογήσουν με βάση διάφορες παραμέτρους και να δηλώσουν τα συναισθήματα που βίωσαν κατά τη θέαση των έργων τέχνης, τα συναισθήματα που πίστευαν ότι τα έργα είχαν σκοπό να προκαλέσουν στους θεατές και τα συναισθήματα, εάν υπήρχαν, που θεωρούσαν ότι οι καλλιτέχνες ένιωθαν κατά τη δημιουργία των έργων.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες βίωναν σχεδόν πάντα κάποιο συναίσθημα και αντιλαμβάνονταν κάποιο επίπεδο πρόθεσης. Ωστόσο, ανέφεραν ισχυρότερα συναισθήματα και αξιολόγησαν θετικότερα τα έργα τέχνης που πράγματα δημιουργήθηκαν από άνθρωπο, ακόμα και όταν έλαβαν τη λανθασμένη πληροφορία ότι η τέχνη είχε δημιουργηθεί από υπολογιστή. Έτσι, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι παραμένει μια λεπτή, αλλά σημαντική διαφορά στον συναισθηματικό αντίκτυπο μεταξύ της ανθρώπινης και της τεχνητής τέχνης.

 ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ (Μ. Κουζινοπούλου).

https://www.archaiologia.gr/blog/2023/08/08/%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b1%ce%b9%cf%83%ce%b8%ce%ae%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%ad%cf%81%ce%b3%ce%b1-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7%cf%82-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%b9/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...