Όταν το Ιούνιο του 2000 η Samsung κυκλοφόρησε στην αγορά της Κορέας το κινητό SCH-V200 με φωτογραφική κάμερα δεν ήταν λίγοι εκείνοι που πιθανολογούσαν το τέλος του πορτρέτου στη ζωγραφική.
Όσο μάλιστα τα μεγαπίξελ αυξάνονταν για καλύτερες φωτογραφίες η πιθανότητα γινόταν πεποίθηση. Υπάρχουν όμως κάποια δεδομένα που διαψεύδουν τις προφητείες: το κινητό στη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών είναι εργαλείο και όχι τέχνη, η κάμερα στο κινητό είναι ένας καθρέφτης με αρχείο. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι το ζωγραφικό πορτρέτο έχει τη ματιά, την ψυχή, το ταλέντο του καλλιτέχνη.
Προχωρά πέρα από τη φωτογραφία αποκαλύπτοντας την εσωτερική ουσία του εικονιζόμενου. Οι προσωπογραφίες ως έκφραση τέχνης μετρούν περίπου 5000 χρόνια ζωής, η τεχνολογία της selfie 24 χρόνια και σιγά σιγά θα ακυρώνεται από την τεχνητή νοημοσύνη.
Βλέποντας τη νέα δουλειά
του Πέτρου Καραβέβα στη νέα του προσωπική έκθεση, επιβεβαιωθήκαμε για μια ακόμη
φορά για τη σημαντική θέση του πορτρέτου σε όλη την ιστορία της τέχνης. Η
ζωγραφική δεν είναι μόνο ντοκουμέντο αλλά η ψυχή και η ουσία που αναζητά ο
καλλιτέχνης.
Η έκθεση του Καραβέβα
«Δίχως αυτολογοκρισία», παρουσιάζεται στη γκαλερί Contemporary Athens από τις 7
ως τις 30 Νοεμβρίου.
Ο καλλιτέχνης επαναπροσδιορίζει εικονογραφικά και επεξεργάζεται μορφικά την ανθρώπινη φύση, με τις υλικές όσο και ψυχικές της αποδόσεις. Την έκθεση επιμελείται η ιστορικός τέχνης Λουίζα Καραπιδάκη η οποία στο κείμενό της που συνοδεύει τον κατάλογο της έκθεσης γράφει: Ο Πέτρος Καραβέβας απεικονίζει τη μνήμη του σώματος και παρά τη νατουραλιστική προσέγγιση οι αισθητικές του απαιτήσεις ενίοτε τον οδηγούν στη μη συμβατική χρήση χρωμάτων και τονικών αποχρώσεων για την επιθυμητή απόδοση της φθαρτής σάρκας. Τα φόντα του, πάντα λακωνικά και απέριττα, προτρέπουν το βλέμμα του θεατή στην ανθρωποκεντρική παράσταση και οι ελάχιστες εικονογραφικές αναφορές τους περιορίζονται σε ορόσημα σημεία ή σε αντικείμενα του εργαστηρίου του, που είναι μέρος της πόζας των μοντέλων.
Για
τη συνέχεια εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου