ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024

Καραβάτζο στο Παλάτσο Μπαρμπερίνι: Αποκαλύπτοντας ένα σπάνιο πορτρέτο

Το πορτρέτο του Μαφέο Μπαρμπερίνι αποτελεί το κεντρικό έκθεμα της έκθεσης "Caravaggio. The Portrait Unveiled"

Κείμενο: Πέπη Νικολοπούλου

Περισσότερα από 60 χρόνια χρειάστηκαν για να δει το φως και πάλι ένα έργο του Καραβάτζο που λίγοι είχαν την τύχη να θαυμάσουν. Το πορτρέτο του Μαφέο Μπαρμπερίνι (1568–1644), μια σημαντική εκκλησιαστική και πολιτική προσωπικότητα της Αναγέννησης, γνωστός κυρίως ως Πάπας Ουρβανός Η‘ (1623–1644) αποτελεί το κεντρικό έκθεμα της έκθεσης “Caravaggio. The Portrait Unveiled“ που φιλοξενείται στο Παλάτσο Μπαρμπερίνι στη Ρώμη και αποτελεί σημαντικό πολιτιστικό γεγονός. Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα πορτρέτα του Καραβάτζο.

Αυτός ο πίνακας, που χρονολογείται από το διάστημα 1598-1603, είναι χαρακτηριστικός του στυλ του Καραβάτζο, με έντονες αντιθέσεις φωτός και σκιάς. Το πορτρέτο βρισκόταν σε ιδιωτική συλλογή στη Φλωρεντία για δεκαετίες και δεν είχε παρουσιαστεί σε καμία από τις μεγάλες εκθέσεις του Καραβάτζο ούτε ήταν διαθέσιμο στους μελετητές για να το μελετήσουν.

Courtesy Gallerie Nazionali di Arte Antica

Ο πίνακας θεωρείται ότι παρουσιάζει τον Μαφέο Μπαρμπερίνι σε ηλικία περίπου 30 ετών, όταν είχε ήδη αναλάβει σημαντική θέση στο Βατικανό. Δύο πρώιμοι βιογράφοι του Καραβάτζο αναφέρουν ότι ο καλλιτέχνης δημιούργησε πορτρέτα για τον Μπαρμπερίνι, χωρίς ωστόσο να παρέχουν περαιτέρω λεπτομέρειες.

Σύμφωνα με τον ειδικό στον Καραβάτζο, Τομάζο Μοντανάρι, η απόδοση του έργου στον Καραβάτζο δεν αμφισβητείται στη βιβλιογραφία, αλλά η ταυτοποίηση του απεικονιζόμενου ως Μπαρμπερίνι παραμένει αβέβαιη. Όπως δήλωσε στους New York Times, «Είναι πιθανό να πρόκειται για τον Μπαρμπερίνι, αλλά δεν μπορούμε να το θεωρήσουμε δεδομένο».

Ο πίνακας εμφανίστηκε για πρώτη φορά πριν από 60 χρόνια σε ιδιωτική συλλογή, χωρίς να συνοδεύεται από τεκμηρίωση. Σύμφωνα με τους ερευνητές Σαλομόν και Νικίτα, πιθανότατα πωλήθηκε μαζί με άλλα έργα από τη συλλογή των Μπαρμπερίνι κατά τη διάλυση της οικογενειακής περιουσίας τη δεκαετία του 1930. Πλέον, οι μελετητές έχουν ένα σημαντικό τεκμήριο που ενισχύει την έρευνά τους.

Για τη συνέχεια εδώ:

https://elculture.gr/karavatzo-sto-palatso-barberini-apokalyptontas-ena-spanio-portreto/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...