ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2023

Τάσος Δήμος – Μνήμες από το μεγάλο πόλεμο

Στο επετειακό, γιορτινό κλίμα των ημερών, ο ζωγράφος Τάσος Δήμος έρχεται να προσθέσει τη δική του πινελιά και να αναζωπυρώσει μνήμες και εικόνες από μια εποχή όχι πολλή μακρινή. Η έκθεση «Το Έπος του ‘40» αφορά στη συλλογική και ατομική μας μνήμη.

Τα έργα που εκτίθενται στο πολεμικό μουσείο από τις 23 Οκτωβρίου, φανερώνουν πόσο επηρέασαν τη σκέψη μας και τις μνήμες μας οι ηρωικές μέρες του ’40. Άλλωστε οι εικόνες που έχει η γενιά του καλλιτέχνη από τον πόλεμο, είναι διηγήσεις από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές. Ο Τάσος Δήμος ανήκει στη γενιά που, καθόλου παράξενο, σαν μαθητής ΝΑ παρέλασε μπροστά στα βουρκωμένα μάτια ηρώων που τιμά στη νέα του έκθεση.

Ηπειρώτισσες. Ακρυλικά σε καμβά, 140×170 εκ

Στη φιλοτέχνηση των έργων χρησιμοποίησε φωτογραφικό υλικό της εποχής δημιουργώντας  μια σειρά έργων μεγάλων διαστάσεων, με τη χαρακτηριστική του, ιμπρεσιονιστική (με εξπρεσιονιστικά στοιχεία) τεχνοτροπία, απεικονίζοντας θέματα από τους φαντάρους που πολεμούν στο χιονισμένο τοπίο, στην πρώτη γραμμή, μέχρι τις Ηπειρώτισσες γυναίκες, που τους φέρνουν εφόδια και από τους δημοσιογράφους που έχουν σταλεί από τις εφημερίδες τους στο ορεινό μέτωπο, μέχρι τον τορπιλισμό της «Έλλης».

Πορεία μέσα στα χιόνια. Ακρυλικά σε καμβά, 140×170 εκ

Ο καθηγητής, Μελέτης Μελετόπουλος, γράφει σχετικά με την έκθεση: «Το έπος του Σαράντα, που αποτελεί το θέμα της παρούσας έκθεσης, μεταδόθηκε στην γενιά του Τάσου Δήμου από την αμέσως προηγούμενη γενιά, την γενιά των πατέρων του, που υπήρξε αυτόπτης μάρτυς και μέτοχος των γεγονότων. Το έπος του 1940 υπήρξε η τελευταία μεγάλη νίκη των ελληνικών όπλων, νίκη στην οποία μετείχε πάνδημη η ελληνική κοινωνία. Η νίκη αυτή τροφοδότησε την συλλογική αυτοπεποίθηση του ελληνικού έθνους κατά τις δύσκολες δεκαετίες που ακολούθησαν και την τροφοδοτεί ακόμα και σήμερα.

Δημοσιογράφοι. Ακρυλικά σε καμβά, 140×170 εκ

Η αποτύπωση του έπους του 1940 στους πίνακες του Τάσου Δήμου γίνεται με εμβληματικό αλλά ταυτόχρονα ανθρωποκεντρικό τρόπο. Οι άνθρωποι τοποθετούνται, στα έργα του Δήμου, στο ιστορικό τους πλαίσιο, όχι ως απλές φιγούρες αλλά ως πρωταγωνιστές της εποχής τους. Για αυτό και το φόντο αναδύει το μεγαλείο της συγκλονιστικής εκείνης εποχής και ταυτόχρονα το ενδιάθετο των συγκλονιστικών εκείνων ανθρώπων. Ενδιάθετο που συμπεριλαμβάνει γενναιότητα, αδιαλλαξία μπροστά στην απαίτηση παράδοσης της πατρίδας στον εισβολέα, απόφαση για αντίσταση μέχρις εσχάτων, αταραξία μπροστά στο ενδεχόμενο του θανάτου, χαμόγελο μπροστά στην υπεροψία του επίδοξου κατακτητή και εν τέλει την αυτοπεποίθηση που πηγάζει από την ιστορία ενός πανάρχαιου έθνους που αντιμετώπισε ασύλληπτες αντιξοότητες με ανορθολογική επιτυχία».

Μελέτης Η. Μελετόπουλος

Διδάκτωρ  Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Γενεύης

 

Τορπιλισμός ΕΛΛΗΣ. Ακρυλικά σε καμβά, 150×200 εκ


Πολεμικό Μουσείο, Βασ. Σοφίας & Ριζάρη 2, Αθήνα 106 75

Εγκαίνια: Σάββατο, 28 Οκτωβρίου, 9.00 – 19.00

Διάρκεια έκθεσης: 23 Οκτωβρίου – 1 Νοεμβρίου 2023

Ώρες λειτουργίας: Έως 31 Οκτωβρίου: 09.00-19.00. Από 1 Νοεμβρίου: 09.00-17.00

Πληροφορίες: Τηλ.: 210 7252974 Email: info@warmuseum.gr

https://www.art22.gr/%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%bf%cf%82-%ce%b4%ce%ae%ce%bc%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%bd%ce%ae%ce%bc%ce%b5%cf%82-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%ac%ce%bb%ce%bf-%cf%80%cf%8c%ce%bb/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...