ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023

«Ζωγραφικής απάνθισμα» στα Τρίκαλα


 2 Δεκεμβρίου 2023 - 3 Φεβρουαρίου 2024

Έκθεση με τίτλο «Ζωγραφικής απάνθισμα. Από τον Γύζη έως το σήμερα» θα εγκαινιαστεί το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου, στις 19:30, στο κτίριο της Στέγης Τέχνης και Πολιτισμού του Κοινωφελούς Ιδρύματος Λεωνίδα Κ. Μακρή – ιατρού, στα Τρίκαλα.

Την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου, στις 11:30, θα πραγματοποιηθεί ξενάγηση από τον επιμελητή της έκθεσης, Μάνο Στεφανίδη, Ιστορικό Τέχνης και Ομότιμο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Μεταφόρτωση: Μεταφορτώθηκαν 1816226 από 1816226 byte.

Γιάννης Μόραλης (1916-2009), «Ερωτικό», περ. 1980, ακρυλικό σε καμβά, 100x90 εκ., ιδιωτική συλλογή.

Η έκθεση είναι ένα πανόραμα της ελληνικής ζωγραφικής, με έργα από ιδιωτικές συλλογές, όπου παρουσιάζονται ιστορικοί καλλιτέχνες όπως ο Νικόλαος Γύζης, ο Περικλής Πανταζής, ο Κωνσταντίνος Παρθένης, ο Θεόδωρος Ράλλης, ο Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο Ιωάννης Αλταμούρας, ο Αιμίλιος Προσαλέντης, ο Δημήτριος Γιολδάσης, ο Γιώργος Γούλας, ο Σπύρος Βασιλείου, ο Γιάννης Μόραλης, ο Διαμαντής Διαμαντόπουλος, ο Mayo, o Βαλέριος Καλούτσης, ο Γιώργος Γκολφίνος και ο Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, που από τον 19ο αιώνα μέχρι και σήμερα πρωταγωνιστούν στην ελληνική καλλιτεχνική σκηνή.

Μεταφόρτωση: Μεταφορτώθηκαν 1783376 από 1783376 byte.

Δημήτριος Γιολδάσης (1897-1993), «Θέρος», λάδι σε καμβά, 36x50 εκ., ιδιωτική συλλογή.

Παράλληλα παρουσιάζονται σύγχρονοι καλλιτέχνες οι οποίοι διεκδικούν τη δική τους θέση στην ιστορία: ο Θεόδωρος Πανταλέων, ο Χρήστος Αντωναρόπουλος, ο Κώστας Παπανικολάου, ο Θανάσης Μακρής, ο Παντελής Ψαρράς, ο Νικόλας Κληρονόμος, η Κάλλη Καστώρη, ο Στάθης Βατανίδης, ο Κώστας Ντιός και ο Νεκτάριος Κοντοβράκης «εικονογραφούν» το σήμερα, τη χαρά του έρωτα και το πένθος του θανάτου. Τη χαρά της έκφρασης που γεννιέται από την αδυναμία να εκφραστούμε εγκλωβισμένοι σε μια μονοδιάστατη παιδεία και έναν τεχνοκρατικό τρόπο ζωής. Συγκροτώντας μία κατ’ αρχήν αισθητικοϊδεολογική ενότητα υπερασπίζονται ατομικές ιδιοσυγκρασίες ή όνειρα και εκφράζουν συγχρόνως και γενικότερες ανάγκες ή επιθυμίες. Περιγράφουν μέσα από σύμβολα, συνειρμούς ή οπτικά συμφραζόμενα το πρόσωπο μιας Ελλάδας που όσο κι αν αλλάζει, υπό περιπτώσεις, παραμένει βασανιστικά το ίδιο, όπως αναφέρει ο επιμελητής της έκθεσης, Μάνος Στεφανίδης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Η γνώση της τέχνης μας, σύγχρονης και παλιότερης, δεν συνιστά απλή πολυτέλεια αλλά πράξη ουσιαστικής αυτογνωσίας. Ίσως την ύστατή μας ευκαιρία για αυτογνωσία. Αρκεί να έχουμε τη διάθεση να δούμε…».

Μεταφόρτωση: Μεταφορτώθηκαν 1504516 από 1504516 byte.

Κωνσταντίνος Βολανάκης (1837-1907), «Τα δίχτυα», περ. 1880, λάδι σε καμβά, 57x46 εκ., ιδιωτική συλλογή.

 Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη για το κοινό.

Μεταφόρτωση: Μεταφορτώθηκαν 1491270 από 1491270 byte.

Κωνσταντίνος Παρθένης (1878-1967), «Ανάστασις», περ. 1930, κεντρικό τμήμα τριπτύχου, λάδι σε λινό, 125x150 εκ., ιδιωτική συλλογή.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, το Ίδρυμα θα υλοποιήσει σειρά παράλληλων πολιτιστικών εκδηλώσεων, ξεναγήσεων ενηλίκων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές, στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειάς του για απρόσκοπτη πρόσβαση του κοινού στην τέχνη και στη γνώση.

Μεταφόρτωση: Μεταφορτώθηκαν 1858560 από 2138933 byte.

Περικλής Πανταζής (1849-1884), «Χιονισμένο τοπίο στη Φλάνδρα», περ. 1880, λάδι σε καμβά, 50x60 εκ., ιδιωτική συλλογή.

 

Πληροφορίες

Εγκαίνια: Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023 στις 19:30.

Διάρκεια έκθεσης: 2 Δεκεμβρίου 2023 – 3 Φεβρουαρίου 2024.

Χώρος: Στέγη Τέχνης και Πολιτισμού του Ιδρύματος Λεωνίδα Κ. Μακρή – ιατρού, Βύρωνος και Γαριβάλδη, Τρίκαλα, τηλ.: 24310 72360, stegilmakri@gmail.com

Ωράριο λειτουργίας: Τετάρτη έως Παρασκευή 11.00-13.30 και 17.30-20.30, Σάββατο – Κυριακή 11.00-13.00.

Αρχική εικόνα: Νικόλαος Γύζης (1842-1901), «Η Πυροστιά», περ. 1870, λάδι σε καμβά, 35,5x46 εκ., ιδιωτική συλλογή.

https://www.archaiologia.gr/blog/2023/11/23/%ce%b6%cf%89%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82-%ce%b1%cf%80%ce%ac%ce%bd%ce%b8%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b1-%cf%84%cf%81%ce%af%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%b1/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...